דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית: מארחים את חברינו בעוטף

מארחים את חברינו בעוטף. שני מקיבוץ זיקים על הקהילה ביממה הקשה שעברו. ו-2200 בני נוער ברפסודיית התנועה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
קרוקס
קרוקס גב אל גב
 09/08/2018

שני מקיבוץ זיקים: "למרות ועל אף הכל - זה אושר להיות חלק מהתמהיל האנושי המיוחד פה בעוטף עזה"

ערב ולילה קשים מאד עברו על תושבי עוטף עזה. שני תשובה ומשפחתה עברו לפני שנה מרחובות לקיבוץ בחוף אשקלון. סביב השעה אחת בלילה היא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אני מודה על ההחלטה הזו מידי יום ביומו. בתי אילה (בת 7) אמרה לי: "אמא הבנתי שגם אם יהיה צבע אדום ואת לא לידי תמיד יהיה מבוגר שידאג לילדים שסביבו"

אחרי ערב עם עשרות שיגורים של רקטות מעזה לעבר שדרות, קיבוצי וישובי העוטף, כתבה שני תשובה בעמוד הפייסבוק שלה:

"ככה נראה הטלפון שלי הערב. (רשימה של התראות צבע אדום בכל העוטף)
יש לי הרבה מחשבות בראש.
אבל אחת חזקה מעל לכולם. למרות ועל אף כל זאת אני מאוהבת ואוהבת את הבית שלי פה בזיקים.
כמעט שנה עברה מאז ארזנו את חיינו ברחובות ועברנו לפה.
ואני מודה על ההחלטה הזו מידי יום במיומו.
כי יש פה חופש.
כי פה הילדים רוכבים כל הזמן על האופניים.
פה הם הולכים לחברים כמו שאנחנו היינו עושים פעם בלי שנצטרך ללוות אותם לכל מקום...
פה יש שמיים. וואוווו כמה שמיים פתוחים ונפלאים יש פה.
ויש פה כוכבים וירח מהמם...
ופה החלונות כל הזמן פתוחים...
ופה יש קהילה מקסימה וחברים חדשים ונפלאים.
ופה, כפי שאילה שלי אמרה (היא בת 7) : "אמא הבנתי שגם אם יהיה צבע אדום ואת לא לידי תמיד יהיה מבוגר שידאג לילדים שסביבו"
זה הבית.
אלו האנשים.
זה אושר להיות חלק מהתמהיל האנושי המיוחד פה בעוטף עזה.
נקווה שיהיה לילה שקט.
כי הערב העוטף חוטף וחוטף".


נותנים באהבה לעוטף

מרכזים עבור ילדי ותושבי עוטף עזה הצעות שמגיעות לאירוח, הפוגה ובילוי משפחתי ואף עזרה מוסדית לקיבוצים בשלל פתרונות לצרכים השונים.
אנשי העוטף והנהלות הקיבוצים מוזמנים ליצור קשר ולהשתמש בהצעות
צילום: רותם ברדיצ'בסקי לוי, קיבוץ מצר
צילום: רותם ברדיצ'בסקי לוי, קיבוץ מצר

התנועה הקיבוצית מציעה את עזרתה על פי התחומים הבאים:

  • סיוע למשפחות שמעוניינות להתארח בבתים פרטיים ובחדרי אירוח מוזמנים לפנות לאילת גלס טלפון: 050-7552532 מייל: ayelet@tkz.co.il
  • ריכוז פעילויות הפגה שמוצעות על ידי קיבוצים וארגונים, ניתן למצוא באתר הקיבוציםwww.kibbutz.org.il
  • סיוע בפינוי קיבוצים, לפני הפעלת תכנית מלונית והשלמות לתכנית לקיבוצים שאין להם פתרונות מוזמנים לפנות לנוקי גולדפישר בטלפון: 052-2751575 מייל:nuki@tkz.co.il
  • סיוע במציאת פתרונות לאירועים ומסיבות, חתונות וכו', מוזמנים לפנות לנועה יפת בטלפון: 054-4630567 מייל: mazkir@tkz.co.il
  • סיוע לצוותי החינוך- צוותי החינוך שלנו נמצאים בקשר עם מנהלי/ות המערכות בקיבוצים.
    א. מוזמנים לפנות לדבי בראס עבור מערכות החינוך הבלתי פורמלי כולל סיוע בפעילויות הפגה למערכות - טלפון: 052-2755323 מייל:  deby@tkz.co.il
    ב. מוזמנים לפנות לנועה צור ברוש לייעוץ וסיוע למערכות הגיל הרך- טלפון: 052-6851638 מייל: noaztzur@tkz.co.il
  • סיוע בתחום הדוברות, ניתן לפנות ליאיר פז - טלפון: 050-6202405 מייל: dover@tkz.co.il
  • סיוע בתחומים אחרים - מוזמנים לפנות לאורית בראון, רכזת האיזור - טלפון: 052-3063366 מייל: orit@tkz.co.il

אירוח למשפחות בבתים ריקים, אירוח לאטרקציות ופארקים בטבע ובכלל, אירוח קבוצות בקיבוצים, אירוח בבריכה ועוד ועוד:

פארק המים והבילוי חמת גדר פתוח לתושבי עוטף עזה ללא תשלום - בילוי במתקני הפארק, לינה באוהלים (בהזמנה מראש). כניסה לאתר בהצגת ת.ז. בקופה. מרכז הזמנות חמת גדר 6393*
קיבוץ כרמים בנגב המזרחי (מול מיתר) מציע למשפחות ישובי העוטף חדרים ללילה או שניים בלינה הכפרית, על בסיס מקום פנוי - אשת קשר: לאה 052-8422202
אירוח קבוצות נוער, לאירוח על ידי בני הנוער של הקיבוץ ופעילות משותפת במגידו – אשת קשר: רונית הראל 054-7216533
קיבוץ מעגן מיכאל מציע יום כיף לילדי העוטף - היום כולל: ארוחת צהריים, סרט באולם קולנוע, ים ובריכה. למעוניינים, יש גם אפשרות ללינה - אשת קשר: שרית 052-8698106
בילוי משפחתי בפארק "בלגאן" ביגור – פארק אטרקציות לילדים – איש קשר: גלעד הרטמן 050-3145160
אירוח בבריכה בקיבוץ ניצנים – קבוצה גדולה – בתאום עם זיגי 054-9477936, יחידים ללא תאום

ישנן עוד הצעות רבות ומגוונות באתר התנועה הקיבוצית.

קיבוצים, חברי קיבוצים ותושבים, יוזמות פרטיות, פסטיבלים, הופעות וגופים נוספים המעוניינים לתרום אף הם, מוזמנים לפנות לאילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה:
ayelet@tkz.co.il , בוואטסאפ 050-7552532 


פייסבוק התנועה

חינוך קיבוצי על ים כנרת

מסכמים עוד שנה עם רפסודיה מוצלחת ביותר, אלפי נערות ונערים מקיבוצים שחווים חוויית קיץ משמעותית - וכמובן אלבום התמונות המסורתי!
רפסודיה 2018

2200 נערות ונערים חצו בשבועות האחרונים את הכנרת על גבי 90 רפסודות אותן בנו בעצמם במסגרת מפעל הקיץ השנתי של אגף החינוך בתנועה הקיבוצית. 
מנהל הרפסודיה אורי פלד-נקש: "הייתה רפסודיה טובה שעסקה בערכים חינוכיים רבים, בבניית הקבוצה בעבודת המדריכים, בקשר לקהילה, לקיבוץ ולאזור-המועצה. בהנעת חשיבה אקטיבית לגבי פעילותם בקהילה או באזור בהם הם חיים. כל אלו היו חלק מהתהליך שהחל עוד בקיבוצים ובמועצות בהכנה של הנוער למפעל הזה, וכמובן כאן במעגלי השיח, בתכנון ובציור המפרש כאשר הדגש היה על העשייה בפועל תוך כדי שמירה על בטיחות כל המשתתפים. 
אני מודה לצוות הגדול שעבד על הרפסודיה במשך חודשים רבים בשטח ובמטה. פעילות הרפסודיה היא פעילות חינוכית שחייבים לשמר ואף להגדיל את מספר הקיבוצים הבאים, דרך כך לפתח את חברות הנעורים ואת המעורבות הנוער בחברה הישראלית בכלל". 

דבי ברא"ס מנהלת "שבילים" באגף החינוך בתנועה הקיבוצית: "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? היא הכותרת של רפסודיה 2018. ממנה נגזרו כל החלקים שיצרו את האירוע החינוכי החשוב הזה. 
ההיערכות לרפסודיה החלה בהכנת צוות הרפסודיה ולאחר מכן בהכנת המדריכים שהתקיימה בחודש יוני, ערכה יומיים ולקחו בה חלק כ120 מדריכים. במהלכה חוו המדריכים בהלימה את מה שבני הנוער יחוו בהגיעם לרפסודיה: מעגלי השיח, בניית הרפסודה, שהייה בשטח הרפסודיה והזדמנות להכיר וליצור קשרים עם מדריכי נעורים מכל רחבי הארץ. המשך המידע והתכנים הועלו לרשות המדריכים אל מרכז ההדרכה של "שבילים" – על חוברת ההדרכה והתכנים עמלו אפרת קרינסקי (הרכזת החינוכית של הרפסודיה) ולצידה גלי גרוס ונועה שנער מצוות שנת השירות".

ברא"ס מוסיפה: "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר? היה הנושא למעגלי השיח. באמצעות מפגש ושיחה עם בני הנוער, אנו מבקשים לקדם את ההבנה שבכוחם לשנות מציאות, לכוון את מהלך חייהם, להשפיע על סביבתם בידיהם וליצור סביבת חיים נכונה יותר, מתאימה יותר, כזו המזמנת את האנשים להיות שותפים בעיצובה". 

אל שלושת ערבי מעגלי השיח הגיעו השנה כ-100 דוברים מכל רחבי הארץ, חלקם כמייצגי גופים וחלקם כאנשים פרטיים שקמים בבוקר על מנת ליצור מציאות טובה יותר במדינת ישראל. בין הגופים שנכחו באופן משמעותי נמנים מטה המאבק נגד אסדת הגז, מטה המאבק נגד שדה התעופה בעמק יזרעאל, איגי, השומר החדש, "דרכנו" – אמנת השיח הישראלי, האמת שלנו, נשים עושות שלום, קלאב האוס, הקיבוץ הדתי , אנשי צבא, פעילי התנועה הקיבוצית ועוד אנשים רבים ויקרים שמצאו בשיח עם בני הנוער הזדמנות לעורר השראה בעשייה הפרטית שלהם – וכאן ההזדמנות להודות ולהוקיר על המאמץ והנכונות להגיע לחופה של הכנרת בשעות הערב.


שר האוצר מממש הבטחות

שר האוצר משה כחלון בביקור בשבוע שעבר בלהב, יחד עם מזכ"ל התנועה ניר מאיר וח"כל שעבר חיים (ג'ומס) אורון
שר האוצר משה כחלון בביקור בלהב, יחד עם מזכ"ל התנועה ניר מאיר וח"כ לשעבר חיים (ג'ומס) אורון

ביום ד' השבוע התקשר שר האוצר מר משה כחלון למזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ובישר כי הוא מתחיל לממש את הבטחותיו מן הפגישה בקיבוץ להב, בשבוע שעבר.

שר האוצר הודיע  כי כמובטח, נערכה השבוע פגישה מצומצמת במשרדי האוצר, בתל אביב. וזהו - מתחילים ליישם!

לדבריו נקבע בפגישה כי חלופת האגודה תיושם עד סוף השנה בכל קיבוצי העדיפות הלאומית.

שר האוצר, מר משה כחלון הבטיח כי ימנה אדם שיעקב אחרי הביצוע ויעזור ל"חלוץ פקקים" כך שההבטחה תצא אל הפועל ע"פ לוח הזמנים שנקבע במשותף.


ביטוח חקלאי

תמונת השבוע - ילדי העוטף מתארחים ומארחים בקיבוצים

ילדי העוטף

ילדי קיבוצי עוטף עזה נהנים מחופש גדול ופעילויות קיץ עם ילדי הקיבוצים והמושבים בכל רחבי הארץ.

בתמונה (מימין למעלה עם כיוון השעון): נערי אשדות יעקב מאוחד באורים, ילדי ונערי אור הנר בעין יהב (בשתי התמונות) ונערי ניר עם בשלל חוויות ביחיעם.

תודה לכל המארחים שפתחו את ליבם ויישובם עבור הילדים והנערים ושרק ימשיכו ליהנות! 

מערכות חינוך חברתי בקיבוצים המעוניינים לארח ולהתארח מוזמנים לפנות לדבי ברא"ס לתיאום: deby@tkz.co.il / 052-2755323


באנר התפקדות - אם לא נתפקד נכחד

"תוכנית מופת היא עוד צעד אל עבר חברת המופת שאנחנו מבקשים ליצור בתנועה ובחברה הישראלית כולה"

בימים אלו מסתיימת תוכנית "מופת", ע"ש תמנע שוויקה ז"ל, תוכנית מנהיגות ויזמות מבית אגף הצעירים בתנועה והמחלקה למפעלים ציוניים של ההסתדרות הציונית העולמית
סיום תוכנית מופת

בתוכנית השתתפו 13 יזמים ויזמיות שנפגשו בחודשים האחרונים לעשרה מפגשים וסמינר בן יומיים בהם למדו תכנים תכנים ברוח התנועה הקיבוצית, תכנים של מנהיגות, יזמות, היכרות עם החברה הישראלית על אתגריה ועוד ועוד. במהלך התוכנית, בנו וגיבשו החברים בה את היזמויות שלהם, מתוך הכלים שקיבלו בתוכנית: אסטרטגיות ותוכניות עבודה, עבודה עם ומול גורמים ורשויות, גיוס משאבים, עמידה מול קהל, פרזנטציה ועוד.

יוני עובדיה, משתתף בתוכנית, מקיבוץ פלמח צובה: "התכנית נתנה לי כלים. כלים פרקטיים לפיתוח יוזמה על שלל היבטיה. גם אם היו אלה נגיעות קטנות בתחומים רחבים, התוכנית עזרה לי להבין את עולם היוזמות החברתיות - מבחינה משפטית, מבחינת גיוס משאבים, בניית תוכנית ועוד.
לצד זה, התכנית עוררה בי מאד את הרצון לעשייה ופיתחה בי את תחושת המסוגלות האישית. הגעתי לתכנית מבולבל וחסר ניסיון בתחום, אבל אופי התכנית, התוכן שבה והצוות המוביל שלה, עודדו אותי לעשייה, פיתחו אצלי את המחשבה והיצירתיות ובזכות הסביבה המחבקת ידעתי שיש מי שיתמוך ויעזור לי לקחת צעד ליזום ולעשות.
דבר אחרון ואולי החשוב ביותר הוא שתכנית מופת גרמה לי להבין שאני חלק ממשהו יותר גדול. הקיבוץ שלי הוא יחסית פעיל ותוסס, ואני חושב שחלק לא מבוטל מהרצון שלי להיות מעורב בעשייה חברתית נובע מהחינוך שקיבלתי בו והסביבה בה גדלתי. יחד אם זאת במהלך השנים, ובעצם מאז שנת השירות, כלל לא נחשפתי לתנועה הקיבוצית ופועלה. אני חושב שעצם ההשתתפות בתכנית הראתה לי שאני חלק ממשהו יותר גדול, מקהילה יותר גדולה, מתנועה. עצם העובדה שתכנית מופת היא חלק מרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית מעניקה תחושת שייכות אמיתית שאני מאחל שעוד צעירות וצעירים יוכלו לקבל עם התרחבות הרשת".

אמש (יום ד'), התקיים בהר הרצל בירושלים טקס הסיום החגיגי בו חולקו המענקים ליוזמות נבחרות ע"י ועדת שופטים מיוחדת עם נציגים מהתנועה הקיבוצית, מההסתדרות הציונית וממשפחת שוויקה.
חמש יזמויות זכו במענקי האצה מטעם ההסתדרות הציונית העולמית, אליהם הצטרפה משפחת שוויקה שהתלהבה מאד מהתוצרים, והוסיפה מענקים מטעם הקרן על שם תמנע שוויקה. בוגרי התוכנית ימשיכו כמובן לקבל ליווי ו"דלת פתוחה" ליוזמותיהם גם באגף הצעירים בתנועה. 

דרור מורג, ראש המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית, בירך את המשתתפים ואמר: "החזון שלי עבור תכנית מופת הוא שבעוד שנה מהיום המיזמים שלכם יפעלו ויובילו לשינוי חברתי בשטח. אנחנו נתנו את התמיכה הראשונית ונשמח ללוות ולסייע לכם גם בהמשך. אנחנו כאן בשבילכם. אם היוזמות שלכם ישנו חיים של אנשים – אנחנו השגנו את המטרה שלנו". 

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, בירך אף הוא ואמר: "פעמים רבות בחיים תידרשו להתמודדות עם אתגרים מורכבים שהפתרונות נראים לעתים בלתי אפשריים. מחפשים בכיוון אחד ולא מוצאים, בכיוון אחר ולא מוצאים, ואז כשעולים על התשובה הנכונה הכל משתלב. כך גם במקרה של הקורס למנהיגות. שיתוף הפעולה בין ההסתדרות הציונית לתנועה הקיבוצית וההשראה של משפחת שוויקה וזכרה של תמנע, הוא דוגמא לאיחוד כוחות שביחד מייצר ערך ייחודי. התוצאות המרשימות והיוזמות המדהימות של משתתפי הקורס מוכיחים שבחרנו נכון. מאחל לכם ולנו הצלחה, ביוזמות אלו ובכל מה שתבחרו לעשות בעתיד". 

אסיף איזק, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה: "אתם כבר בגיל שאנחנו מצפים ממכם לממש את המנהיגות שלכם. המחשבה שלמעלה יושבים אנשים שהכל ידוע וברור להם אינה נכונה. אתם הדור שצריך להבין שעכשיו תורו להוביל וליזום. מה שמפריע לכם תתקנו, איפה שאתם יכולים תובילו, עיצובה של החברה הישראלית ברוח חזון חברת המופת הוא מאמץ משותף של הרבה מעשים קטנים. טיפה ועוד טיפה נהפוך הים. מבחינתנו התנועה הקיבוצית היא בית לשינוי חברתי ומהיום גם הבית שלכם".

איתמר שוויקה, אביה של תמנע שוויקה: "אני רואה בכם, מסיימי תכנית מופת על שם תמנע שוויקה, מנהיגים מעצבים שמחוללים תמורה ערכית חיובית בקרב המונהגים. כזו הייתה תמנע, מנהיגה מעצבת שהצליחה לחולל תמורות ערכיות בקרב חניכיה".

נגה שמיר, שהנחתה את התוכנית, מסכמת: "מרגש לראות שהתנועה הקיבוצית מצליחה להוות פלטפורמה עבור צעירים וצעירות לגיבוש חזונם החברתי ולשינוי המציאות הישראלית ומהווה כתובת רלוונטית ליצירת מנהיגים מקומיים. תוכנית מופת היא בדיוק הדוגמא לחיבור החיוני והחשוב כל כך של צעירים לתנועה הקיבוצית ואני מקווה שהתנועה תמשיך להוות עבור הצעירים שסיימו כעת כתובת ומקום להמשיך ליזם וליצור".


שבילים

בואו לקחת חלק בהצמחת כרם שלום

לאחר ההתקדמות במישור הדמוגרפי, מרכזים בקיבוץ מאמץ לייצר בקיבוץ שינוי פיזי, שיאפשר לחברים איכות חיים סבירה. מנכ"ל הקיבוץ: "יש לנו הענות אדירה של מתנדבים ומה שחסר כרגע הוא ציוד ומימון"
בואו לקחת חלק בהצמחת כרם שלום

קיבוץ כרם שלום מקדם בחודשים האחרונים מהלכים מרחיקי לכת לשינוי וצמיחה. לאחר שלפני כשנה החליטו חברי הקיבוץ על חזון של קיבוץ מעורב, לדתיים ולחילוניים, והשקיעו משאבים אדירים במטרה להצליח לגדול ולצמוח. בשבועות האחרונים, נשאו פרי מהלכים אלו ונקלטו לחברות בקיבוץ 12 משפחות חדשות שצפויות להגיע אליו במהלך חודש אוגוסט.

למרות החדשות הנפלאות, הקיבוץ, כמו האזור כולו, מתמודד בתקופה הזו עם איומים ביטחוניים לא פשוטים, מעפיפוני תבערה ושרפות ועד פצצות מרגמה שנחתו בו. כל אלו לא הצליחו להרתיע את המשפחות החדשות ואף להיפך, רק חזקו את רצונם להגיע ולהצטרף.

לאחר ההתקדמות במישור הדמוגרפי, מרכזים בקיבוץ מאמץ לייצר בקיבוץ שינוי פיזי, שיאפשר לחברים איכות חיים סבירה. בשל המצב הכלכלי המורכב בו נמצא כרם שלום, נוצר קושי להשקיע בתשתיות בו לאורך שנים ארוכות. מגמה זו יצרה מצב בו פני המקום אינם מזמינים, המבנים נראים לא טוב והנוי בו מועט ודל. 

ביום ראשון, 26/8, יתקיים בקיבוץ יום התחדשות -החל מהבוקר, צפויים להגיע מאות מתנדבים, בני מכינות, חיילים ושותפים לדרך, שיסייעו בשיפור פני הקיבוץ. בסוף היום תתקיים ארוחה משותפת למתנדבים ולתושבי המקום, ובסיומה תתקיים הופעה מרכזית של הזמר עידן עמדי.

ליאור דפנר, מנכ"ל כרם שלום: "עכשיו, עם התנופה בה אנו נמצאים, אנו יוצאים למהלך שיקום ושינוי המצב הפיזי. לצורך הצלחת היום, יש לנו הענות אדירה של מתנדבים ומה שחסר כרגע הוא ציוד לבאים - אם בחומרי הגינון והנוי, אם בתחום חומרי הבניה, ציוד השקיה, מזון ושתייה, צבעים, עץ לבניה, ציוד לשיפור המתקנים במקום, פעילות לילדים, ועוד – כל דבר כזה ישמש לטובת המטרה. חשוב לי להדגיש - משאבי הקיבוץ מוגבלים, וכל סיוע שנוכל לקבל לטובת הצלחת היום, וקידום המטרה – יתקבלו בברכה". 


באנר משקארד 1

מתכננים שכונה לחברי הקיבוץ? משרד השיכון בתוכנית מיוחדת

אסנת קמחי משרד השיכון
צילום: אמיר ירחי, קיבוץ כברי

בהמשך להשקת התכנית האסטרטגית של משרד הבנוי והשיכון למגזר הכפרי, אנו מקיימים מפגש הסבר מפורט עם אסנת קמחי – סמנכ"לית לבניה כפרית

המפגש יתקיים ביום ד' 15.8.18, בשעה 10:00
בבית התנועה הקיבוצית ליאונרדו דה וינצ'י 13 קומה מינוס 2

המפגש מיועד לקיבוצים המבקשים לבחון כניסה לתכנית במסלול לחברי קיבוץ בלבדומתוך כך רלוונטי רק לקיבוצי איזור עדיפות לאומית.

להלן סדר היום המתוכנן*:

הנחיה: דגן יראל – קרקעות תכנון ובניה בתנועה הקיבוצית

10:00 – 10:15 - התכנסות וכיבוד

 10:15 – 10:20- דברי פתיחה – ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצי

- 10:20 – 11:35 הצגת התכנית שאלות ותשובות - אסנת קמחי סמנכלית בניה כפרית במשרד השיכון

 - 11:35 – 11:40דברי סיכום והערכות להמשך – דגן לוין ראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית

13:00 – 11:40 - מפגשים פרטניים של אסנת קמחי עם קיבוצים

13:00 - סיום משוער

מטרת המפגשים הפרטניים לקבל כיוון ראשוני ומענה לשאלות פרטניות של קיבוצים. נוכח כך הם יעשו בתיאום מראש ויוגבלו ל15-20  דק לכל קיבוץ.

לפרטים נוספים, להרשמה ותיאום המפגשים הפרטניים: דגן יראל – 0526033384 /dagany@tkz.co.il

  • התכנית נתונה לשינויים

קמפיין ההתפקדות

חוזר משרד עוה"ד זילברג-פישר: הכרה בסרטן העור כתאונת עבודה

תמונת עו"ד פישר

עובד אשר במסגרת עבודתו נדרש להעביר שעות ארוכות תחת קרינת השמש ואובחן כלוקה בסרטן העור, יוכל לפנות למוסד לביטוח לאומי ולממש את זכותו כך שיוכר כנפגע עבודה על פי חוק הביטוח הלאומי התשנ"ה – 1995, ולהיות זכאי למענק או לקצבה חודשית למשך כל ימי חייו.

סרטן העור כפגיעה בעבודה יכול להופיע כנגע טרום סרטני מסוג סולר קרטוזיס (solar keratosis), גידול סרטן תאי הבסיס B.C.C, סרטן תאי הקשקש S.C.C שהם גידולים שכיחים יותר בקרב האוכלוסייה או כגידול מסוג מלנומה.

ההליך מול ביטוח לאומי לשם הכרה במחלה כתאונת עבודה, יחל עם הגשת טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה וזאת בתוך 12 חודשים מאז מועד גילוי המחלה. במסגרת הטופס נדרש התובע לפרט בקצרה את פרטי הפגיעה  ובעיקר חשוב לציין את מועד האבחנה של המחלה. לאחר שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בקשר הסיבתי בין החשיפה הממושכת לקרינת השמש במהלך העבודה לבין הופעת המחלה, תתקיים ועדה רפואית אשר תפקידה הוא לאמוד את מצבו הרפואי של הנפגע ולקבוע את שיעור נכותו הרפואית.

לשם קביעת הנכות, ייבדק וישוקלל למכלול הקביעה הן מצבו האסטטי של הנפגע שנגרם בשל הצלקות שנותרו כתוצאה מהכריתות השונות שנאלץ לעבור בשל הסרת הגידולים השונים בגופו,  והן המחלה היסודית העורית עצמה אשר פוקדת את עור הגוף וגורמת לשינויים בעור המתבטאים, בין היתר,  בהופעת נימים, שכבת קראטין  מוגברת וכו'. באם הועדה הרפואית תקבע  את שיעור הנכות  בין 9% ל–19% הנפגע יזכה במענק חד פעמי, ואם תקבע לנפגע נכות בשיעור של 20% ומעלה אזי הוא יהיה זכאי לקצבה חודשית עד לסוף ימי חייו.


עלה והגשם! יום הבונים דרור העולמי

יום הבונים דרור

יום הבונים דרור המסורתי התקיים השנה ב-1/8 במרכז הבינתחומי בהרצליה ביום שכולו חינוך וערכים בהשראת חזונו של הרצל. לאחר מכן, בילו המשתתפים בפעילות חווייתית בבריכה.

הגיעו חניכים מרחבי העולם: אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה, צרפת, בלגיה, הולנד, גרמניה, ארגנטינה, ברזיל, אורוגוואי ומקסיקו.

היום הסתמן כהצלחה מסחררת והתקבלו תגובות רבות מלאות הערכה ואהבה מרחבי העולם.


ביטוח חקלאי

תל"מ אל מול רקיע

תלמ אל מול רקיע

בשבוע שעבר התקיים בקיבוץ עין השופט, המפגש המסורתי של 'תל"מ מול הרקיע'.

זוהי השנה הרביעית ברציפות, בה מדי קיץ מתקיים מפגש מפרה ומרגש בין משתתפי תוכנית תל"מ למשתתפי תוכנית רקיע, שתי תוכניות העוסקות במזעור והקטנת הפערים והשסעים בחברה הישראלית.

כידוע, תוכנית תל"מ הינה תוכנית המשלבת צעירים ישראלים יוצאי אתיופיה בקיבוצים. במהלך התוכנית הצעירים חיים ועובדים בקיבוצים ובמקביל לומדים לימודי מקצוע, משלימים בגרויות, או עושים הכנות אחרות לקראת לימודים גבוהים,  וכן מתערים בחיי הקהילה. זאת מתוך מטרה בתום התכנית להשתלב בחברה הישראלית כאנשים עצמאיים המאמינים ביכולתם, מתפרנסים בכבוד ותורמים לסביבתם.

בדומה לתל"מ אך גם מעט שונה, משתתפי תוכנית רקיע הינם צעירים ישראלים מקהילת   יוצאי אתיופיה אשר למדו כבר לתואר אחד לפחות. בהנחיית מובילי התכנית, הם שואפים להשתלב בעמדות השפעה בממסד ובחברה בישראל.

ראוי לציון שאת תוכנית רקיע מובילים ומנחים בהתנדבות גמלאי המוסד הישראלי אשר היו שותפים מרכזיים בהבאת יהדות אתיופיה לארץ, וכעת סוגרים את המעגל על-ידי פועלם המבורך במסגרת תוכנית רקיע.

השאיפה המשותפת של שתי התוכניות הינה יצירת שכבת בוגרים, משכילים, בעלי נתונים מתאימים, אשר ישתלבו בעמדות השפעה בחברה בכלל ובתוך קהילת יוצאי אתיופיה בפרט.
מטרת המפגש השנתי הינה חשיפה הדדית של התוכניות והכרות בין משתתפיהן מתוך מגמה להעמיק שיתופי פעולה.

מאחר ומשתתפי תוכנית רקיע הינם 'צעד קדימה' לפני משתתפי תוכנית תל"מ, הרי שהמפגש וההכרות ההדדית בין בני המחזור השנתי, מהווה הזדמנות וקרקע פורייה עבור משתתפי תל"מ להיחשף לאפשרויות בהן הרקיע הוא הגבול, זוהי הזדמנות לקחת דוגמה אישית ולקבל השראה ממשתתפי תוכנית רקיע במחזור הנוכחי, ואילו משתתפי תוכנית רקיע, למדים על האפשרויות הגלומות בתכנית תל"מ המתבצעת בתוך הקיבוצים, מתוך כוונה להפנות אליה צעירים נוספים מקרב בני הקהילה.

יעל ברגיל - בזנר, המנהלת הפדגוגית של תכנית תל"מ, סיפרה על המפגש: "במהלך המפגש מתקיים סיור בקיבוץ המארח, המהווה לחלק ממשתתפי תוכנית רקיע, ביקור ראשון בחייהם בקיבוץ כלשהו. מרגש במיוחד היה להאזין לסיפורים האישים של משתתפי שתי התוכניות. ללמוד מאין באו הצעירים המשתתפים בהן ולאן הם הולכים ושואפים.
הצוות המלווה של תל"מ וכן המקשרים מהקיבוצים אשר התלוו לתלמיסטים, הופתעו והתרגשו להיווכח איזו גאות יחידה ותחושת שייכות ונאמנות יש לכל אחד ממשתתפי תוכנית תל"מ כלפי הקיבוץ בו הוא שוהה במהלך התכנית".

במהלך המפגש נאמרו דברי ברכה על שיתופי הפעולה ועל כל אחת מהתוכניות, מפי אנשי צוות תל"מ, מובילי תוכנית רקיע וכן על-ידי הדס דניאלי ילין – מנכ"לית התנועה.


באנר משקארד 2

מרכז המוזיקה קשת אילון במחווה מרגשת לקיבוץ אילון

ביום ראשון התקיים בקיבוץ אילון קונצרט מחווה מיוחד של כיתות האמן "קשת אילון" לכבוד חגיגות 80 שנה לקיבוץ אילון.

הקונצרט המיוחד התקיים בקונכייה האקוסטית ואפשר לכל חברי וחברות הקיבוץ וילדיהם ליהנות מקונצרט חגיגי בישיבה נעימה על הדשא.

בקונצרט ניגנו בין השאר יצירות ישראליות מוכרות כמו מחרוזת משירי אריק איינשטיין ושיתוף פעולה מיוחד בין נגני כיתות האמן שאף עיבדו את היצירות במיוחד לאותו ערב לבין הזמרים המקומיים, יערית חזן, ששרה את "הלילה הוא שירים" מאת תרצה אתר, ואלכס רובינשטיין ששר את "הרדופים" מאת נתן יונתן, שעל פי הסיפור כתב אותו בהשראת נחל בצת שנמצא למרגלות הקיבוץ. לצפייה בשירו של אלכס רובינשטיין

הקונצרט נחתם בנגינת כל 60 הנגנים, באנסמבל מרגש, שהקדישו לקיבוץ את היצירה של דבוז'ק "שיר שלמדתי מאמי".

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה בירך באירוע המיוחד ואמר: "השילוב בין ההרמוניה הקהילתית של הקיבוץ לבין ההרמוניה המוזיקלית והנעימה של נגני קשת אילון, יוצרים מרקם מיוחד ומעורר השראה שיש ללמוד ממנו כדוגמא לחשיבות התרבות כגורם המאחד את הקהילה. היכולת להביא נגנים ומורים ברמה בינלאומית לקיבוץ הנמצא על גבול לבנון, ולשים תרתי משמע את הקיבוצים, את הצפון ואת המדינה על המפה, איננה מובנת מאליה והופכת את הפרויקט של קשת אילון לאחד המיוחדים בהם התברכה התנועה הקיבוצית וקיבוץ אילון בפרט. אני מברך את הקיבוץ ואת קשת אילון לעוד שנים רבות של שגשוג והצלחה". 

דוד שטיפט, מזכיר הקיבוץ בירך גם כן וסיפר כי בתקופות הקשות של הקיבוץ הייתה תחושה כי אילון משולים לסיפור הטיטאניק בה הספינה שוקעת והתזמורת ממשיכה לנגן. "היום, כמה שנים טובות אחרי אפשר לראות שהתזמורת המשיכה לנגן כי היה לה בשביל מה. הקיבוץ התאושש, גדל והתחזק ושיתוף הפעולה והקשר עם מרכז המוזיקה של קשת אילון הלך והתהדק. לעוד שנים רבות של שגשוג, שיתוף פעולה וצלילים יפים".

לצפייה בקונצרט המלא


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה