דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית: בעיית כוח האדם תפגע בחינוך הקיבוצי

"בעיית כוח האדם תפגע בחינוך הקיבוצי". הצטרפו למחאת תושבי העוטף. וגם צעירי הקיבוצים שטו ברפסודיה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
בעיית כוח אדם
צילום: ליאור יעקבי
 16/08/2018

"הצטרפו אלינו למחאה לחיים נורמליים, שילדינו יוכלו להיוולד ולגדול למציאות בטוחה, אלו כל דרישותינו"

בטור מיוחד של אלונה בראון מכפר עזה לחברות וחברי הקיבוצים ולשאר אזרחי ישראל להצטרף למחאת "דור הקאסמים" והתנועה לעתיד הנגב המערבי במוצ"ש
"הצטרפו אלינו למחאה לחיים נורמליים, שילדינו יוכלו להיוולד ולגדול למציאות בטוחה, אלו כל דרישותינו"
צילום: זהר שפק

במוצאי השבת התקיימה הפגנת מחאה על המצב בדרום. ההפגנה אורגנה על-ידי "דור הקסאמים" בהשתתפות "התנועה לעתיד הנגב המערבי" ותושבים שהחליטו שדי, אי אפשר ככה יותר. אני כמובן מתכוונת ל-17 השנה האחרונות בהן תושבי העוטף, וכך גם אני ביניהם, חיים בחרדה קיומית מהקסאמים, המנהרות ועפיפוני/בלוני התבערה.

אני, כשביקרתי את הוריי ביום רביעי של השבוע שעבר בקיבוצנו –כפר עזה, בקושי הצלחתי לעצום עין מקולות הנפץ החזקים מירי הטילים ומכריזת ה"צבע אדום" באותו לילה. לא אלאה אתכם בתנוחת השינה הלא נוחה של 3 אנשים במיטה בממ"ד וכלבתי הרועדת מפחד לצידנו.

למחרת, אפופת שינה, הבנתי שדי. הדבר הזה לא יכול להמשך. אם 17 שנה חיינו ככה, לממשלה היקרה שלנו אין כל כוונה למצוא את הדרך הנכונה לשים לזה סוף.

לשמחתי הרבה, הקדימו אותי חברי "דור הקסאמים" שארגנו את ההפגנה בתל אביב במרץ רב, זאת לאחר שסורבו על-ידי משטרת אופקים לקיימה בדרום הלא שקט. מייד הכנתי שני שלטים ודאגתי למגאפון. החלטתי שלא אשתוק יותר. החלטתי שהפעם הממשלה תשמע אותי. החלטתי לשים לזה סוף.

לפרטים נוספים כנסו לאיוונט בפייסבוק


בעקבות הבצורת בישראל: משרדי האוצר והחקלאות סיכמו על תקציב של 30 מיליון ש"ח לתמיכה בחקלאים

משרד האוצר ומשרד החקלאות סיכמו על תקציב של 30 מיליון ש"ח לתמיכה בחקלאים שיוותרו מרצונם על חלק ממכסת המים שלהם, זאת בנוסף ל-20 מיליון ש"ח לגליל העליון. ההנחה היא שהחקלאים הנזקקים פחות למים, יסכימו לוותר לטובת חלוקה מחדש לאלו הזקוקים לתוספות מים. ההקצאה תעשה בהליך מכרזי שיבטיח חסכון יעיל ומקסימלי במים
רן סביר, שדה נחמיה. הנחלים בימים יפים יותר
רן סביר, שדה נחמיה. הנחלים בימים יפים יותר

לאור המחסור במים לחקלאות עקב השנים השחונות, ובעקבות החלטת רשות המים על קיצוץ כמויות המים המוקצות לחקלאות לשנת 2018, נותרו חקלאים עם מטעים וגידולים שאין להם די מים. לעומתם, יש חקלאים שתמהיל גידוליהם גמיש יותר ומאפשר להם לצמצם או לשנות גידולים ובכך לפנות ממכסות המים שלהם. 

