דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית – ממשיכים בתל"מ גם ב-2019

ממשיכים בתל"מ גם ב-2019. "קולה של אמא" במשדר מיוחד לזכרו של צביקה לוי. כל אירועי התנועה הקיבוצית - עכשיו במקום אחד. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
יעל אייזנר וצביקה לוי ז"ל
יעל אייזנר וצביקה לוי ז"ל
 24/01/2019

מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי, אבי כהן סקלי: "בהנחיית השרה גמליאל, המשרד ימשיך לתמוך בתוכנית תל"מ החשובה גם ב 2019, ואף להוסיף בה דגשים נוספים"

אנשי המשרד, המפעילים את התוכנית יחד עם התנועה הקיבוצית, ביקרו השבוע בקיבוץ צרעה. גיל לין:"התנועה הקיבוצית הגדירה את המאבק לצמצום פערים בחברה הישראלית כאחד הנושאים העיקרים בהם היא ממקדת את פעילותה החברתית"
מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי, אבי כהן סקלי: "בהנחיית השרה גמליאל, המשרד ימשיך לתמוך בתוכנית תל"מ החשובה גם ב 2019, ואף להוסיף בה דגשים נוספים"

בתחילת השבוע ביקרו בקיבוץ צרעה מנכ״ל המשרד לשוויון חברתי, אבי כהן, ויועציו שיפי זרביב וחי בדרה, יחד עם אלישבע סבתו, מנהלת רשות הצעירים במשרד לשוויון חברתי וכן מנהלי התכנית הלאומית לצעירים יתד, מרב דדיה-מולד ויואב בוקעי. מטעם התנועה הקיבוצית ליווי את המשלחת המכובדת המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה עפרי רביב, מנהלת תכנית תל"מ נגה שמיר וצוות תל"מ. 

הביקור כלל מפגש עם חניכות התכנית במקום וסיור במגוריהן. חניכות התכנית אירס סבהט, שרה טפרה ורחל אמבאו סיפרו כיצד העבודה, ה"חדר משלהן", הלימודים, כישורי החיים, הליווי האישי והקהילה אפשרו להן לבחור כיוון ולהתחיל לצעוד בו בבטחה. החניכות ציינו כי הדבר המשמעותי בתכנית מבחינתן הוא האמונה של אנשי התכנית ביכולתן, אשר עזרה להן להאמין בעצמן. 
לאחר מכן התקיים מפגש עם מגוון גורמים הפעילים בקיבוץ, ביניהם מנהל הקהילה רון שצברג, מנהלת משאבי אנוש אלזה הר, מנהלת החינוך לשעבר מיכל פורמן ומקשרת התכנית עינת פורת, שסיפרו על האופן בו גם הקהילה נתרמת, מועשרת ונפתחת בזכות הנוכחות של חניכות וחניכי התכנית בארבע השנים בהן פועלת התכנית בקיבוץ.


לבסוף, התקיים דיון על המשך התכנית. מנכ״ל המשרד לשוויון חברתי, אבי כהן סקלי הצהיר כי למשרד כוונה מלאה להמשיך ולהרחיב את התכנית, ולחתום על הסכם חדש בפברואר הקרוב.
 כמו כן היתה הסכמה על פתיחת התכנית לאוכלוסיות נוספות ורקימת שותפות אסטרטגית עם ׳יתד׳ התכנית הלאומית לצעירים. מרב דדיה מולד, מנהלת תכנית יתד ויואב בוקעי, מנהל יחידת ילדים נוער וצעירים בג'וינט אשלים, אמרו כי זה הזמן לייצר שפה משותפת של העצמה ומתן מענים מגוונים לצעירים, וכי שיתוף הפעולה עם המשרד לשוויון חברתי בתלמ הוא מתבקש ומרגש.
המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין סיכם את הביקור המוצלח ואמר: "התנועה הקיבוצית הגדירה את המאבק לצמצום פערים בחברה הישראלית כאחד הנושאים העיקרים בהם היא ממקדת את פעילותה החברתית. תכנית תל"ם היא אחת התכניות המובילות המיישמת באופן מלא יעד זה. אחד המאפיינים הייחודיים של התכנית, אשר יש לו חשיבות דווקא בימים אלה, הוא מיקודה בצעירים בני העדה האתיופית. בזכות התכנית נפתחת החברה הקיבוצית ולומדת להכיר ולהוקיר את בני העדה, מנהגיה ותרבותה. העמדת הקהילה הקיבוצית לטובת העצמת חניכי התכנית ופתיחת הזדמנויות עבורם במסגרת התכנית, והשותפות עם המשרד לשוויון חברתי מאפשרת פתרון ייחודי ומוצלח לאתגרים עמם מתמודדים המשרד לשוויון חברתי ותכנית יתד". 
ראש אגף הצעירים בתנועה, עפרי רביב: "המחויבות של המשרד לשיוויון חברתי להמשכיות וצמיחת תכנית תלם היא מרשימה. אנו מודים לשרה גמליאל למנכל אבי כהן לראשת רשות הצעירים אלישבע סבתו ומאוד שמחים לצרף לשותפים המרכזיים את התכנית הלאומית לצעירים בסיכון- תכנית יתד בהובלת מרב דדיה מולד ממשרד הרווחה ויואב בוקעי מהגוינט. השותפות עם יתד, תחדד את הליווי, הטיפול ואת המענים לבוגרי התכנית"
נגה שמיר: "תעסוקת חניכי תל"מ בתכנית היא צורך אמתי של הקיבוץ ולא "מתודה". זה סוד התכנית המייצר מפגש יומיומי ומפרה בין החניכות והחניכים לקהילת הקיבוץ. מאותה סיבה ממש חשוב לדאוג לרצף התכנית, לגדילתה ואף לפתיחתה לפריפריה החברתית גיאוגרפית כולה".


באנר כנס חינוך ה-4

כל מה שקורה השנה בתנועה הקיבוצית - עכשיו במקום אחד

ריכזנו עבורכם (כמעט) את כל האירועים והפעילויות שאנו עורכים השנה
חוברת אירועים פעילות ומידע לשנת 2019
כל מה שצריך לדעת על קורסים אירועים ופעילות בשנת 2019

קיבצנו לראשונה את שלל הפעילויות המתרחשות לאורך השנה לחוברת אחת:
מתי מתקיים כנס בריאות, רווחה ובטחון סוציאלי?
מתי נפתח קורס מרכזי משק?
באילו תאריכים מתקיימת הרפסודיה השנה?
כל אלה ועוד, ניתן למצוא בחוברת המצורפת. 

 


שבילים

כל האמת על עצירתו של תקצוב הנוער העובד והלומד

לוגו תנועה

לאור אי עמידתה של תנועת הנוער העובד והלומד בשורה של החלטות מזכירות התנועה הקיבוצית, ולאחר פניה לעזרה שהופנתה לתנועה הקיבוצית מטעם הנהגת הבונים דרור העולמית, הסובלת מחתירה מתמדת תחת סמכויותיה על ידי הנהגת הנוער העובד ושלוחיו השונים, קיבלה מזכירות התנועה החלטה לעצור את תקצוב פעילות הנוער העובד והלומד בשנת התקציב 2019 כל עוד לא יתוקן המעוות. במכתב פומבי שפרסמה התנועה הקיבוצית היום (חמישי) היא כותבת: "עמדתנו העקרונית הינה כי מי שמפר באופן שיטתי את החלטות המזכירות אינו זוכה ליהנות מתקציב התנועה. לא נאפשר מצב, בו יד אחת לוקחת כסף ויד שניה פועלת לפגוע בנו". החלטה זו תובא כנדרש לאישור מועצת התנועה הקרובה.

ב-48 השעות האחרונות הופץ על יד גורמים בעלי עניין בנוער העובד והלומד, מכתב בקרב נציגויות הבונים דרור בחו"ל והורי הנערים והנערות החברים בתנועה בארץ ובחו"ל. מדובר במכתב מכפיש ורצוף אי דיוקים במקרה הטוב ורצוף שקרים ומניפולציות במקרה הרע. ב-24 השעות האחרונות מופץ מכתב זה גם לחברות וחברי הקיבוצים ברחבי ארץ. מטרת המכתב אחת – לנסות וליהנות מכל העולמות - ליהנות מכספי המימון של חברות וחברי הקיבוצים מחד ולהמשיך ולפעול בניגוד להחלטות התנועה הקיבוצית ולהכפישה מאידך.

לאור כך, מפרסמת התנועה הקיבוצית את העובדות לאשורן. בחודשים האחרונים ניהלה מזכירות התנועה הקיבוצית דין ודברים מול תנועת הנוער העובד והלומד לאור אי עמידה והתעלמות רבת שנים של תנועת הנוער מסיכומים ומהחלטות מזכירות התנועה. במהלך שלוש השנים האחרונות קיבלה מזכירות התנועה שורה של החלטות שמטרתן היתה להסדיר את היחסים בין הנוער העובד והלומד (תנועה ישראלית) לבין הבונים דרור (תנועת הנוער העיקרית של התנועה הקיבוצית בחו"ל). החלטות אלה זכו להתעלמות בוטה מצד הנוער העובד. "לאור המשך התנהלות הנוער העובד והלומד והעומדים בראשה, לא נותרה בידינו ברירה אלא לעצור את המשך תקצוב פעילותה של תנועת הנוער מתקציב התנועה".

התנועה הקיבוצית מדגישה, כי תמשיך לתמוך ולעבוד בשיתוף פעולה עם כל תנועת נוער המעוניינת לעבוד בשיתוף פעולה עמה. "אנו מצפים מכל תנועות הנוער לראות בנו שותפים כפי שאנו רואים בהן, לכבד את החלטות מזכירות התנועה ולפעול ברוח זו תוך כיבוד שאר תנועות הנוער ופעילותן המגוונת והמבורכת".


באנר הגן הקיבוצי

יעל אייזנר בראיון אישי ב"מעריב": "רוחו של צביקה מלווה אותי בכל יום"

אייזנר, שהחליפה את צביקה לוי ז"ל לאחר שחלה, מספרת בראיון מרגש לכתבת עפר לבנת - על התפקיד המאתגר של מי שכונה "אבי החיילים הבודדים", על הקשיים ועל תחושת השליחות של תנועה שלמה.
יעל אייזנר בראיון אישי ב"מעריב": "רוחו של צביקה מלווה אותי בכל יום"
שער מעריב

יותר משני עשורים מלווה התנועה הקיבוצית את החיילים הבודדים במהלך שירותם הצבאי, במה שהפך להיות פרויקט הדגל שלה. עד לפני כשנתיים וחצי היה אמון על ריכוז הנושא הרגיש צביקה לוי ז"ל, שנפטר לפני כחודש ממחלת ניוון שרירים ונודע כ"אבי החיילים הבודדים", תפקיד עליו זכה גם בפרס ישראל.

לוי היה ממונה על התיאום והקישור בין התנועה הקיבוצית לבין צה"ל בכל נושא ההלנה והטיפול בחיילים הבודדים, הפנייתם למשפחות מאמצות בקיבוצים, מעקב אחר היקלטותם ומתן מענה לכל בקשה ומצוקה.

לאחר שחלה נאלץ לוי לעזוב את התפקיד שכה אהב והיה מזוהה איתו, ובתנועה הקיבוצית החלו לחפש אחר מחליף שייכנס לנעליו הגדולות. מי שהחליפה אותו ומעידה כי היא מודה מדי יום על שזכתה בתפקיד היא יעל אייזנר (55), נשואה ואם לשלושה ילדים, "שילדתי ועוד כמה שאומצו בדרך", מקיבוץ מעגן מיכאל.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

תכנית הרדיו "קולה של אמא" במשדר לזכרו של צביקה לוי ז"ל

מצדיעים לאבא של החיילים הבודדים במשדר מיוחד עם אנשי התנועה, חיילים מחטיבת הצנחנים וחיילים בודדים
"קולה של אמא" במשדר לזכרו של צביקה לוי ז"ל

בסוף החודש ימלאו שלושים למותו של "האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית", חתן פרס ישראל למפעל חיים, צביקה לוי ז"ל. התוכנית המיתולוגית בגלי צה"ל, "קולה של אמא" תייחד השבוע את המשדר ביום שישי ב-11, לכבודו של צביקה ופרויקט החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית. צוות התוכנית ביחד עם המגישה נעמי רביע יתארחו בעוטף עזה אצל גדוד צנחנים, החטיבה בה צמח צביקה, וביחד עם יעל אייזנר וניר מאיר, יספרו למאזינים ולחיילים על צביקה ועל הפרויקט כולו.  מוזמנות ומוזמנים להאזין לסיפורים המרגשים על צביקה ולשיחות עם חיילים בודדים שהכירו והקירו את פועלו בתנועה.


שבילים

תמונת השבוע - באה לקיבוץ שכונה חדשה

תמונת השבוע - באה לקיבוץ שכונה חדשה

נתחיל מהסוף הטוב - השבוע נחנכה בקיבוץ חמדיה שכונה חדשה. זאת לאחר לא מעט קשיים... בשנת 2002 החלו לתכנן הקמתה של שכונת מגורים חדשה בקיבוץ. לאחר כמה שנים נקלע הקיבוץ למשבר כלכלי חמור וחמדיה עברה לניהולו של נאמן מטעם בית המשפט. תוכניות הפיתוח, מטבע הדברים, הואטו. לפני כשלוש שנים פנתה קבוצת חברים מחמדיה לתנועה הקיבוצית וביקשו סיוע בשינוי אופן ניהול הקיבוץ. התנועה, ביחד עם המועצה האזורית עמק המעיינות והארגון האזורי משקי שאן ובאמצעות קרן קמ"ע, סייעה לחמדיה לשנות את סמכות ניהול הקיבוץ מנאמן לוועד ממונה באישור רשם האגודות, שבו יש ייצוג גם לחברי הקיבוץ. הוועד, בראשותו של אמציה כפרי (שריד), סימן את הצמיחה הדמוגרפית כאחד מהיעדים המרכזיים של הקיבוץ. אמציה ואיתו גם טל ברגר, מזכירת הקיבוץ, קידמו את הפרויקט במישורים התכנוניים, החברתיים והכלכליים. לאחר מאמצים רבים להם שותפים חברים רבים, התקבל אישור לפיתוח 30 מגרשים בשלב א', ועוד 31 מגרשים בשלב ב' בסיוע של ארגון JNF ובביצוע החברה הכלכלית של המועצה האזורית. 8 משפחות חדשות כבר התקבלו לחברות בקיבוץ ועתידות לבנות את ביתן בשכונה הקיבוצית החדשה והפרוייקט כולו נמצא בתהליכי שיווק מתקדמים. עם סיום עבודת התשתיות בשכונה התקיים ביום רביעי האחרון טקס חנוכת השכונה. יורם קרין, ראש המועצה האזורית (ובן חמדיה) נשא דברי ברכה והוסיף עליו גם ערן גליק, רכז האיזור בתנועה וחבר הוועד הממונה. גליק הביא את ברכתו של ניר מאיר, מזכיר התנועה, שביקש להעביר לחברים את המסר כי חמדיה היא פרויקט הדגל של התנועה הקיבוצית. גליק הוסיף משלו ואמר כי הצמיחה של חמדיה היא תוצר של שיתוף פעולה בין התנועה והאזור למען החברים הוותיקים וגם החדשים. בטקס השתתפו גם חברים רבים מהקיבוץ, ממטה המועצה האזורית ונציגי החברים הבונים.   


באנר משקארד מתנה 2

נשיא המדינה לחקלאי ישראל: "אני מאמין באמונה שלמה, שהחקלאות הישראלית היא מעמודי התווך של מדינת ישראל"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ערכו בתחילת השבוע, בבית הנשיא את סדר ט"ו בשבט המסורתי, בו הגישו להם נציגי החקלאים סלסלת פירות מטוב הארץ.
הנשיא הדגיש: "החקלאות אינה רק מקצוע או עבודה, החקלאות היא ערך, החקלאות היא כלכלה, החקלאות היא ביטחון, והכי חשוב - החקלאות היא עצמאות למדינה"
נשיא המדינה לחקלאי ישראל: "אני מאמין באמונה שלמה, שהחקלאות הישראלית היא מעמודי התווך של מדינת ישראל.
צילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ערכו בתחילת השבוע, בבית הנשיא את סדר ט"ו בשבט המסורתי, בו הגישו להם נציגי החקלאים סלסלת פירות מטוב הארץ. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה ומנכ"ל ארגון מגדלי הפירות איציק כהן, ולקחו בו חלק נציגי משפחות שכולות נפגעות פעולות איבה וחברים בעמותות "אור למשפחות". חבורת הזמר של העמותה ביצעה את השיר "עוד לא תמו כל פלאייך", וריגשה את הקהל בביצוע מיוחד של "היום היום". כששרו את השיר "בשנה הבאה", הצטרף גם הנשיא אל חבורת הזמר לשירה משותפת. במרכז האולם הוצבו יצירות קרמיקה מהתערוכה "זרעי מורשת" של האמנית אורנה טמיר שסטוביץ', העוסקות ביחסי הגומלין שבין האדמה וגידוליה.

"ט"ו בשבט הוא חג הברית בין האדם לאדמה, ברית בין עם לארצו, ברית בינינו לבין הסביבה", אמר הנשיא והוסיף: "בסדר ט"ו בשבט הזה, מכבדים אותנו בנוכחותם חברים מארגון "אור למשפחות" ששילמו מחיר כבד על הברית האיתנה בין העם שלנו ואדמתו. אתם עדות חיה ליכולת לצמוח, לחיות, להכות שורש, ואף להביא פרי גם אחרי הסופה הנוראה שכרתה ענף יקר ואהוב כל כך בחייכם."

 הנשיא פנה לנציגי מועצת הפירות ואמר: "אני מאמין באמונה שלמה שהחקלאות הישראלית היא מעמודי התווך של מדינת ישראל. החקלאות אינה רק מקצוע או עבודה. החקלאות היא ערך, החקלאות היא כלכלה, החקלאות היא ביטחון, והכי חשוב החקלאות היא עצמאות למדינה."

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן: ״יש לנו חקלאות מעולה וחקלאים מצויינים שמספקים לתושבי המדינה את ביטחון המזון. השנה האחרונה היתה שנה טובה למגדלי הפירות והירקות. הבעיה הגדולה שלנו היא הרוח. אנחנו יושבים בפריפריה, שומרים על הגבולות ומרגישים כי השלטון מתעלם מאיתנו משום שבקלפי אנחנו מעטים. אנו מצפים ממך שתמיד היתה והינך קשור לחקלאות להרים מחדש את הרוח של האחווה והסולידריות של המדינה עם מעשה ידינו. כידיד אמת אנחנו מודים לך על תמיכתך ארוכת השנים בנו ובחקלאות הישראלית לדורותיה״


באנר משקארד מתנה

מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה נערך לבחירות לכנסת ה-21

"אל לנו לוותר על המשקל שלנו, 12 אחוז מכלל המתפקדים, והמבחן יהיה ביום הפריימריז, כאשר טובת התנועה הקיבוצית צריכה להיות לעיני החברים בקיבוצים"
כנס מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-21
המטרה היא מקסום המצביעים למפלגת העבודה ובניית יעדי עבודה ליו"ר ומזכירת המחוז, לרכזי האזורים, לנאמן

 מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה התכנס ביום שישי 18.12.19 כדי לחשוף את תכנית העבודה של המחוז לקראת הבחירות לכנסת ה-21, ולדון בה. במפגש השתתפו כ-80 חברות וחברים - מהגליל העליון ועד עוטף עזה -  יו"ר המחוז ומזכיר התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ח"כ מיכל בירן (מרכזת מטה הארגון במפלגה בבחירות), גיל גולדנברג (מנהל הבחירות במפלגה) וחניק מרשק, מזכירת המחוז. 

את תכנית העבודה של המחוז לבחירות בנה צוות אנשים המורכב מצעירים וותיקים, מטה ארגון שטח במפלגה וח"כ מיכל בירן, בהובלת חניק מרשק. הצוות שקד על התכנית מספר חודשים ודאג להתאימה לתכנית עבודת המפלגה. 

בכנס הוצגה תכנית העבודה ברמת המפלגה על-ידי גיל גולדנברג, ותכנית עבודת המחוז על-ידי חניק מרשק. לאחר מכן, התחלקו החברים לארבעה חוגי דיון, ועיקר הדיון נסב סביב הפרק של עבודת הנאמנים בקיבוצים והצוות המקומי, רכזי אזור והסברה, איתור הבעיות והעלאת פתרונות ברמת המפלגה, המחוז והקיבוץ היחיד.

ניר מאיר, יו"ר המחוז ומזכ"ל התנועה הקיבוצית: "מחויבות החברים ליום זה הרשימה מאוד. תפקיד יו"ר המחוז מקנה לתנועה הקיבוצית ולשלוחיה כוח ומהווה כלי בארגז הכלים של מזכיר התנועה. אני מתנגד לנוהג הפסול של עריפת יו"ר מפלגה נבחר. עלינו לפעול נגד הדחת היו"ר גם אחרי הבחירות, וגם אם לא נרכיב את הממשלה הבאה. הנוהל הכרוני הזה מחליש את המפלגה, לה ח"כים מכהנים מהטובים בכנסת, אך פועלים כסיעות יחיד ולא כמפלגה מגובשת. כל חברי הכנסת של הסיעה סייעו לנו כאשר התבקשו ואנחנו לא נפרסם "רשימות מומלצים". עם זאת, אני קורא לחברים לתמוך בפריימריז ב-3 ח"כים אשר לחמו עבורנו בכנסת הנוכחית במחויבות עמוקה במיוחד: ח"כ עמר בר-לב, ח"כ מיכל בירן וח"כ איתן כבל. עומדת בפנינו הזדמנות להדגים כי אנחנו יודעים להכיר תודה ואל לנו לוותר על המשקל שלנו, 12 אחוז מכלל המתפקדים. המבחן יהיה ביום הפריימריז, כאשר טובת התנועה הקיבוצית צריכה להיות לעיני החברים בקיבוצים".

אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה: "אני מאמין בכוחה של מפלגת העבודה, ובערכיה ההיסטוריים עוד מתקופת בן גוריון: בטחון, כלכלה צודקת וסולידרית וחתירה לשלום. רוב הציבור תומך בעמדותינו. אני עוסק ללא הרף בחיבורים בגוש השמאל-מרכז וכולם רוצים להתחבר ולייצר מחנה אחד גדול שיוביל לשינוי במדינה. כולנו רוצים שהדבר הזה יקרה, שנהיה ביחד מפלגה אחת גדולה, קבוצה גדולה, מחנה אחיד גדול שמאמין בשינוי. אך כדי שיהיה מחנה אחד גדול, צריך לא רק לוותר על האגו, אלא קודם כל, ולפני הכל, להסכים על הדרך, להסכים על המטרות, ולהסכים שאנו מחויבים לשינוי ושלא נשב בממשלת נתניהו. יש להתחייב שלאחר הבחירות הולכים ביחד, ומי שהכי חזק בגוש יעמוד בראשו. אני רואה בקיבוצים כוח שורשי, סולידרי ומאורגן."


פייסבוק התנועה

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית מציגה - וירטואוזיות עוצרת נשימה עם שרון בצלי

וירטואוזיות עוצרת נשימה
וירטואוזיות עוצרת נשימה עם שרון בצלי

הווירטואוזית עוצרת הנשימה בעונה זו היא ישראלית! שרון בצלי כונתה ע”י העיתון לונדון טיימס כ”מתת האל לחליל”. היא החלה את קריירת הופעות היחיד שלה בגיל 14 עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, וכיום נגינתה והטכניקה העילאית שלה מהוללות בכל העולם. בשילוב עם זה, התזמורת מבצעת שתי יצירות יפות אשר הולחנו על ידי אחד מהמלחינים המפורסמים ביותר בהיסטוריה, פרנץ שוברט: פתיחה בסגנון איטלקי, וסימפוניה מס' 4, "הטראגית"

קונצרטים במספר קיבוצים ותל אביב בתאריכים 7-16.2


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה