דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אחי? יש לך 400 שקל לעזור לאחותי?" "נלחמות בזנאות"

פרויקט מיוחד לאיסוף כסף לקיום של 25 סדנאות הסברה ומניעה לבני נוער וצעירים, ועל מנת לאפשר ל-3 נשים היוצאות ממעגל הזנות לקבל הכשרה ותנאים נאותים להשתלבות במקומות עבודה בעלי אופק מקצועי ויכולת פרנסה מכובדת
פרויקט זנאות

השבוע עלה באתר "Giveback" פרויקט גיוס המונים מיוחד ביוזמתה של אורה פלד נקש (רמת דוד), שמטרתו לשנות את השיח שמציג את תופעת צריכת הזנות (זנאות) כנורמטיבית.
כמקובל בפרויקטים מסוג זה, התומכים תורמים סכומי כסף שונים לפי בחירתם  ומקבלים תשורה בהתאם לגובה התרומה, או שפשוט תורמים מתוך הזדהות עם מטרת הפרויקט.

אורה, בת 38, נשואה לאורי ואמא לשתיים, עובדת בחברת IBM כמעצבת חווית משתמש, מספרת כיצד עלה הרעיון ומדוע החליטה לפתוח ביוזמה: "לאחר פרסום הקלטת של יאיר נתניהו החלו התבטאויות בכלי התקשורת אשר הציגו את הנושא כ"לא פלילי" ולכן ''זה בסדר'' ללכת למועדוני חשפנות. זה מיד העלה בי תחושות קשות לגבי הפגיעה בנשים עצמן ובעיקר למה הן לא מוזכרות כשמדברים על ''הצעירים שחייהם נדרסים''. מבחינה מוסרית המעשים עליהם דובר בקלטת חמורים ועוררו אצלי תחושות קשות. הרגשתי שאני לא יכולה לשבת בשקט. 
התחלתי בציוץ בטוויטר שאמר- "אחי? יש לך 400 שקל לעזור לאחותי?" התגובות החיוביות לציוץ הגיעו מיד, חלקן מנשים שהציעו תרומות. למעשה לא היתה סיבה לא לצאת לדרך, רק נשאר לסגור את הפרטים".

עד כה נתרמו לפרויקט הגיוס מגוון תשורות: כרזות מעוצבות, עגילים, כרטיסים להופעה, שעות ייעוץ בעיצוב, סדנאות סריגה, תמונות אמנותיות ועוד היד נטויה. 
הפרויקט כאמור מאפשר גם תרומה חופשית בכל סכום, לצד המחשה של השימוש שהעמותות הנתרמות - עמותת תודעה והמכללה her academy- יעשו בכסף שייאסף- סדנאות הסברה לנוער למניעת זנאות, קורסי הכשרה מקצועיים לנשים יוצאות ממעגל הזנות ועוד.
פלד נקש מוסיפה: "אני חושבת שהזנאות היא תופעה חוצת מעמדות ומגזרים, וכחלק מהחברה הישראלית עלינו להעלות את המודעות גם אצלנו בקיבוצים. הפרויקט יצא לדרך באמצע השבוע, ההתגייסות כרגע מעודדת מאוד, אך הדרך עוד ארוכה. על מנת להשיג את היעד אנו זקוקים לעוד תשורות, תמיכה בפועל בכסף ושיתוף ברשתות החברתיות".

"היעד הראשון לפרויקט הוא 20,000 ש"ח, כסף שכמובן יתקבל רק אם אם יאסף במלואו. בשלב השני, במידה ונצליח לעמוד ביעד, נמשיך לאסוף ככל שנוכל, ונקווה שבכך תגדל גם ההשפעה החיובית של העמותות. 
הצלחת הפרויקט תהיה למעשה תשובה מוחשית באמירה חדה של נשים ואנשים שפועלים יחד למיגור צריכת זנות". 

אשמח מאד לכל פנייה ותמיכה של מי שירצו להצטרף, ניתן לפנות אליי במייל- Ora.peled@gmail.com וכמובן מוזמנים להיכנס ולתרום לפרויקט המימון

 

הוספת תגובה חדשה