דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הצלחת חזרה לגלבוע: נבחרת הרב-תחומי עמק חרוד אלופת ליגת התיכונים

הצלחת חזרה לגלבוע: נבחרת הרב-תחומי עמק חרוד אלופת ליגת התיכונים!
צילום: דוברות המועצה האזורית הגלבוע

 

 

כבוד ושמחה אדירה בגלבוע: בזמן שהקבוצה הבוגרת של הפועל גלבוע/גליל מציגה עונה טובה (ואף ניצחה השבוע את הפועל י-ם האלופה), אמש (רביעי) נבחרת ביה"ס עמל עמק חרוד זכתה באליפות התיכונים אחרי ניצחון גדול 95:86 על ביה"ס תיכון חדש תל אביב, אלופת השנה שעברה, במשחק שנערך לעיני כ-2,000 צופים רועשים בהיכל קבוצת שלמה (אולם קבוצת הפועל ת"א).

 

הקבוצה של ליאור קרת סיפקה הצגת כדורסל התקפי ושלטה ברוב שלבי המשחק. כוכב המשחק היה ללא ספק יותם חנוכי, שסיפק משחק פנטסטי עם 29 נקודת. כמעט 3 רבעים היה המשחק צמוד, עד שעמק חרוד השתלטו על המשחק בסוף הרבע השלישי. ת"א הצליחו לבצע קאמבק, אבל נכנעו בסיום.

 

עובד נור, ראש המועצה, היה זה שהעניק לקבוצה את גביע האליפות, ומיד אח"כ אמר נרגש: "נוער הגלבוע הביא היום גאווה, כבוד ויקר לכל תושבי הגלבוע, ללא יוצא מן הכלל! התגייסות מדהימה של בית ספר שלם, הביאה לכך שלא רק ראשו של הגלבוע נצבע אדום, אלא העיר תל-אביב כולה נצבעה באדום! זה בגלל הרוח (רוח הגלבוע!), זה בגלל הקבוצתיות, זה בגלל החומר המיוחד של כל נער ונערה בגלבוע, המלווים ע"י צוותים שבאים מאהבה ומאכפתיות למעשה החינוכי, וזה בעיקר, בעיקר- בגלל ערכים! ערכים המקדשים את הדרך ולא רק את ההשגיות, ערכי רעות ואחווה, אנושיות מרגשת, ולכידות חברתית. ברכות לכולם! חברים וחברות, מוטב שנתרגל: ביה"ס הרב תחומי עמק-חרוד זכה באליפות ליגת התיכונים! אני כל כך גאה בהם!"

 

זו הפעם השנייה בתולדות ביה"ס הרב תחומי עמק חרוד שנבחרת ביה"ס מעפילה למעמד גמר ליגת העל לתיכוניים. כזכור, בשנת 2013 נבחרת ביה"ס זכתה באליפות ראשונה בתולדותיה עם ניצחון על גימנסיה ריאלית ראשל"צ. כעת, צפויים שחקני עמק-חרוד, לככב ולהוביל את קבוצות הנוער של המועצה, במסגרת מועדון הספורט גלבוע/ מעיינות (בניהולו של לירן וינקור).

 

החבורה מעמק חרוד פתחה טוב יותר והציגה יכולת משובחת מתחת לסל, בעיקר הודות לאיתי מוסקוביץ’. הפער כבר התקרב לכיוון הדו ספרתי, כשהלבנים מת”א ניסו לחזור למשחק דרך קליעות מבחוץ, אך ללא הועיל. רק ברבע השני, תיכון חדש החלו להשתלט על המשחק והחלו נוגסים  בפער. רבע השלישי היה שייך כולו לחבורה מהגלבוע ששלטה לחלוטין בריבאונד ועם משחק פנים משובח כבר עלתה ליתרון של 20 נקודות. ברבע המכריע, האדומים מהעמק הוליכו בבטחה, אך קאמבק מרשים, כבר הוריד את הפער ל-3 נקודות בלבד. דפיקות לב מואצות בקרב האוהדים נרשמו כאשר חנוכי מצטיין יצא בחמש עבירות, אך חבריו הציגו אופי מרשים ועם מספר סלים גדולים של חיון ומוסקוביץ’, יחד עם מחויבות של מורגנשטרן, השיגו את הניצחון הענק, בתום קרב מרתק, אותו הגדירו המארגנים (מהתאחדות הספורט לבתיה"ס), "ללא ספק זה היה אחד ממשחקי הגמר היותר טובים ואיכותיים שראינו בשנים האחרונות".

 

המאמן ליאור קרת: "אני גאה בילדים האלה, יש להם אישיות אדירה וניצחנו פה כקבוצה. יש לנו מערכת מדהימה בעמק חרוד, אין דברים כאלה ואני שמח כל כך".

יותם חנוכי, כאמור מצטיין המשחק, היה מאושר כשאמר: “משחק מטורף! הזכייה והנפת הגביע, זה רגע מדהים. היה לי קשה אחרי העבירה החמישית, אבל החברים שלי חיזקו אותי. פחדתי מאוד מהקאמבק של תל אביב, אבל אני מאושר שעשינו את זה בגדול. הולכות להיות חגיגות גדולות בגלבוע, וכל העמק המדהים הזה התגייס למעננו ואנחנו מאושרים שהצלחנו להשלים את המשימה.”

 

מנכ"ל קבוצת עמל, עו"ד רוית דום עיני, שנכחה במשחק בירכה את ראש המועצה, ואת מנהלת בית הספר לילך שטיין על העלייה לגמר ועל הזכייה בפרס ההגינות, שחולק לביה"ס במחצית בין הרבעים.

הוספת תגובה חדשה