דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"קידום נשים לתפקידי ניהול בכירים הוא מעתה המשימה של כולנו"

הסתיים המחזור הראשון של בית הספר למנכ"ליות העתיד אשר קם ביוזמת התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס. הרעיון לקורס נולד במהלך כנס הנהגות הקיבוצים 2019, כתוצר של מושב היחידה לקידום שוויון מגדרי שהתקיים בכנס
המחזור הראשון של בית הספר למנכ"ליות העתיד

בסוף חודש אוקטובר האחרון יצא לדרך "בית הספר למנכ"ליות העתיד" עם 25 נשים חברות קיבוץ הבאות מתחומים שונים שהתקבלו לתוכנית, כולן בדרג ניהולי בכיר הרוצות להמשיך להתקדם בקריירה המקצועית שלהן .מדובר בתוכנית ראשונה ופורצת דרך בתנועה ובתעשייה הקיבוצית, המאפשרת להתעדכן בכלים חדשניים והובלה על ידי מרצות מומחיות בתחומן ומנוסות בעבודה עם הנהלות בכירות

מספרן הנמוך של הנשים בתפקידי ניהול כלכליים בקיבוצים, חייב פעולה בכמה דרכים לשיפור המצב, כאשר אחת הפלטפורמות דרכן הוחלט להתחיל להשפיע, ושהיה נדמה שבה ניתן לייצר שינוי ולהתקדם ביחד, הייתה כנס ההנהגות השנתי. בכל כנס היה מושב בנושא מגדר, כאשר בכנס האחרון הוחלט להעלות שלב ולהביא דוברת בתחום זה למליאה הגדולה עצמה. חנה רדו, פעילה חברתית ואשת עסקים, אשר הקימה את ארגון "סופרסונס" הפועל להנכיח נשים בצמתי השפעה כחלקן באוכלוסייה, ומשמשת בתור נשיאת הארגון נבחרה להיות הדוברת. רדו הראתה נתונים והביאה דוגמאות המתארות חוסר שוויון מגדרי באיוש עמדות מפתח.
עם סיום דבריה, החליטו כל השותפות למיזם שעוד השנה יקימו שותפות שתקדם נשים למנכ"לות עסקית. כך חברו יחדיו הדס דניאלי-ילין מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות, מרים דרוק, מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית ולאה קוטלר, מנהלת פיתוח ההון האנושי באיגוד, ביחד עם חנה רדו וירדן אברבנאל, מנכ"לית סופרסונס ויצאו לדרך.

במסגרת התוכנית התקיימו שמונה מפגשים שבועיים שהתקיימו במתחם "ירוק" במדרשת רופין, וכללו  סדנאות, הרצאות ונטוורקינג בנושאים רבים ומגוונים כגון – עיצוב קריירה, רישות ארגוני, תהליכי קבלת החלטות, בנית מוניטין אישי בארגון ומחוצה לו, עמידה מול קהל ועוד. בנוסף, התקיימה גם למידה מהשטח במפגשים עם מנכ"ליות ובעיסוק בדילמות איתן מתמודדות המשתתפות בתפקידן הניהולי. בוגרות התוכנית זכו בארגז כלים מעשיר ועדכני אשר יעצים את יכולתן לטפס בסולם הניהולי והמקצועי ולהתקדם לניהול בכיר בעולם העסקי.

המחזור הראשון קיבץ אוסף של נשים מצליחות, כל אחת בתחומה, שבאו להעשיר את עצמן, לחשוב, להרהר, לערער, לחדד ולהתלבט ביחד כדי לעשות קפיצה מחושבת וממוקדת כלפי מעלה. במסגרת מגוון של הרצאות, סדנאות ושיעורים, טוו המשתתפות את הרשת של עצמן כמו שנשים יודעות לעשות – בשיתוף. 

משתתפות בית הספר למנכ"ליות העתיד ביחד עם היוזמות והשותפות לתוכנית
משתתפות בית הספר למנכ"ליות העתיד ביחד עם היוזמות
והשותפות לתוכנית

במסגרת התוכנית נכללו נושאים ייחודיים רבים, הנדרשים להתמודדות מנהלות ההווה והעתיד בעולם המשתנה. כך, בשיעור על תפיסות ביחס לתפקיד המנכ"ל, נבחנו אמונות מגבילות בנוגע לצמיחה ולהתקדמות בארגון, ובמסגרת השיעור בתכנון ועיצוב קריירה נבונה למדו המשתתפות כיצד לזהות חוזקות פנימיות ולהפגין אותן בארגון, וכיצד לטפס בסולם הארגוני תוך מימוש עצמי. במפגש שעסק בבניית מוניטין ומיתוג עצמי, הודגשה החשיבות שבשיווק עצמי וקידום הישגים וניצחונות. בארגז הכלים שלקחו המשתתפות נכללו גם לימוד של כללים נכונים לניהול משא ומתן ואת אמנות הסטוריטלינג ככלי שיווקי.