לפיכך ועל מנת לנייד את המים מהחקלאים שאינם צורכים אותם לחקלאים הזקוקים להם, הוחלט בשיתוף "התאחדות חקלאי ישראל" לתמרץ את החקלאים להביא להקצאה יעילה יותר. לאור המלצת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סיכמו משרדי האוצר והחקלאות על הענקת מענקי תמיכה בסך 30 מיליון ש"ח לחקלאים שיוותרו על חלק מהקצאתם השנה. תקציב זה מתווסף ל-20 מיליון ש"ח נוספים שהוקצו לפיצויי בצורת לחקלאי הגליל העליון, שחוו קיצוץ מים נוסף השנה, בנוסף לקיצוץ בשנה שעברה. 

שר האוצר, משה כחלון, שיזם את המהלך אמר לאחר ההסכמות: "גם בזמנים קשים למשק המים המדינה ממשיכה לשמור על החקלאות וההתיישבות באופן אחראי שאינו פוגע בעתודות המים לדורות הבאים. זהו סיכום חסר תקדים מבחינת היקף התקציב המוקצב לשנה ראשונה של בצורת ואני מברך על תמיכה זו". 
שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל: "אנו ממשיכים לפעול למען החקלאים. הענקת התמיכה היא הפתרון הנכון והראוי להתמודדות עם משבר המים בחקלאות. לפי סטנדרטים שקבענו מראש, נוכל לעקוב אחרי העברת המים מרצון וכך לנהל את המים לחקלאים בצורה טובה יותר ולהטיב עם החקלאים אשר זקוקים למים באופן מידי".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "במסגרת ההצעה, כלל החקלאים המוותרים על המים לא ייפגעו בשנה הבאה בגודל מכסת המים שלהם" וילן הוסיף: "אנו מבקשים שהתמורה תהיה בגובה של 2.5 ש"ח לקוב מים ושהעברה תהיה מידית בימים הקרובים". עוד אמר וילן: "המדינה חייבת להגיש לחקלאים שנפגעו מקיצוץ המים הצעת פיצויים הוגנת כפי שנעשה בשנים עברו".


פייסבוק התנועה

כנס מיוחד - "בעיית כח האדם מאיימת על החינוך הקיבוצי"

אגף החינוך בתנועה הקיבוצית יקיים ביום שני הקרוב מפגש חשיבה על מצוקת כח האדם בחינוך בקיבוצים
כנס מיוחד - "בעיית כח האדם מאיימת על החינוך הקיבוצי"
צילום: ליאור יעקבי

בשיח קבועה שמקיימים פעילי האגף עם מנהלי החינוך בקיבוצים בכל רחבי הארץ ובכל שכבות הגיל, שבה והועלתה בימים אלו מצוקת כח האדם הקיימת בכל הארץ בחינוך בגיל הרך ובחינוך החברתי. בשל כך, יזמו אנשי אגף החינוך התכנסות שתתקיים ביום שני הקרוב בין השעות 11:00-13:00 בבית התנועה הקיבוצית. 

ראשת האגף, ד"ר גבי אסם: "כולנו הגענו מהשטח החינוכי, והקשר עם השטח הוא בחשיבות עליונה אצלנו ובכלל בתנועה הקיבוצית. בשל כך, יזמה דבי ברא"ס מנהלת שבילים את המפגש שמטרתו העיקרית היא לשמוע את המצוקה מהשטח ומתוכה לסמן את כיווני הטיפול להתמודדות עם המצב המאתגר. החינוך הקיבוצי היה ונותר סמל למצוינות חינוכית, אשר רבים מבקשים להעתיק גם למקומות אחרים, ומצוקת כח האדם מאיימת על המשך תפקודו ופועלו במתכונת המוכרת. פעמים תכופות אנו שומעים על פניה למדינה על-מנת להכיר בעבודה בחינוך כעבודה מועדפת, הפניה הזו צריכה להתחלף בפניה אל עצמנו – לקיבוצים, ליישובים הנוספים במועצות ולמועצות האזוריות, בדומה למספר קטן של מועצות, קיבוצים וישובים אשר בנו מסלולים של "עבודה מועדפת" המתוגמלים מתוך הקיבוץ והמועצה. בולטת העובדה שיש ראשי מועצות ומועמדים לראשות המועצה שהשכילו להכניס למצע הבחירות שלהן אג'נדות חינוכיות הכוללות את תגמול עובדי החינוך באופן מיוחד".

המעוניינים והמעוניינות להשתתף אנא שלחו מייל לdeby@tkz.co.il או לnoatzur@tkz.co.il


ביטוח חקלאי

רפסודיה - גם באגף הצעירים

רפסודיית צעירים

בסוף השבוע האחרון התאספו כ-150 צעירים וצעירות בגילאי 18+, מקיבוצים מכל חלקי הארץ לאירוע הרפסודיה השנתי שמתקיים כבר מזה עשור והפך למסורת קיבוצית. 

השנה, בפעם הראשונה, הפעיל אגף הצעירים את הרפסודיה בשיתוף פעולה פורה עם אגף חינוך שסיים רק יומיים קודם את שלושת מחזורי הרפסודיה לנוער המוכרים לכולם.

ברפסודיה זכו הצעירים והצעירות, שאינם כבר בגיל בו מתרחש מפגש כזה לעיתים קרובות, למפגש חוויתי של יומיים על שפת הכנרת, בו הקימו מחנה ללינה, בנו רפסודות מרשימות לחציית הכנרת, ונהנו מארוחת ערב מפוארת וממסיבה לאחר מכן.

השנה, בנוסף, זכו לארח בנוסף, קבוצה מיוחדת של תנועת "החלוץ למרחב" מארגנטינה, שעבורם היווה האירוע חיבור משמעותי וחשוב לצעירי התנועה הקיבוצית, זאת במסגרת מגמה שהאגף מוביל ליצירת שיתופי פעולה וקידום מטרות משותפות עם גופים רבים דומים יותר ופחות.  

המשתתפים שהגיעו נחשפו לפעילות האגף ורשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, ואילו נציגי האגף שמעו מהם על צרכי הצעירים כפי שהם רואים אותם והנושאים שמעסיקים אותם ביומיום ובהם יכול האגף לתרום ולהשפיע. האגף כבר החל לעסוק בתכנון הרפסודיה הבאה, בהתאמת הפעילות לצעירים ובשאיפה להרחיב את האירוע לעוד קיבוצים רבים.

אסיף איזק ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "ישנה חשיבות רבה למיסוד המפעלים של האגף, כאשר הרפסודיה מהווה חלק משמעותי ממפעלים אלו, כמו גם ההאקטון ופעילויות נוספות.
האגף חוזר לאט לאט להיות בית ומקום לצעירי התנועה הקיבוצית! מרגש לראות איך רשת הצעירים בהובלתה של רותם שניצקי גדלה ומתפתחת".

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים: "זאת הייתה חוויה מדהימה לקחת חלק בארגון האירוע ובאירוע עצמו, להכיר ולפגוש את הצעירים, לספר על התוכניות שלנו כאגף ולראות שיש הון אנושי איכותי לעבוד איתו. רשת הצעירים מתחילה לרקום עור וגידים, עוד ועוד צעירים נחשפים לפעילות ומעוניינים לקחת חלק. אנו מודים לכל המשתתפים שהגיעו ולקחו חלק ברפסודיה וגאים באפשרות להמשיך את המסורת ולהרחיב אותה".


קמפיין ההתפקדות

תמונת השבוע - קציר תירס בגן שמואל

קציר תירס

"ילדים באור שקיעה 
מפרקים בחוף טירה 
הקיץ תם 
ובין כל מראות התום 
שם באופק הכתום...

כי אין עוד יום, אין עוד דקה" 

סוף קיץ נעים לכולם!


שבילים

צעירים וצעירות - מחפשים להשפיע? תכנית שבילים - היא התוכנית בשבילכם

אגף צעירים של התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון מזמינים אתכן ואתכם לקחת חלק בתוכנית ההכשרה הטובה ביותר למנהיגות ציבורית, פוליטית וחברתית
תכנית שבילים

התוכנית פונה לצעירים בגילאי 24-38 בוגרי ההתיישבות העובדת והמגזר הכפרי, התנועה הקיבוצית ומסגרות החינוך המגוונות שלה, ומעבירה אותם למסלול מצוינות המצייד אותם בערכים פרוגרסיביים, כלים אישיים ויכולת לבנות ולהוביל קבוצה ורעיון.

התוכנית משתלבת במסגרת תוכניות המנהיגות של רשת הצעירים.

מטרות התוכנית:

  1. להנגיש ידע רחב ובלתי תלוי בשלושה תחומים מרכזיים: כלכלי-חברתי, אזרחי ומדיני-בטחוני
  2. לחזק יחידים וקבוצות קיימות במרחב האידיאולוגי.
  3. להוות חממה רעיונית עבור יחידים וקבוצות אשר מעוניינים להעמיק, לחזק ולבסס פעילות ציבורית מתוך תפיסה פרוגרסיבית.
  4. לחזק קבוצות ומגזרים אשר נמצאים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית במדינת ישראל.
  5. גיבוש עתודת מנהיגות חברתית ופוליטית של בוגרי מסגרות התנועה הקיבוצית וארגונים הקשורים אליה.

התוכנית עתידה להיפתח באוקטובר עם 15 משתתפים ומחייבת ראיון אישי לקבלה אליה.

לפרטים נוספים - רותם שניציקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה: rotem@tkz.co.il


באנר התפקדות - אם לא נתפקד נכחד

"כללית" בשביל הקיבוצים

אגף הדיגיטל בכללית קורא לכם חברי וחברות הקיבוצים לחשוב אחרת: "למה להתקשר לנאוה האחות באמצע הלילה כשלילד יש פריחה? יש כבר פתרונות אחרים, וכולם ניתנים בקלות וללא תשלום"
כללית

שלום לחברי הקיבוץ היקרים,

אצלנו באגף הדיגיטל של כללית יש מגוון גדול של עובדים וגם שני קיבוצניקים. כמי שגדלו בקיבוץ, אנחנו מבינים את הצרכים הייחודיים שיש בקיבוצים. המוטו שלנו הוא "לא צריכים – לא באים!" ואנחנו בטוחים ששירות דיגיטלי יכול להשלים בצורה הטובה ביותר את השירות שאתם מקבלים במרפאות הקיבוציות או האזוריות. למה להתקשר לנאוה האחות באמצע הלילה כשלילד יש פריחה? יש כבר פתרונות אחרים, וכולם ניתנים ללא תשלום.

הנה כמה שירותים דיגיטליים שחשוב להכיר:

רופא און־ליין: אכלתם צהריים בחדר האוכל וחזרתם עם קלקול קיבה? אפשר להתייעץ בחינם עם רופא מומחה. כל מה שצריך זה סמארטפון ולפעמים רק טלפון פשוט. הרופא רואה אתכם בשיחת וידאו ויכול לתת מרשם (כזה שעובר אוטומטית לבתי המרקחת של כללית בכל הארץ, גם אלו של רשתות הפארם שעובדות עם כללית), או הפניה למיון אם יש צורך. אפשר לפנות לשירות דרך האתר שלנו, אפליקציית כללית או בשיחת טלפון למוקד 2700*.

  • רופא ילדים און־ליין: משעה 16:00 ועד 06:00 בבוקר שלמחרת, כולל סופי שבוע וחגים.
  • רופא משפחה און־ליין: משעה 16:00 ועד 24:00 בכל יום (א' עד ש').
  • רופא עור און־ליין: משעה 20:00 ועד 24:00 בימי חול (א עד ה').

אפליקציית כללית: אתה מבדיל בין כל זני האבוקדו? יודעת לזהות מרחוק את נחמה הפרה? יופי! אבל את תוצאות הבדיקה שעשית בבוקר כבר ראית? איך תראו אם אין לכם את האפליקציה שלנו? כל המידע הרפואי בכיס שלכם: הפניות, תרופות, תוצאות הבדיקות, כל השירותים והמסמכים שאתם צריכים. נרשמים פעם אחת ויותר לא צריך לזכור סיסמה! ומעכשיו ניתן להיכנס בזיהוי עם טביעת אצבע או עם קבלת קוד חד פעמי ב-SMS.

זימון תורים לרפואה יועצת: הכלבו נסגר בעוד 10 דקות וחייבים ארטיק לנכד? איך תספיק עכשיו גם לקבוע תור לאורתופד? בקלות! מהיום לא צריך להתקשר למרפאה וגם לא ל-2700*, תורים מזמינים באתר או באפליקציה. מקבלים את הפריסה המלאה של הרופאים באזור שלכם ויכולים לבחור את המיקום והתאריך שמתאימים לכם.

ועוד המון  מידע, כתבות, מחשבונים, סרטוני הדרכה לקראת בדיקות. פשוט תבקשו מהמרפאה שלכם סיסמה לאתר ותיכנסו: www.clalit.co.il או חפשו "כללית" בגוגל.

מאחלים לכם רק בריאות! 
זהר זינגר – מנהלת מחלקת טלה־רפואה (במקור מכפר מסריק)
אריאל פולק – מנהל אתר כללית (בקרוב חוזר לאשדות יעקב איחוד)

לפניות, שאלות ומידע נוסף בנוגע למרפאות בקיבוצים, ניתן לפנות לעדי רמות, אחראית מחלקת הבריאות בתנועה: adiramot@tkz.co.il


באנר משקארד 1

מלגאי קרן הארצפלד לתארים מתקדמים לומדים על התנועה הקיבוצית

מלגאי התכנית עם שלומית צימרינג, רכזת התכנית ומזכ"ל התנועה ניר מאיר
מלגאי התכנית עם שלומית צימרינג, רכזת התכנית ומזכ"ל התנועה ניר מאיר

17 חברי וחברות קיבוץ שלומדים תארים שניים ושלישיים בתחומי כלכלה, חקלאות ומנהל ציבורי קיבלו השבוע את מלגת קרן הארצפלד של התנועה הקיבוצית.

זכאי המלגות הגיעו לבית התנועה לימי הכשרה בהם שמעו הרצאות וערכו דיונים על הקיבוץ במאה ה21 ועל מקומה של התנועה הקיבוצית.

אסתי מטסס, מגבעת השלושה, הודתה בשם המלגאים ואמרה: "זו הפעם הראשונה שאני בבית התנועה ולא ידעתי כמה עשייה נפלאה נעשית פה. היה נהדר לעצור רגע את החיים ולדבר ערכים וזהות קיבוצית. חבל שלא כל חברי הקיבוצים יכולים לעבור ימי הכשרה כמו שאנחנו זכינו להם. תודה לכם על המלגה ותודה על תכנון ימי לימוד מרתקים".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה שנפגש עם המלגאים להרצאה בנושא "התנועה הקיבוצית: עבר, הווה, עתיד", אמר להם בסיום: "לתנועה הקיבוצית תפקיד דרמטי בהקמת המדינה ובבניית כלכלתה.
לאחר 100 שנים של טלטלות נמצאת היום התנועה הקיבוצית במצב איתן עם פוטנציאל צמיחה עצום. אנחנו, במטה התנועה, נאבקים בכדי לשמר את המעמד הזה כנגד התנכלויות שונות ומשונות מצד ממסד המדינה ומשרדי הממשלה השונים... העתיד, תלוי בעיקר בכם ובבני דורכם, עליכם יהיה למצוא דרכים להשתלב במערכות השלטון ולאפשר לתנועה הקיבוצית למצות את הפוטנציאל הפיזי והערכי שלה, ואת יכולתנו לתרום לעיצוב החברה בישראל".


ביטוח חקלאי

קורס למנהלות בכירות במגזר הכפרי - ההרשמה החלה

קורס מנהלות בכירות

קורס ניהול מתקדם לנשים בישראל - בואו להרחיב את הידע והכלים שברשותכן ולהשתלב בניהול בכיר במגזר הציבורי והפוליטי בישראל

להרשמה יש לשלוח קו"ח לכתובת המייל: wepower@ken.org.il


שבילים

חוזר משרד עוה"ד אסטליין ושות': הקמה או רכישה של מפעל בחו"ל

מפעלי תעשייה ועסקים רבים בישראל מתלבטים, וזאת כחלק מהתווית אסטרטגיה עסקית עתידית של החברה, האם לרכוש או להקים מפעל או שלוחה בחו"ל. בכתבה זו ננסה לשפוך קצת אור על השיקולים השונים הכרוכים בהחלטה משמעותית זו ובביצועה
אסטליין

שיקולים שונים בקשר עם הקמת מפעל בחו"ל:

בשנים האחרונות אנו עדים לכך שיותר ויותר חברות תעשייה ישראליות, רבות מהן בבעלות קיבוצים, מקימות מפעלים בחו"ל, זאת בקורלציה עם ירידה במספר המפעלים החדשים המוקמים בישראל.

הסיבות לכך רבות ומגוונות ונדונו עד דק במאמרים רבים. בין השאר נטען, במידה רבה של צדק, כי: הממשלה אינה תומכת מספיק בתעשייה ישראלית; השוק המקומי קטן מדי; השקל החזק ועלויות ההעסקה של

עובדים מקומיים הופכים את הייצור המקומי והייצוא לבלתי משתלמים; עלויות משלוח גבוהות, זמן המשלוח הארוך והמרחק הגדול משווקים פוטנציאליים, מייצרים נחיתות לעומת יצרנים הקרובים לאותם שווקים; חברות מסוימות הנסמכות על כספי סיוע בטחוני אמריקני נדרשות לפעול בארה"ב; ישנה התנגדות למוצרים ישראליים בקהלים מסוימים (BDS), ועוד.

המקטרגים עשויים לטעון כי הקמת מפעל בחו"ל באה על חשבון הקמת מפעל בארץ, או לחלופין גורמת לסגירת מפעל קיים בארץ, ובשל כך גורמת לאובדן מקומות עבודה ובריחת הון. יתכן שברמה הלאומית טענה זו צריכה להבדק לעומק, אבל בכל הקשור לחברות קיבוציות, לא נתקלנו עד כה בשום חברה קיבוצית אשר סגרה את המפעל שלה בארץ עקב הקמת מפעל בחו"ל. למעשה ההיפך הוא הנכון, הקמת המפעל בחו"ל בדרך כלל תרמה ליציבות ולהתפתחות של החברה בכללותה ובכך חיזקה גם את המפעל המקומי.

טענה אחת ברורה לכל: על מנת לפנות ללקוחות בשווקים מרוחקים, לגדול ולהתפתח, חברות מסוימות נדרשות להקים מפעל נוסף בחו"ל. 

(*) הכותב, עו"ד יאיר אסטליין, הינו השותף המנהל של המשרד, מוסמך לעריכת דין בארה"ב ובישראל ובעל ניסיון של עשרות שנים בליווי עסקאות בינלאומיות. יאיר הינו חבר קיבוץ גבעת חיים איחוד.

לפרטים ופניות נוספות: Web www.estlaw.co.il   Email yair@estlaw.co.il  Tel 03-7266-111

**המאמר הינו מטעם משרד עוה"ד אסטליין, ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. 


קמפיין ההתפקדות

ניוזלטר "שבילים" יולי 2018

רפסודיה 2018

ימי הקיץ החמים מוצאים אותנו מלאי עשייה מתוכננת וכזו שמתהווה ומתגבשת למול המציאות הלא פשוטה בעוטף ישראל.

בטרם נסקור כמנהגינו החודשי את שהיה והעומד להתקיים... והפעם מעט באיחור רוצים לברך ולחזק את "תחושת היחד" הנוכחת בקבוצת הוואטסאפ של מנהלי החינוך, ללא ספק מקדמת את הערבות ההדדית ואת היכולת שלנו ליצור רשת של שותפים אמתית!

מבקשים להודות מכל הלב ובהרבה הערכה לכל מי שפתחו את הלב והבית בהצעות לארח ולהקל במשהו על ילדי ונערי העוטף. מי ייתן וימי שגרה ושקט יגיעו במהרה

________________________________________________________

ה"רפסודיה" הסתיימה בתחושת סיפוק וכל הבונים והשטים צלחו את הכנרת בשלום! - כאן!

מחכה לכם אלבום תמונות מהרפסודיות –  כאן!  נשמח להוסיף תמונות שלכם ולהעשיר את האלבום – שלחו את התמונות ל shvilim@tkz.co.il

_______________________________________________________

"ניהול חינוך זה מקצוע לכל דבר ומקצוע צריך ללמוד"

התנועה הקיבוצית בשיתוף פעולה עם מכללת סמינר הקיבוצים ומשרד החינוך

בתוכנית ייחודית למגזר הכפרי: לימודי ניהול במערכות החינוך הבלתי פורמלי ובקהילה כאן!

______________________________________________________

תאריכים חשובים ללוח השנה שלכם!

17.9.2018  הכשרת מדריכים לפעילות העשרה בצהרונים יום שהתקיים במקביל צפון/ דרום  ("שבילים" הוכרו כגוף מוכר להכשרת מדריכים כנדרש בחוק הצהרונים)

4.10.2018  מנהלי חינוך ותפקידם במפעלי חורף תשעט  - צפון/ דרום

מפעלי החורף:

10-11.10.2018 הכנת מדריכים למפעלי חורף

8-10.11.2018 כנס יא'

20.11.2018 הכנת מדריכים למסע יב'

3-6.12.2018 מסע יב'


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה