דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הכח החדש בתנועה הקיבוצית

שלוש חברות קיבוצים יכנסו בחודש הבא לתפקידים בתנועה הקיבוצית. המטרה: לקדם בקיבוצים את פיתוח ובינוי הקהילה, בשת"פ עם כל הגורמים הרלוונטיים - רכזים אזוריים, מועצות אזוריות, החטיבה להתיישבות ועוד
הכח החדש בתנועה הקיבוצית

בקיבוצים רבים נדרשים, ובחלקם כבר מתבצעים, תהליכים חברתיים קהילתיים, חזוניים זהותיים על אופיו של הקיבוץ בעשור הבא. אגף חברה וקהילה, שייעודו חידוד וחיזוק הזהות הקיבוצית, הוסיף לשורותיו 3 פעילות חדשות שעיסוקן המרכזי יהיה פיתוח ובינוי קהילה:

איילת הריס (35) ממבוא חמה וענת מרלא-חפץ (40) מנירים יעסקו בתחום הצמיחה והקליטה ושילוב בין אוכלוסיות בקהילות הצומחות ויעל רז לחייני (41) מנחל עוז תעבוד עם מנהלי התרבות ומנהלי הקהילה בכל הנוגע לתחום התרבות כבונה קהילה. 

איילת הריס הינה בוגרת לימודי M.B.A פיתוח ארגוני מערכתי באוניברסיטת חיפה, ניהלה עד לאחרונה את אשכול דרום במחלקה לפיתוח קהילתי מוא"ז גולן, בעבר כיהנה כמנהלת קהילה במושב קדמת צבי וכמנחה בצוות ההנחיה של קורס "מובילי קהילות בגולן".

ענת מרלא-חפץ הינה בוגרת התכנית למנהיגות בתרבות יהודית במכון מנדל למנהיגות ובוגרת קורס מנהיגות לנשים של עמותת כ"ן, דוקטורנטית במחלקה לפוליטיקה וממשל, באוניברסיטת בן גוריון בנגב, כיהנה ב-4 שנים האחרונות כמזכירת קיבוץ נירים. ממקימות ומובילות העמותה לעתיד הנגב המערבי. ענת היא נכדתה של רוז'קה קורצ'אק ממנהיגי מרד גטו וילנה.

יעל רז-לחייני נמצאת במהלך לימודי תואר שני למנהל ומדיניות ציבורית וביטחון לאומי. היא ריכזה עד לאחרונה את שותפות שער הנגב-סן דיגו בסוכנות היהודית, הובילה בשער הנגב תהליך אסטרטגי לותיקי המועצה ושותפה בפרויקט מרכז תרבות בקיבוצה נחל עוז. רז-לחייני משמשת  כדוברת קיבוצה ותמשיך בתפקיד זה במקביל לתפקידה בתנועה.

ראשת האגף ד"ר אילת גלס: "אני גאה שבחרנו את המועמדות המתאימות ביותר בין רבים ורבות שנגשו למכרזים. זה מעיד על הרצון של חברות וחברי הקיבוצים להיות מעורבים בפעילות התנועה הקיבוצית והעשיה בשטח הקיבוצי. הפעילות שאני רואה לנכון להוביל מאז כניסתי לתפקיד  בתחום בינוי הקהילה הקיבוצית ופיתוחה מבטאת את התובנה ששילוב מיטבי בין שיתופיות, ערבות הדדית וקהילה חזקה וחסונה הוא מרכיב מרכזי בזהות הקיבוצית".

תגובות

איילת
ענבל
איילת היא דמות ומופת למנהיגת קהילה אמיתית, כזאת שתלך עד הסוף עם האמת שלה ותצליח לסחוף אחריה אחרים. נכס לכל יישוב.
בהצלחה!

הוספת תגובה חדשה