דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית – בואו להיות קיבוצים מעורבים בחברה

מיישמים את חוק המיסוי החדש. מיליון ש"ח לערבות קמ"ע לבנייה. חוגגים חגים עגולים בפעם האחרונה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ניר מאיר - כנס ברית פיקוח
ניר מאיר - כנס ברית פיקוח
 13/12/2018

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אני קורא לקיבוצים למנות פרוייקטור להכנת הדיווח הראשון על-פי החוק החדש"

הכנס השנתי של ברית פיקוח-מבט נערך בסימן יישום ראשוני של חוק המיסוי החדש
 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אני קורא לקיבוצים למנות פרוייקטור להכנת הדיווח הראשון על-פי החוק החדש"

את הכנס פתח רו"ח ירון רייכמן, מנכ"ל ברית פיקוח, שאמר: "הקיבוצים נמצאים היום בשיא מבחינת התוצאות הכלכליות, יש גידול של עשרה אחוז מהשנה הקודמת. אמנם צריך לראות את ההתפלגות ובהחלט להבין שיש קיבוצים חזקים שמושכים את הרכבת קדימה, אבל גם מספר הקיבוצים שהיו בהפסד ירד.

זו הפעם הראשונה שעל הקיבוצים לדווח על פי חוק המיסוי החדש, אחרי מאבק שניהלנו ביחד עם התנועה הקיבוצית, שבתוצאותיו, הכירה רשות המיסים ביחסים בין הקיבוץ לחבר כמו בשותפות, כאשר המס הוא על מה שהחברים מקבלים בפועל. אבל וזה אבל חשוב - כרגע נדרשת עבודה לדיווח הזה. אני קורא לקיבוצים: אל תשנו בעמידה, תכינו את החומר לרשות המיסים על כל חבר וחבר. זה הרבה עבודה בעיקר בשנה הראשונה".

יו״ר התאחדות הארגונים הכלכליים והקיבוצים ויו״ר ברית פיקוח, יאיר ריינמן: "התפיסה הבסיסית של הממשלה לא השתנתה - תחרות, שוק חופשי ויוקר המחייה. צריך להכין תשתית חדשה כדי להתאים עצמנו לנרטיב הקיים היום״. ריינמן הוסיף: ״צריך לעגן את מערכת היחסים בחקיקה- מי זה חקלאי, מה זכויותיו וחובותיו. הגדרות אלו יאפשרו לנו להמשיך לעבוד בשוטף ולתכנן את צעדנו לטווח הארוך״.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "החקלאות הישראלית סובלת מקללת הברכה – ככל שמצבה של החקלאות טוב יותר, מצבו של החקלאי נעשה רע. ככלל, החקלאות הישראלית היא נס אחד גדול, אבל יש רק אחד שלא נהנה ממנה והוא החקלאי עצמו.

בתנועה הקיבוצית לא היה מצבנו טוב יותר, שלב אחרי שלב, קיבוץ אחרי קיבוץ במשך עשרים שנה נחלצנו ממצב ביש. לכאורה נס, אבל זהו שלא. הגענו לזה בעזרה גדולה של מוסדות המדינה, וכיום יש מי שחושב שהמדינה עזרה יותר מידי והם מנסים לחבל בהישג".

מזכ"ל התנועה התייחס כאמור גם ליישום חוק המיסוי החדש: "עכשיו באמת מתחיל החוק החדש, וזה מסוג הדברים שאם אתה נוטע עקום, זה לעולם לא יהיה ישר. מי שלא יהיה מוכן השנה, יעשה לעצמו קשיים כל שנה מחדש בדיווחים. אני קורא לכל קיבוץ וקיבוץ למנות פרוייקטור לפחות בשנה הראשונה לדיווח הראוי על פי החוק".


פייסבוק התנועה

מיליון סיבות לערבות מקמ"ע משכנתאות

משפחת וכסלר בשכונת הבתים בקיבוץ משמר הנגב
משפחת וכסלר בשכונת הבתים בקיבוץ משמר הנגב

"בנק לאומי למשכנתאות ובנק מזרחי טפחות הגדילו למיליון ש"ח את סכום ההלוואות הניתנות בערבות קמ"ע לחברים הבונים את ביתם בקיבוץ, משפחה ראשונה מקיבוץ גת כבר מימשה את האפשרות ומשפחות נוספות בדרך גם כן", כך מספרת אתי פלקסר, האחראית על מתן הערבויות של קרן קמ"ע בתנועה הקיבוצית.

