דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פגיעה מינית בבתים סיעודיים - איך מטפלים בתופעה?

למצולמים בתמונה אין קשר לנאמר
למצולמים בתמונה אין קשר לנאמר

בתחילת נובמבר יערך בבית התנועה הקיבוצית יום עיון מיוחד שהוא פרי עבודה של מחלקת הרווחה והיחידה לשוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות. יום העיון יתמקד במין ומיניות בגיל השלישי, תוך דגש על התמודדות עם פגיעה מינית בבתים סיעודיים.

וכן בתפקיד צוות ממונות קיבוצי במניעה ליווי וטיפול במקרים של פגיעה מינית בגיל השלישי.

הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לשוויון מגדרי, מספרת על חשיבות השיח בעניין:

בבית הסיעודי, התאהב אחד הדיירים בדיירת אחרת הסובלת מדמנציה. יושב לידה, מחזיק לה את היד, מנשק, מחבק. איזה יופי!? איך להתייחס לזה? הרי תחת דמנציה מוגדר אדם כחסר ישע. איך להתייחס לקשר אינטימי/מיני שבין מבוגר לחסר ישע? איך מתנהלים עם בני המשפחה שלא תמיד רואים בעיין יפה קשרים כאלה? כיצד מקבלים את הצורך במין של דיירים שאין להם  להם פרטיות?

יש מקרים של הטרדות של דיירי הבתים הסיעודיים את אנשי הצוות הסיעודי?

היה מקרה של דיירת בשלבי דמנציה שצובטת לאח מטפל בישבנו, בכל פעם שעובר לידה. האם זו הטרדה מינית? מה לעשות עם זה? מקרה נוסף, דייר סיעודי שלהנאתו צופה בפורנו, בחדרו. מדי פעם הוא משתף את העובדות המטפלות בהתלהבותו. האם זו הטרדה מינית?

אז מעבר לשיח על זה, מה חשוב לכם שיבוא לידי ביטוי ביום העיון?

חשוב לנו לפני הכל, להבין את הפסיכולוגיה של הגיל השלישי להבין מה הגורמים לשינויים הפסיכולוגים על מנת לתת את הטיפול הטוב והמתאים ביותר.

לדבר על מה חובת המעביד כלפי העובדות.ים, איך ניתן לשמור על פרטיותו של הדייר ומה עושים כאשר מתנגש הצורך לשמור על זכותו ופרטיותו של דייר אל מול החובה לייצר לעובדות.ים סביבה נקייה מהטרדה מינית. ומה ניתן לעשות כדי למנוע אלימות מינית בבית ובבתים וסיעודיים.

 

יום העיון יערך ב1.11, יום חמישי, בין 9:00-14:00, בבית התנועה הקיבוצית, ליאונרדו דה וינצ'י 13 ת"א

לפרטים ולהרשמה אתי צפני: eti@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה