דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חלוצים חדשים מאוקראינה וגיאורגיה

במסגרת סמינר מרחבי חינוך של תנועת נוער החלוץ למרחב, המציינת השנה 70 שנה להיווסדה, הגיעה לארץ קבוצה של 18 מחנכים ומחנכות אשר עובדים במחנות קיץ להכשרת חינוכית יהודית וציונית באוקראינה וגיאורגיה.
סמינר החלוץ למרחב

המחנכים השתתפו בסמינר הכשרה שהתקיים בין ה-27 במרץ ועד ה-2 באפריל אותו הובילו מדריכי החלוץ למרחב, וקיבלו כלים, חוויות וידע. למרביתם זהו ביקור ראשון בישראל. הסמינר כלל פעילויות חינוכיות, ביקורים באתרים מרכזיים כמו הר הרצל, העיר העתיקה בירושלים, דרום תל אביב, יפו, מצדה וגם ביקור בקיבוץ ברקאי והישיבה החילונית של ארגון בינ"ה- התנועה ליהדות חברתית.

בביקור בקיבוץ ברקאי הם למדו על ההיסטוריה והרלוונטיות העכשווית הן של הקיבוץ והן של התנועה הקיבוצית. בנוסף, הם פגשו בקיבוץ 44 חניכים המשתתפים בתכנית שנת ההכשרה מקהילות יהודיות מארגנטינה ומקסיקו, והחליפו עמם חוויות ומידע לגבי החיים היהודיים שלהם. בביקור בישיבה סמינר החלוץ למרחבהחילונית הם זכו לא רק ללמוד על המקום וחשיבות הארגון, אלא גם קיימו לימוד מקורות והכירו דרך אחרת להתחבר ליהדות.

ארגון שורשים קיים עשרות שנים ומקיים מחנות קיץ לצעירים וצעירות באוקראינה ובגיאורגיה, והחיבור שלהם עם החלוץ למרחב מנסה להוסיף ולחדש מבחינת תכנים וחיבור לעולם היהודי ולישראל ולקיים במהלך השנה גם פעילות חינוכית משותפת. החלוץ למרחב, באמצעות הקונפדרציה הציונית, חברה לארגון ולאחר שנים רבות שבהן היא פועלת רק בארגנטינה ובמקסיקו, לקחה את האתגר לידיה, ובינתיים זוכה להכיר אנשים איכותיים אשר אכפת להם מערכי התנועה ומאוד מתלהבים מהחיבור שנוצר. 

נטליה כץ, רכזת הסמינר ועולה מארגנטינה, סיפרה בהתרגשות על כמה הביקור בקיבוץ נתן לה משמעות בתור מחנכת, כאשר נוצר מפגש בין אנשים שונים, תרבויות שונות ושפות זרות, בזמן שכולם התקבצו בחדר האוכל, למדו ביחד, שוחחו ביניהם ובסוף רקדו ריקודי עם בחבורה.

מקווים בעתיד לעוד נגיעה של ערכי התנועה, בקהילות היהודיות בעולם וחיבורם לחברה הישראלית ולתנועה הקיבוצית.

 

הוספת תגובה חדשה