דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נותנים מכל הלב לחיילים הבודדים

שיפוץ חדרים בנען
בתמונות: לפני ואחרי. ההתרגשות של החיילים נותנת את הדרייב להמשיך לקיבוצים נוספים

ביום חמישי האחרון הסתיים פרויקט התנדבותי מיוחד של עמותת רתם והמיזם החברתי סושיילאייז בקיבוץ נען, בו שופצו ועוצבו חדרי החיילים הבודדים בעזרת מתנדבי הביטוח החקלאי. זהו פרויקט רביעי השנה לעיצוב חדרי החיילים הבודדים בקיבוצים, כשגם בקיבוצים ברקאי, רגבה ולביא עוצבו ושופצו חדרי החיילים בחודשים האחרונים, והפנים קדימה לקיבוצים נוספים.

החיילים הבודדים המתגוררים בקיבוץ נען הינם חיילים בודדים שהגיעו מכל העולם לשרת בצה"ל, עזבו את המדינות שלהם החברים והמשפחות ובאו כדי להיות חלק מהחברה הישראלית. במסגרת פרויקט רחב שמתקיים בכ- 50 קיבוצים ברחבי הארץ, קיבוץ נען בחר לארח את החיילים הבודדים, לספק להם חדרים כבית ולסייע להם מבחינת ליווי ותמיכה.

אולם, בהיעדר תקציב מספק, החדרים נמצאו במצב בסיסי במיוחד וכלל לא שונה מהחדרים שיש להם בצבא. בסיוע של מתנדבי "ביטוח חקלאי", החדרים הבסיסיים הפכו למקום לחדש ושונה לחלוטין, יפה, צבוע ומעוצב היטב, משהו שנותן תחושה טובה לחיילים הבודדים, ומעניק להם מקום של בית, גם אם הם רחוקים למעשה מהבית שלהם.

במהלך היום כ-25 עובדי ומנהלי הביטוח החקלאי אשר ביום יום עסוקים בנושאי ביטוח במשרדיהם בתל אביב ובחיפה, הגיעו לקיבוץ בבגדי עבודה ופשטו על ששת חדרי החיילים הבודדים בנען. הפעילות נוהלה על ידי מיה ריזל, מעצבת פנים מקצועית שעמלה קשות ובהתנדבות מלאה, על תכנון הפרויקט, למדה את צרכי החיילים החיים במקום במטרה לעצב להם חדר שיהיה מספק ומהנה עבורם ויהווה "תחליף בית" ראוי. העבודה כללה צביעה כללית, צביעה דקורטיבית, עבודות DIY לריהוט המקום, הרכבת רהיטים והלבשת קירות. כל החומרים, הרהיטים והחפצים שנרכשו על מנת לשפץ את החדרים נרכשו מכספי תרומה של ביטוח חקלאי, שכאמור לא הסתפקו בתרומה כספית אלא התגייסו לעבודת השיפוץ בעצמם. במשך כעשר שעות הם צבעו, תלו, תיקנו ויחד עם המעצבת הפכו את החדרים לצעירים צבעוניים, עכשוויים ומעוצבים להפליא.

קיבוץ נען ויעל אייזנר, המנהלת את תכנית החיילים הבודדים בקיבוצים, מוקירים תודה והוקרה גדולה לצוות סושיילאייז ולמתנדבי הביטוח החקלאי על הקסם הזה שבו מפרגנים לחיילים חדרים המעוצבים בקו צעיר, יפה ומזמין.

החיילים אשר יצאו לשבת נכנסו בתדהמה לחדרים והתגובות הנרגשות והוקרת התודה שלהם - הם שנותנים את הדרייב להמשיך לעוד ועוד קיבוצים. 

תגובות

קיבוץ נען
דן ריזל
מעודד להיווכח שישנם גם אנשים עם נשמה יתרה שעזרה לזולת היא נר לרגליהם.

הוספת תגובה חדשה