דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זוכרים את הנופלים בלבנון ב"בית איל"

בשבוע שעבר ביקרו נציגי התנועה הקיבוצית ב"בית איל" בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד. בית איל הוקם לזכרו של איל שמעוני ז"ל, בנה של אורנה שמעוני שנהרג בלבנון בשנת 1997

זוכרים את הנופלים בלבנון ב"בית איל"
בית איל מתוך אתר האינטרנט של המקום

שמעוני היתה ממקימות תנועת "ארבע אמהות", ובנה נהרג בלבנון לאחר שהחלה פעילות זו, אשר היוותה זרז ליציאת צה"ל מרצועת הבטחון בדרום לבנון. לדברי שמעוני, לאחר שאיל נהרג, היא החליטה "להקים בית אשר ישלב בין אנשים בריאים ובין אנשים עם צרכים מיוחדים וינציח את הנופלים בגבול הלבנון לאורך השנים. ואכן, הבית מהווה מרכז ספורט וספא בו מתאמנים זה לצד זה אנשים וילדים מכל שכבות האוכלוסיה. בבריכה, בספא ובחדרי הכושר מתאמנים ילדים עם צרכים מיוחדים שונים במקום המותאם במיוחד לצרכיהם כאשר הדגש של המקום הוא שילוב אמיתי עם ילדים אחרים".

בקומה העליונה של הבית, משקיף על הבריכה מסדרון ארוך המתאר את אירועי גבול הלבנון משנת 1941 ועד היום.

בקיר ההנצחה מונצחים שמותיהם של מעל ל-1300 חללים שנפלו במלחמות השונות ובאירועי הטרור, בנוסף לכ-300 נרצחי פעולות איבה, שנרצחו על ידי טרוריסטים שיצאו מלבנון.

בית איל

"סיפורו של גבול הלבנון שזור בחיים של כולנו, והסיפורים על קרובי משפחה וחברים שנפלו בפעולות זרמו מיד". אמר רוני ברניר.

ערן גליק: "בית איל משלב באופן נדיר בין חיים תוססים וזיכרון הנופלים ונוכחותו של המקום כה חזקה עד שלא ניתן לתאר את עמק הירדן בלעדיו".  

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית התנועה הקיבוצית: "הביקור בבית איל מרגש ונוגע בנימי הנפש. בית שנמצא בפריפריה ומשרת את תושבי האיזור, משלב בין אנשים וילדים עם צרכים מיוחדים עם יתר האוכלוסיה ובכך מוריד מחיצות- זו כשלעצמה פעילות חשובה ומרשימה. כשמוסיפים לכך את אתר ההנצחה אשר נוגע ללב כולנו ומקיף תקופה כה ארוכה של מתיחות בטחונית בגבול הצפון, ואת הסיפור המיוחד של אורנה שמעוני ושל איל ז"ל, מקבלים מקום יוצא דופן אשר הותיר עלי רושם עמוק מאד".

ניתן לתאם ביקור ליחידים או לקבוצות טלפון: 04-6757767  דוא"ל: avioz28@gmail.com 

הוספת תגובה חדשה