דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית עוצרת את קבלת המתנדבים מסין עד להודעה חדשה

קרן פרדו, מנהלת תוכנית מתנדבי חו"ל בתנועה הקיבוצית: "בעקבות המשך התפרצות נגיף הקורונה בסין, החלטנו בימים האחרונים לעצור קבלת מתנדבים מסין שצפויים היו להגיע בימים אלו לקיבוצים ברחבי הארץ."
התנועה הקיבוצית עוצרת את קבלת המתנדבים מסין עד להודעה חדשה
מתנדבים מסין וממזרח אסיה בקיבוץ עין השופט. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: מור צודק

בשנים האחרונות, חל שינוי בארצות המוצא שמהן מגיעים לקיבוצים המתנדבים בתוכנית המפורסמת הפועלת מזה 52 שנים, ורבים מהמתנדבים הם מארצות מזרח אסיה ודרום אמריקה.

בתוך כך, בעקבות הסכמים מדיניים בין ישראל לסין, החלה שותפות בין מחלקת המתנדבים לארגוני התנדבות בסין להבאת צעירים וצעירות שיבואו להכיר את ישראל ואת הקיבוצים לתקופה קצובה הכוללת מגורים עבודה, סמינרים וטיולים ברחבי הארץ.

בשנים האחרונות, הגיעו אלפי מתנדבים מאסיה לתכנית והתנדבו בקיבוצים מדרום לצפון. 

קרן פרדו, מנהלת התוכנית, מוסיפה: "אנחנו מזהים את תרומתם של המתנדבים בכל השנים ובעיקר בשנים האחרונות, בהן ישראל נלחמת בארגוני ה-BDS לשיפור התדמית של המדינה בעולם. לשמחתנו, הגעת מתנדבים מארצות נוספות שבעבר לא היו בתוכנית, מפיצה את שמה הטוב של ישראל ותרומתה לעולם למדינות נוספות כמו סין, דרום-קוריאה, יפן, טוויאן ועוד". 

עפרי רביב, מנהל אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "חבל שמשרד החוץ והמשרד לנושאים אסטרטגיים והמלחמה בתנועת ה-BDS לא מבין את היותם של המתנדבים, מכל הארצות, השגרירים הטובים ביותר של מדינת ישראל בביתם, ובכל מקום בעולם שאליו הם מגיעים לאחר שהותם בקיבוצים".

 

הוספת תגובה חדשה