דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שוב הסלמה בדרום: מוקד החירום של ההתיישבות נפתח וכנסים נדחו

התנועה הקיבוצית הפעילה את נוהל החירום ופתחה את המוקד המשותף לתנועה, לתנועה המושבים, למרכז המועצות האזוריות ולקיבוץ הדתי. כנס החינוך, כנס שיוך ובניה, השקת מכון מחקר 'יסודות' ופתיחת קורס רכזי בריאות ורווחה בקיבוצים - נדחו למועד אחר. הפגיעה הישירה בבית בשדרות, בבוקר יום שלישי, הייתה במשרדי עמותת גוונים השייכת לקיבוץ העירוני 'מגוון', וגם בכרם שלום ספג בית פגיעה בצורה ישירה מרקטה, אך ללא נפגעים.
שוב הסלמה בדרום: מוקד החירום של ההתיישבות נפתח וכנסים נדחו

נוכח המצב הביטחוני בדרום, שגלש גם לאזורים נוספים במדינה, הפעילה התנועה הקיבוצית את נוהל החירום ופתחה את המוקד המשותף לתנועה, לתנועה המושבים, למרכז המועצות האזוריות ולקיבוץ הדתי. המוקד  אסף לאורך כל שעות היום מידע מהקיבוצים השונים, קיבל הערכות מצב מפיקוד העורף ונערך להמשך ההתפתחויות, על מנת לעדכן ולהנחות את הקיבוצים. חשוב לציין שמשעות הבוקר התחילו להגיע פניות מקיבוצים עורפיים שנערכו לקליטה.

בעקבות ההבנה שאנשי החינוך מהדרום אינם יכולים להגיע, ובעיקר צריכים להיות פנויים לטיפול במצב בקיבוציהם, החליט אגף החינוך בתנועה, בהתייעצות עם מזכ"ל התנועה, לדחות את כנס החינוך שהיה מתוכנן להתקיים בימים שלישי-רביעי בנחשולים, למועד אחר.

 גם כנס שיוך ובניה שהיה אמור להתקיים בשלישי באולמי 'אווניו' בסמוך לנתב"ג,  וכנס ההשקה של מכון יסודות שהיה אמור להתקיים באותו יום בתל אביב - נדחו למועד אחר. קורס רכזי בריאות ורווחה בקיבוצים, שהיה אמור להיפתח בשלישי במשרדי משקי הדרום בצומת ראם, נדחה גם הוא בעקבות המצב.

הפגיעה הישירה בבית בשדרות, בבוקר יום שלישי, הייתה במשרדי עמותת גוונים השייכת לקיבוץ העירוני 'מגוון'. הקיבוץ העירוני בשדרות הוקם בשנת 1987 וחבר בתנועה הקיבוצית. גם בכרם שלום ספג בית פגיעה בצורה ישירה מרקטה, אך ללא נפגעים.

התנועה הקיבוצית שולחת חיזוק ועידוד לכל מי שנאלץ לשהות במרחבים המוגנים ותחת אזעקות. שנדע ימים שקטים ובטוחים במהרה.

הוספת תגובה חדשה