דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פגישה עם נציגי We Effect, איגוד התעשיה הקיבוצית ואג'יק-מכון הנגב

ביום חמישי, 7.11.19, נפגשו עו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית והיחידה לקידום הקואופרציה של התנועה, ומיכל צורן מאיגוד התעשייה הקיבוצית עם רכזת נציגי הארגון השוודי "We Effect" ונציגי "אג'יק-מכון הנגב", לצורך היכרות הדדית ובדיקת האפשרות לשיתופי פעולה הדדיים. הפגישה אורגנה על ידי מולי דור, יו"ר אג'יק-מכון הנגב
משתתפי הפגישה
משתתפי הפגישה

ארגון We Effect הנו ארגון שוודי, אשר נוסד וממומן על ידי תנועת הקואופרציה השוודית על מנת לקדם פיתוח בארגונים דמוקרטיים הפועלים לקידום חבריהם בתחומי עבודה, שירותים, קהילה ויכולת השפעה. הארגון פועל בכ-25 מדינות באסיה, מרכז אירופה, מרכז ודרום אמריקה ואפריקה באמצעות משרדים אזוריים, ושיתופי פעולה עם ארגוני חקלאים וארגונים קואופרטיביים ודמוקרטיים מקומיים. הארגון שם דגש על פיתוח כפרי בר קיימא (העצמת ארגוני חקלאים, פיתוח ארגוני ועסקי, הדרכה טכנית ומקצועית, חקלאות בת קיימא, ייצור מזון והתאמה לשינויי אקלים) וכן דיור הולם (לרבות סיוע לקואופרטיבים לדיור, הדרכה וליווי הכשרה וחינוך).

הפגישה אורגנה על ידי מולי דור, יו"ר אג'יק-מכון הנגב, הפועל לקידום פיתוח קהילתי בר-קיימא ובסיוע להצמחתן של קהילות שוויוניות משגשגות. בשנים האחרונות, מתמקד מכון הנגב בהכשרת קבוצות ממדינות מתפתחות בתחום פיתוח קואופרטיבים חקלאיים והשתתפה בה גם מיכל צורן, מנהלת אגף פעילות בינלאומית באיגוד התעשיה הקיבוצית.

המשתתפים מטעם We Effect הציגו את עצמם ואת פעילות הארגון, המקיים פעילויות של פיתוח כפרי וקואופרטיבים ברשות הפלסטינית (אזור בית לחם, חברון ורמאללה), ונשען בפעילותו על קואופרטיבים ואיגודים קואופרטיביים הקיימים בגדה המערבית.

הוצגו בקצרה התנועה הקיבוצית, הקיבוץ והרעיון הקיבוצי וכן תחומי פעילות מטה התנועה.

הוצגו פעילויותיו של אג'יק- מכון הנגב בהכשרות וקורסים לאוכלוסיות ממדינות מתפתחות ורצונו בשיתופי פעולה לקידום הכשרות וקורסים לסוגי אוכלוסיות ואזורים גיאוגרפיים נוספים וחדשים.

הוצגו פעילויותיו של איגוד התעשיה הקיבוצית ורצונו במציאת שיתופי פעולה לשם הרחבת ההכשרות והקורסים הניתנים על ידיו.

הובהר על ידי אנשי  We Effect כי המימון הקיים כרגע לפעילותם בשטחי הרש"פ מופנה כולו לפעילויות ברש"פ וכי לא יתאפשר לקיים מכוחו קורסים והכשרות בשטחי ישראל דוגמת אלו המתבצעים על ידי איגוד התעשיה הקיבוצית ואג'יק-מכון הנגב.

אוזכר נייר העמדה של הארגון, המעודד ומאפשר שיתופי פעולה עם ארגונים ישראליים התומכים באותם ערכי שלום ודו קיום כחברי הארגון.

הובע רצון לשיתוף פעולה בתחומים עתידיים שונים.

הוספת תגובה חדשה