דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הכירו את הקיבוצניק הצעיר שמקפץ כל הדרך לאליפות אירופה

כנראה שרובכם לא שמע על ענף ספורט בשם "התעמלות אקרובטית", אבל לא רק שטל אברהמי מקיבוץ רגבים שמע עליו, הוא גם עומד לייצג את ישראל באליפות אירופה שתתקיים באוקטובר. ויש לו גם מסר לצעירים אחרים שחולמים: "לעבוד קשה בשביל להשיג את המטרה שרוצים, ולדבוק בזה"
טל אברהמי והדר פיינשטיין לאחר הזכייה באליפות ישראל והשגת הקריטריון לאליפות אירופה
טל אברהמי והדר פיינשטיין לאחר הזכייה באליפות ישראל והשגת הקריטריון לאליפות אירופה

טל אברהמי בן ה-18 מרגבים החל להתאמן בהתעמלות אקרובטית בגיל 12 ("מאוחר יחסית", לטענתו), וכעת הוא כבר קוצר הישגים ופרסים ואף השיג את הקריטריון המקנה השתתפות באליפות אירופה שתיערך השנה בישראל - בסוף חודש אוקטובר, בחולון.

טל והדר מבצעים תרגיל בתחרות
טל והדר מבצעים תרגיל בתחרות

בחודש אפריל האחרון הוא זכה במדליית זהב בתחרות בינלאומית שנערכה בעיר ולנסיה שבספרד, ביחד עם בת זוגו המקצועית עמה הוא מתאמן ומתחרה. לפני כחודש הם קטפו את המקום הראשון באליפות ישראל, והשיגו את הקריטריון לאליפות אירופה. בת זוגו לאימונים ולתחרויות היא הדר פיינשטיין בת ה-13 מחיפה והם מתחרים בקטגוריה של זוגות מעורבים בקבוצת הגיל 12-18. את ההחלטה על ציוותם ביחד קיבלו המאמנים, ולמרות הפרש הגילים ביניהם הם זוכים להצלחה ופרסים. בכל יום נוסע טל לטירת הכרמל כדי להתאמן באגודת ״מעופפי חיפה״ בראשות קרן גרשגורן, ומדי פעם למאמנו האישי, אמיר מוזס, הנמצא בחולון.

התעמלות אקרובטית היא ענף ספורט תחרותי צוותי, המשלב בין כוח, גמישות ואלמנטים מענף ההתעמלות, לבין קואורדינציה, זריזות ושיווי משקל מענף האקרובטיקה. כל התרגילים מבוצעים על משטח לצלילי מוזיקה ומשלבים אלמנטים צוותים ואלמנטים אישיים מעולם המחול, התעמלות הקרקע והאקרובטיקה. ההתעמלות האקרובטית הופיעה לראשונה כספורט עצמאי ברוסיה הסובייטית בשנת 1930, ובשנת 1973 הוקם ארגון ההתעמלות האקרובטית הבינלאומי הראשון בשם IFSA, הענף צבר תאוצה והארגון התמזג עם התאחדות ההתעמלות הבינלאומית בשנת 1998. סוגי הצוותים בענף הם: זוג נשים, זוג גברים, זוג מעורב, שלשת נשים ורביעיית גברים.

טל מספר כי בקיבוץ ממש מפרגנים לו ובירכו אותו על ההישגים האחרונים ("זה מביך אבל נחמד"), ואומר כי זה יהיה מרגש מאוד לייצג את ישראל באליפות אירופה, ומקווה שהם ייצגו את המדינה על הצד הטוב ביותר, ויגיעו להישגים אותם הם שואפים להשיג.

ולסיום, טיפ שאתה רוצה לתת לצעירים אחרים בקיבוצים שמתחרים בענפי ספורט ובכלל?

"לעבוד קשה בשביל להשיג את המטרה שרוצים, ולדבוק בזה."

רשמנו לעצמנו. בהצלחה טל!

 

הוספת תגובה חדשה