אתי, מה בעצם התפקיד של קמ"ע בסיוע לחברים להלוואות שיכון? 
הקרן המרכזית לצמיחה ולערבויות (קמ"ע) של התנועה הקיבוצית, מעניקה ערבויות להלוואות שנוטלים חברי קיבוצים (לרבות בנים ונקלטים) לצורך רכישה, בנייה או שיפוץ בית בקיבוץ, כשהקרקע רשומה ע"ש הקיבוץ. 

ומה חברי הקיבוצים מרוויחים מזה? 
ערבות קמ"ע מאפשרת, הוזלה של הריביות ובכך יוצרת חסכון של עשרות אלפי שקלים לחבר. 
ראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית ומנכ"ל קמ"ע, דגן לוין, מוסיף: "בנוסף לשיפור מוכח בתנאי ההלוואה, ערבות קמ"ע פתחה למעשה את דלתות הפריפריה הרחוקה בפני הבנקים. עשרות משפחות מאדמית, מנרה, משגב עם,  דורות, טללים, נחל עוז, חמדיה ועוד ועוד קיבוצי ספר וגבול זוכים ליהנות מהלוואות שיכון בתנאים סבירים. זו זכות גדולה לתרום את חלקנו הצנוע לתנופת הבנייה המתחדשת בקיבוצים ואנו חשים סיפוק גדול כאשר אנו צופים במשפחה צעירה הבונה את בית חלומותיה בקיבוץ".

קמ"ע החלה במתן ערבויות לשיכון כבר בשנת 2014 כשהראשונים לפריצת
הדרך היו עשר משפחות ממשמר הנגב. בשנת 2018 לקחו כבר עשרות משפחות הלוואות בערבות קמ"ע לבניה / שיפוץ/ רכישה משלושת הבנקים איתם קיימים הסדרים: פועלים, מזרחי ולאומי. עד היום קיבלו 450 משפחות, מ-80 קיבוצים ממשגב עם בצפון ועד טללים בדרום, הלוואות בערבות קמ"ע, בהיקף של כרבע מיליארד ש"ח והיד להתרחבות עוד נטויה.

קו פתוח לשאלות וקבלת מידע:
אתי פלקסר 052-4899261 או במייל etif@tkz.co.il


אז למה אתם מחכים?


באנר כנס הנהגות 2019

תמונת השבוע - כשהמשלחת הנפאלית פגשה את התנועה הקיבוצית

המשלחת הנפאלית
המשלחת הנפאלית עם ניר מאיר ומרב ניב, ראשת מטה הקואופרציה בתנועה הקיבוצית

ביום רביעי השבוע ביקרה בתנועה הקיבוצית משלחת רמת דרג מגופי הקואופרציה בנפאל. את פדרצית הקואופרטיבים של נפאל ייצגו סגן נשיא הפדרציה, מר מין ראג' קאדל, וכן חבר ועד נוסף בפדרציה, המכהן גם כחבר בנציבות החקלאים הלאומית של נפאל. יחד עמם הגיע עוזרו האישי של הר לענייני קרקעות והאגודות השיתופיות, המפקח ומסדיר את פעולתם של הקואופרטיבים בנפאל.

חברי המשלחת ביקרו במכון הוולקני, שם נפגשו עם פרופ' דב פרוסקי על מנת להכיר את פעילותו של המכון הוולקני בכלל וללמוד אודות שיטות חקלאיות מתקדמות בנושא אחסנה והארכת חיי מדף של פירות בפרט. לאחר מכן, סיירה המשלחת בקבוצת יבנה, על מנת להתרשם, בדרך בלתי אמצעית, ממהותו הייחודית של הקיבוץ. בין היתר, סעדו חברי המשלחת בחדר האוכל של קבוצת יבנה, לאחר בחינת לוח המודעות הקיבוצי וקיבלו הסברים  אודות אורחות החיים ודרכי התנהלותו מחברי קבוצת יבנה, מרים וכמן ומישאל חיות. את יום הביקור סיימה המשלחת בפגישה עם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, אשר סיפר לאורחים אודות התנועה הקיבוצית, מקומה בהיסטוריה ההתיישבותית, הבטחונית והכלכלית של מדינת ישראל, את התמורות שחלו בתנועה ובקיבוציה לאורך השנים ואת המגמות לעתיד.  מעבר להתרשמותם ממגוון הפעילויות הכלכליות הקיבוציות, הביעו חברי המשלחת התעניינות רבה לא רק בתפקידיו החברתיים והקהילתיים של הקיבוץ, ובמנגנונים השונים הקיימים בתנועה הקיבוצית על מנת לשמר ולקיים את הערבות ההדדית בקיבוץ, אלא גם במבנה התנועה כאגודה מרכזית וכקואופרטיב מסדר שלישי ובמקומם של חברי הקיבוצים עצמם בתהליכי קבלת ההחלטות התנועתיים. בסיומו של הביקור הצטרפו לפגישה עם חברי המשלחת יאיר ריינמן, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים ועו"ד אורית נוקד, יו"ר המשביר המרכזי.


ביטוח חקלאי

על ציונות, טכנולוגיה ועתיד טוב יותר

ערוץ 10 און ליין מסכמים ומדווחים על ההאקתון הראשון מבית איגוד התעשייה הקיבוצית

באנר כנס הנהגות 2019

האסיפה השנתית של פורום הקיבוצים למעורבות בחברה - הצטרפו גם אתם!

פורום קיבוצים מעורבים

פורום הקיבוצים למעורבות בחברה יקיים ב-23/12 אסיפה שנתית לסיכום שנת הפעילות הראשונה והכנות לתמיכה בגופים נוספים הפועלים בחברה ולמען החברה בישראל בשנת 2019. לאסיפה מוזמנים הקיבוצים שכבר חברים בפורום, וכמובן קיבוצים המתעניינים ורוצים להצטרף. 

במהלך 2018 הקים ויזם הפורום שורה של יוזמות חינוכיות. החל מהקמתה של מכינת רעות,מכינה קדם-צבאית חצי שנתית אשר פועלת בקיבוץ יחיעם יחד עם תנועת 'החלוץ'. בנוסף, תומך הפורום בפיילוט לתכנית יהב, תכנית המבקשת להוסף תכנים ערכיים ואידיאולוגיים לליווי של הש"שינים בקומונות השונות של התנועה הקיבוצית. שתי התכניות הוכתרו בהצלחה גדולה וממשיכות להתקיים ולהתרחב.

לקראת שנת 2019 הצטרפו קיבוצים נוספים לפורום, קיבוצים שכבר נמצאו מגדילים את פעילותם ואת השקעתם האנושית והכלכלית ונרקמים שיתופי פעולה חדשים. לקול הקורא שהופץ על ידי הפורום נענו עשרות ארגונים ופרויקטים חשובים ומשמעותיים, מתוכם נבחרו שבעה פרויקטים העוסקים בתחומים נרחבים – החל מחינוך, דרך התיישבות, אקטיביזם, דת ומדינה ועוד.                                     

באסיפת הפורום יציגו את פעילותם הארגונים השונים ולאחר מכן נציגי הקיבוצים יתדיינו ויחליטו מה הם הפרויקטים הרלוונטיים והמשמעותיים ביותר אותם הם רוצים לקדם בשנה הקרובה. מבנהו הדמוקרטי של הפורום גורם לכך שמצד אחד הפעילות המשותפת של הקיבוצים מגדילה את הכוח וההשפעה, אך מצד שני מאפשרת לכל קיבוץ להחליט על הפרויקט אותו הוא רוצה לקדם.

 אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לבוא, לשמוע, להתרשם ולהצטרף אלינו לעשייה הברוכה.

 


פייסבוק התנועה

קורס למפעילי מערכות הגברה בקיבוצים תשע"ט - 2019

מטה התרבות הקיבוצית פותח גם השנה קורס למפעילי מערכות הגברה - זאת לאור ההצלחה של הקורס בשנים קודמות: הקדימו הרשמתכם!
קורס הגברה מטה התרבות

מטרת הקורס - לענות על צורך תמידי שאנו מזהים ב"שטח", למידה, התמקצעות ורכישת מיומנות של המפעילים במערכות הגברה ושיפור איכות הקול.
הקורס מיועד לבעלי רקע טכני, למתפעלים מערכות הגברה באירועים קהילתיים, ובמועדונים (חגים, מסיבות ועוד).
המשתתפים ירכשו בקורס ידע בנושא חשמל, מערכות הגברה, תורת הקול, אפקטים וחידושים בתחום. השעורים עיוניים בליווי הדגמה מעשית ותרגול, תפעול והתנסות בנושאים שנלמדו 
מרכז הקורס - דני כהן, מנכ"ל חברת "דניקס מערכות" (מפקח קול, מהנדס אלקטרוניקה, מרצה לשעבר במכללת עמק הירדן ובקורסים נוספים להגברת קול, בעל וותק וניסיון של כ-30 שנה בתחום הסאונד).
הנחייה - דני כהן ומרצים נוספים מומחים בתחום.                                              
בסיום הקורס - תוענק תעודה למשתתפים עליה חתומים צוות מטה התרבות ומרכז הקורס.        


באנר משקארד מתנה

השקעות נדל"ן בחו"ל: חשיבות הפיזור, יצירת תשואה עודפת, הפחתת התנודתיות וניצול הזדמנויות

ראיון עם מנכ"ל פרופימקס, אלחנן רוזנהיים
כתבה פרופימקס
השקעות אלטרנטיביות ופיזור תיק ההשקעות

השקעות אלטרנטיביות מתייחסות לכל נכס שאינו מניות, אגרות חוב או מזומנים. נדל"ן, הון פרטי, תשתיות, קרנות גידור, נגזרות פיננסיות, השקעות באנרגיה ירוקה, סחורות והון סיכון הן חלק מחלופות ההשקעה המוכרות ביותר. רבים מהמשקיעים הגדולים והמתוחכמים ניצלו את היתרונות של השקעה חלופית במשך עשרות שנים. לדברי אלחנן רוזנהיים, מנכ"ל פרופימקס, היתרונות בהשקעות אלטרנטיביות וגיוון תיק ההשקעות של המשקיע הם ביצירת תשואות עודפות ביחס לשוק, לצד הפחתת התנודתיות, וניצול הזדמנויות שאינן מוצעות בשווקים הציבוריים.

כיצד לפזר את ההשקעות בצורה אפקטיבית?

"חשוב מאוד לפזר את ההשקעות בין סוגי נכסים שונים ולא להשקיע את כל ההון בנכסים מסוג אחד. אחד היתרונות העיקריים בהשקעה בנדל”ן הוא היכולת למקסם את התשואה באמצעות מומחיות מקומית וסקטוריאלית וניהול מקצועי ויעיל. יחד עם זאת, אין להשקיע את כל ההון רק בהשקעות נדל"ן, גם אם תיק ההשקעות הנדל"ני הוא בעל פיזור גבוה".

רוזנהיים מוסיף: "באופן מסורתי, נדל"ן היה חלק מהקטגוריה של ההשקעות האלטרנטיביות, אך כיום, לאור חשיבותו ומרכזיותו, הנדל"ן מהווה קטגוריה בפני עצמה. מזה למעלה מ-15 שנה, נהוג באקדמיה ובגופים המוסדיים לחלק את ההשקעות לארבעה סוגים עיקריים: מניות, אג"ח, נדל"ן ונכסים אלטרנטיביים. בתחום ההשקעות האלטרנטיביות נכללות: השקעות באנרגיה ירוקה, אמנות, זהב, קרנות גידור, הייטק ופרייבט אקוויטי. בבואו לפזר את תיק ההשקעות שלו, על המשקיע לנתח את צרכיו ואת מידת הנזילות הדרושה לו. מחקרים מראים כי פיזור אופטימלי בין השקעות מושג על ידי השקעה בכ-20 השקעות שונות. “בקרנות שלנו בדרך כלל הפיזור הוא בין 25-20 השקעות שונות שאינן קורלטיביות על מנת להשיג פיזור מובנה ואופטימלי", מסביר רוזנהיים.

נשמח לפגוש אותך בכנס הנהגות הקיבוצים, 7-9 בינואר 2019, בביתן פרופימקס או בפגישה אישית.
לפרטים נוספים וקביעת פגישה, ניתן ליצור קשר עם עידן בזק: idan@profimex.com 09-7774417, 054-7779417  

**המאמר הינו מטעם פרופימקס, ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית. 


באנר הגן הקיבוצי

הניתן לעבד קרקע חקלאית ללא הסכנה לאבדה, לאור חוק ההתיישבות החקלאית?

עו"ד קנולר ושות'

ישובים ומתיישבים חקלאיים רבים נתקלים חדשות לבקרים בקשיים בקבלת היתרים, מכוח חוק ההתיישבות החקלאית (סייגים לשימוש בקרקע חקלאית ובמים), התשכ"ז – 1967 (להלן: "החוק"). הח"מ מייצגת מספר לא מבוטל של יישובים שכאלו.

ובמה דברים אמורים?

עיקר החוק הינו הקביעה, כי יישוב או מתיישב שקיבל זכויות בקרקע ובמים לשימוש חקלאי, יעבד את הקרקע, כמו גם יעשה שימוש במכסת המים ולא יעביר הזכויות בהן לשימוש אחרים. החוק קובע רשימת שימושים בקרקע חקלאית ובמים, אשר בהעדר היתר מאת "הרשות המוסמכת", מהווים הם שימוש חורג אסור.
מקריאת החוק עולה, כי הדגש המושם בו אינו בהכרח על ההיתרים לשימוש בקרקע החקלאית ובמים, אלא דווקא על ההפרות והאכיפה, כאשר הסנקציה בגין שימוש חורג, עלולה לעלות לכדי הפקעת זכויות בקרקע.

החוק קובע אמנם, כי אם מדובר בהפרה ראשונה, ניתן להמיר את סנקציית ההפקעה בקנס כספי, אך לא למותר לציין, כי במסגרת הכרעת בית המשפט העליון ברע"א 3019/17 בעניין תלמי מנשה נ' הרשות המוסמכת, ציין בית המשפט, כי האפשרות להמיר את הפקעת הקרקע בקנס כספי במקרה של הפרה ראשונה, אינו הכלל, אלא דווקא החריג לו.

זאת ועוד, בהמשך להמלצת צוות שהוקם בשעתו, פורסם בשנת 2014 נוהל המסדיר אינדיקציות שעל משרד החקלאות לבחון בבואו לדון בבקשה לקבלת היתר לשימוש חורג ל"שותפות אמת" (להלן: "הנוהל"). דא עקא, שלעניות דעתה של הח"מ, חלק מאינדיקציות אלו, לא רק שאינן מעידות על שותפות אמת או אחרת, אלא פוגעות הן באפשרות יצירת שותפויות אמת ביישוב או עם מתיישב המעוניין בהן.

המאמר מאת עו"ד חגית בן משה, שותפה ומנהלת מחלקת הנדל"ן ההתיישבותי במשרד קנולר ושות' דוא"ל: hbenmoshe@ek-lawyers.com

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם המשרד: טל' 03-761-1611 / https://www.facebook.com/eklawyers/ http://WWW.ek-lawyers.com

**המאמר הינו מטעם משרד עו"ד קנולר ושות', ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית. 


שבילים

חוגגים את ימי ההולדת העגולים של הקיבוצים (חלק ג')

הקיבוצים הותיקים שמציינים 90 שנים, אלו שהוקמו בחומה ומגדל ומציינים 80, הקיבוצים שעלו לקרקע במקביל למדינה הצעירה ומציינים 70 ועוד ועוד. מזל טוב לכולם (גם לאלו שאינם מופיעים), לעוד שנים רבות של איתנות, שותפות ושגשוג!
לוגו תנועה

שבעים לסער

שבעים לסער

באנר כנס הנהגות 2019

שבעים לגעתון

שבעים לגעתון

פייסבוק התנועה

תשעים לשפיים

תשעים לשפיים

באנר הגן הקיבוצי

חמישים לשניר

חמישים לשניר

באנר משקארד מתנה 2

שמונים לנווה איתן

שמונים לנווה איתן

ביטוח חקלאי

שמונים לכפר רופין

שמונים לכפר רופין

עד כאן לחגיגות חגים עגולים לשנת 2018. מזל טוב לכל הקיבוצים שחגגו - לעוד שנים מאושרות!


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה