דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקואופרציה הקיבוצית ממשיכה להתקבל בעולם בברכה

ביום שני בשבוע שעבר התכנס במונטריאול פורום המייעץ לוועד ההנהלה של ברית הקואופרציה הבינלאומית. בפורום זה 12 ארגונים קואופרטיבים ובשנתיים האחרונות הצטרפה התנועה הקיבוצית כחברה בו

הכינוס בקוויבק
הכינוס בקוויבק

ביום שני בשבוע שעבר התכנס במונטריאול פורום המייעץ לוועד ההנהלה של ברית הקואופרציה הבינלאומית. בפורום זה 12 ארגונים קואופרטיבים ובשנתיים האחרונות הצטרפה התנועה הקיבוצית כחברה בו. ייצגה את התנועה במפגש מאיה שפיר, רכזת תחום הקואופרציה בתנועה הקיבוצית. 

המפגש היה המשך למפגשים שהתקיימו בפריס ביולי 2016 ובקוויבק באוקטובר 2016

בשני המפגשים הקודמים דנו בצורך לייצר פלטפורמה אינטרנטית למסחר בין קואופרטיבים כדי לעמוד בדרישות הזמן.

הפעם ארח המפגש אנשים נוספים שתרמו לנושאי הדיון.

היו בו נציגים מפינלנד, ארה"ב, סין, הודו, ספרד, צרפת, אנגליה, קנדה, הולנד, קוסטה ריקה וישראל

במפגש הפעם הוצגו:

  • עבודה המתחילה לייצר מדריך מדיניות ומסרים לכלל הקואופרטיבים בעולם, כלים שניתן יהיה ליישם אותם בהתאמה בכל מדינה ומטרתם קידום הקואופרציה.
  • פלטפורמה אינטרנטית למסחר בין קואופרטיבים שהקים קואופרטיב צרכני גדול בסין All-China Federation of Supply and Marketing Cooperatives)) בעלות זעומה של 200 מיליון דולר...
  • פלטפורמה להעברת מידע חיוני לחקלאים שהקים קואופרטיב דשנים גדול בהודו (iffco) – מדובר במיליוני חקלאים...
  • פלטפורמה לניהול יעיל של רשת צרכנית שהציג אייל פרקש מקואופ ישראל
  • פלטפורמה גלובלית למסחר אינטרנטי קואופרטיבי ומידע רלבנטי ברמה הבינלאומית שהציגו הקואופרטיבים בקנדה ואשר החלט להמשיך ולתמוך בה ברמת הברית הבינלאומית.

ביום השני של המפגש הוצג קמפיין מעורר השראה לבניית מודעות קואופרטיבית ברמות השונות – בקרב חברי קואופרטיבים, מועסקים, צעירים ובציבור הרחב.

הוצעו דרכים לשלב בין הכלים שהציג הקמפיין לבניית מודעות ודרכים להפצתו לבין הפלטפורמה האינטרנטית שתוקם...

הרבה ניסיון קואופרטיבי ישב סביב השולחן וכולם הסכימו שהיה דיון מעמיק, מרתק ומעורר השראה.

בנובמבר השנה מתקיים כנס השנתי במלזיה.

נשיאת ברית הקואופרטיבים, מוניק לרו מקנדה, הודיעה שלא תציג את המשך מועמדותה כמקובל (אחרי שנתיים בתפקיד) מסיבות משפחתיות, עובדה שגוררת אחריה בחירות בלתי צפויות, רבים מחברי הועד המנהל גם הם מתחלפים וגם מנכ"ל ברית הקואופרטיבים הודיע על סיום תפקידו לאחר שבע שנים.

הובע חשש מתחלופה מסיבית של הנהגת הברית ועלו מחשבות איך לייצר רצף למרות השינוי. בתחילת המפגש סיפר כל אחד מאיפה הוא בא בהקשר הקואופרטיבי.

אנשים הביעו עניין רב במצב בארץ וישמחו לסייע, כל אחד בהתאם לעיסוקו ויכולותיו, בכל דרך שהיא בשיחות שלנו עם הממשלה ונציגיה לקידום הרעיון הקואופרטיבי בישראל..

הוספת תגובה חדשה