דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הגלריה לשלום בגבעת חביבה מציגה: אנא היא - أنا هي- I Am Her

התערוכה אנא היא - أنا هي הנפתחת בגלריה לשלום ב-11.5.19 מציגה מבט רנטגן חודר של ארבע אמניות מן החברה הערבית בישראל על מצבה ומיצובה של האישה בחברה הערבית בפרט, כמו גם למצבה של האישה בארץ בכלל ובחברות מוסלמיות אחרות בעולם. היא מביאה אמירה רב דורית מקומית וגלובלית כאחת.
אנא היא

 

התערוכה נוצרה מתוך תפיסה מלווה למהלך הרחב שעורר קמפיין  Me Too בעולם ובארץ ובעקבות שנה עקובה מדם בה נרצחו בישראל למעלה מ20- נשים, 192 נשים בעשור האחרון.

 

האמניות: בותינה אבו מלחם, סוהאד דיב, דועאא בדראן, רחמה חמזה, מציגות כל אחת זווית אישית ויוקדת.

מכלול מבטיהן יחד מציג מבט מרובה רב דורי שבמעקב מתמשך מראה גם ראייה ההולכת ומשתנה על ידי הנשים עצמן.

 

בותינה אבו מלחם, אמנית הפועלת שנים בזירה האמנותית, מביאה מבט סמי- מסורתי המבטא תפיסה של האישה כבעלת תפקיד מוביל בשימור הכאב והזיכרון, כאשר קינה ותקווה שזורות יחד בחוט הנתפר ובמחט הנעוצה.

סוהאד דיב, הצעירה מאבו מלחאם בכעשור, מדברת בעבודותיה בשפה ישירה וחושפנית, באמצעות העיסוק בגוף האישה ודרך פעולות ניכוס מחדש של אותו גוף ותחושותיו.

 

דועאא בדראן ורחמה חמזה- שתי אמניות צעירות ומבטיחות  מביאות קול חזק וברור המתבונן על האישה ממהותה החופשית ורוחה הגדולה דרך מיתולוגיות והשקות לטבע ולצומח דרכם הן מקפלות הן את גדולתה והן את צמצומה והמחירים שנאלצה לשלם לאורך השלטון הגברי.

___________________________________


 התערוכה הינה תערוכה שנייה, פרק ב' מתוך 3 תערוכות שיוצגו במהלך שנה אחת (2019-2020) בגלריה לשלום העוסקות במיצובה הלא שוויוני של האישה בישראל גם ועדין בתקופה הפוסט מודרניסטית.

התערוכה הראשונה- אני האמנות העובדת, בה הוצג פרק א' דרך דרכן האמנותית של שתי אמניות מן החברה הקיבוצית. אי השוויון המגדרי והאמנותי היה נוכח גם בחברה הקיבוצית בארץ. למרות שהחברה הקיבוצית חרתה על דגלה את ערך השוויון, בפועל בפן המגדרי והאמנותי הוא לא התממש.

פרק ג' יוצג בתערוכה שתמקד את המבט באלימות כנגד נשים בישראל.

___________________________________________________________

 

שעות פתיחה:

 

הגלריה לשלום- גבעת חביבה

ראשון –חמישי: 9:00-16:00

שישי- 9:00-13:00

שבת- 11:00-15:00

לפרטים נוספים: טל': 04-6372824 |   דוא"ל: artgvha@givathaviva.org.il אתר: www.artcenter.org.il

 

 

הוספת תגובה חדשה