דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אל הנח"ל, אל המשימה בחברה הישראלית

בזמן האחרון הצטרפו לכח התנועתי מספר פעילים, בתקופה הקרובה נציג אותן ואותם לפניכם. והפעם, מחלקת הנח"ל התחדשה  בשני עובדים, חן זרחיה ושלו מוסל, שפועלים להמשך המשימות בחברה הישראלית כחלק משירות משמעותי בצה"ל במסגרת שיתוף הפעולה עם "מעגל הקבוצות"
אל הנח"ל, אל המשימה בחברה הישראלית
מימין לשמאל: שלו מוסל וחן זרחיה

חן זרחיה, רכזת מסלול הנח"ל

בת למשפחת חקלאים ממושב בית שערים בעמק יזרעאל. כילדה עבדה ברפת המשפחתית בבקרים, לפני בית ספר. בעלת רקע של ריכוז פעילות בתנועת בני המושבים, והדרכה וריכוז בהוסטל לנערות בסיכון.
סטודנטית לחינוך אנטרופוסופי והיסטוריה.
חיה בקבוצת ''חרמש'' של מעגל הקבוצות כבר שמונה שנים. בשנה האחרונה עברה הקבוצה לפרדס חנה על מנת למשש חלומות משותפים, ולקבץ קהילה רחבה ולקדם עשייה חברתית אזורית יחד.

מלבד כניסתה לריכוז פעילות מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית, משתתפת חן גם בתכנית "שבילים" למנהיגות פוליטית מבית התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון.

חן: הכניסה שלי לתפקיד מאפשרת לי ללוות ולהוביל גרעיני נח"ל בשלב חשוב ומעצב בחייהם כיחידים וכקבוצה משימתית. האתגר הייחודי למסלול במתכונתו החדשה, הוא לגרום לצעירים להרגיש כי התנועה הקיבוצית ומעגל הקבוצות הם בית, וגם יתוו להם דרך לחיי קהילה ועשייה ציבורית וחברתית. בזכות השותפים הרבים במעגל הקבוצות ובאגף הצעירים והמעורבות החברתית ובאגף החינוך של התנועה, אני מרגישה שבאמת יש בית להזמין אליו, ודרך לסלול יחד.

שלו מוסל, רכז הדרכה מסלול הנח"ל

בן קיבוץ שניר ובוגר מסלול הנח"ל בתנועת השומר הצעיר, מתגורר כיום בשכונת הדר בחיפה כחלק מקהילת רעות של מעגל הקבוצות. שלו בוגר תואר ראשון בלימודי היסטוריה וכיום לומד לתואר שני במדיניות בחינוך באוניברסיטת ת"א.

לאורך השנים שלו עבד במסגרות חינוך בלתי פורמלי מגוונות, ניהל את אגף הנוער במרכז החינוכי פרדס וליווה גרעיני נח"ל וקהילות סטודנטים. שלו בוגר תכנית חותם של משרד החינוך ובשנים האחרונות עבד כמורה להיסטוריה ולאזרחות וחינך כיתה בתיכון עירוני א' בחיפה.

לצד המשך ההוראה בחיפה, שלו נכנס לתפקיד רכז ההדרכה של מסלול הנח"ל בתנועה הקיבוצית בשיתוף עם מעגל הקבוצות. במסגרת תפקידו הוא אמון על ליווי המדריכים, פיתוח התוכן החינוכי של המסלול בכלל והסמינרים בפרט, והובלת התהליך החינוכי בגרעינים.

שלו: "אני שמח להשתלב בצוות מסלול הנח"ל, שבעבר היווה גם בית עבורי ועבור קהילת החיים שאני חלק ממנה. אני מוצא שליחות רבה בהובלת קבוצות צעירות שמתעוררות כל בוקר כדי לפעול ולתרום לחברה. כיף לראות שהתנועה הקיבוצית ממשיכה לפעול בקרב החברה הישראלית. היא מצליחה להיות רלבנטית לצעירים רבים, שרעיונות השוויון, הקהילתיות והצדק עומדים בראש מעייניהם ונוכחים באורח החיים ובעשייה שלהם בשטח.

אני מקווה שביחד עם הצוות המתחדש של המסלול והשותפות עם מעגל הקבוצות, נצליח להוביל ולהגדיל את מסלול הנח"ל ולהפכו למשמעותי עוד יותר עבור החניכים.

הוספת תגובה חדשה