"אנו מסיימות את השלב הראשון של בית הספר למנכ"ליות בתחושה של התרוממות רוח", אומרת מנכ"לית התנועה הקיבוצית הדס דניאלי-ילין, ומוסיפה: "נוצרה קבוצה איכותית מאד של נשים – חלקן במעלה הדרך וחלקן כבר נמצאות בתפקידי ניהול בכירים. זוהי התחלה של מהלך חשוב לקידום השוויון המגדרי בתפקידי הניהול בכלל והניהול העסקי בפרט. זהו מענה לצורך אמיתי של נשים להיות בקבוצת השוות להן ולהתמודד עם האתגרים הייחודיים לנשים המתקדמות לדרגים ניהוליים גבוהים."

מרים דרוק, מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, סיכמה גם היא את סיום המחזור הראשון: "אני רואה בבית הספר למנכ"ליות העתיד שיזמנו שליחות כפולה: הראשונה, להגביר את מספר המנהלות והנשים הבכירות שפונות למשרות של ניהול בכיר בתעשייה ובקיבוצים, כמו גם להשתלב בדירקטוריונים. השנייה, היא לחבר וליצור קהילת נשים מובילות ומשפיעות שמפרות זו את זו בהזדמנויות עסקיות, בלמידה, חברות והעצמה - יצירת נטוורקינג, רשת קשרים שתסייע להן ותחזק את העשייה הניהולית שלהן.
"מה שמתמקדים בו גדל" - אנו באיגוד מאמינים שנוכל ליצור שינוי בתחום זה ככל שנחזק את הנשים הבכירות להעז להתקדם."

לדברי חנה רדו, מייסדת ויו"ר ארגון סופרסונס השותף בהקמת בית הספר, "אני מאמינה שנשים מנכ"ליות יביאו תוצאות מעולות לכל חברה ולכל מפעל, וכולנו, נשים וגברים, חייבים לדאוג לזה שנשים יהוו 50% ממשרות הניהול. לבד נגיע מהר, ביחד נגיע רחוק."

ומה אומרות מנכ"ליות העתיד? נטלי חן מעין זיוון מספרת שהבחירה להצטרף לבית ספר למנכ"ליות לעתיד הייתה מדויקת עבורן: "נכנסנו לתוכנית בתור נשים חזקות, מצליחות, מתלבטות, אנושיות, יצירתיות וחכמות - נשים שרוצות ויודעות לשאוף ולקיים. יצאנו מהתוכנית מלאות השראה, מועצמות יותר, חזקות יותר, מעזות יותר להיות הנשים שאנחנו, בלי לשנות, רק לחזק, להתחזק ולהמשיך לחלום, לשאוף ולעשות בדרך למעלה. וכל זאת בידיעה עמוקה שאישה זה לא רק מגדר, אישה זה סט תכונות מנצח!
קיבלנו בקורס הזדמנות לחלוק  ולרכוש ידע  רוחבי ומעשי בביסוס האמונה בעצמנו. נוכחנו היכן החולשות שלנו וכיצד מתגברים עליהן. קיבלנו ידע, השראה, אומץ ובהחלט גם אחריות להמשיך ולשאוף לתפקידי ניהול בכירים עוד יותר תוך שמירה על היותנו מומחיות, מקצועיות ובולטות גם בתכונות הנשיות שלנו. זה לא היה עוד קורס שמעביר ידע טכני חד ממדי, אלא קורס שמעביר ידע שהוא השראה לחיים והלך חשיבה מקדם, לצד למידה רוחבית על עולם התעסוקה המשתנה, עולם האקדמיה לצד עולם ההכשרה המקצועית ומה שצריך היום כדי להצליח."

גם רונית הראל ממגידו חיזקה את דבריה: "הקורס  על כל תכניו, הפגיש אותי עם זוויות מגוונות של עולם הניהול העתידי ובנוסף היווה פלטפורמה להיכרות וחיבורים. בכל מפגש נוצרו עוד ועוד רעיונות, יוזמות ונכונות לקידום נושאים ותמיכה אחת בשנייה כנשים מנהלות. קידום נשים לתפקידי ניהול בכירים הוא מעתה משימה של כולנו, לה אנחנו מחויבות.

אני רוצה לנצל את סיכום הקורס ולהודות לתנועה הקיבוצית - להדס, להילית לאיגוד התעשיה הקיבוצית - מרים ולאה, לסופרסונס – חנה וירדן, ולכל מי שהרים את הכפפה לקורס החשוב הזה, שהוא בפני עצמו הצהרה חשובה ביותר."

המעוניינות לקחת חלק במחזור הבא, מוזמנות ליצור קשר עם הילית בן צבי - 052-5859827 או hilitb@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה