דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חמישים שנה אחרי שתרמה סבתה את המרפאה בקיבוץ עין גב, הגיעה הנכדה לטעת עץ בקיבוץ

סיפור מהסרטים! חמישים שנה, לאחר שנחנך מבנה המרפאה בעין גב, שהקמתו התאפשרה בזכות תרומה של בסי ויוסף דיאמונד מקנדה, הגיעה השבוע לעין גב, הנכדה פרדי, שאף השתתפה כילדה בטקס חנוכת המרפאה וצולמה בצילום ההיסטורי, לטעת עץ באדמת הקיבוץ
חמישים שנה אחרי שתרמה סבתה את המרפאה בקיבוץ עין גב, הגיעה הנכדה לטעת עץ בקיבוץ
פרדי משמאל בתמונה בת 12 עם הוריה

פרדי הגיעה לעין גב, עם בעלה פול וערן דויד מנכ"ל מחוז צפון מגבית קנדה, בכדי לסגור מעגל ולבקר בקיבוץ ובמבנה שסייע רבות לרפואת החולים בקיבוץ, שתרמו סבה וסבתה.

את התרומה העבירה בסי דיאמונד, יהודיה קנדית, בשנת 1966, באמצעות ארגון המגבית קרן היסוד מקנדה, להקמת המרפאה בקיבוץ עין גב, על שם בעלה יוסף דיאמונד, זאת לאחר ביקור בעין גב, שהיה אז קיבוץ מבודד על גדות הכינרת המזרחית וזקוק מאוד למרפאה. במבנה נבנו ארבעה חדרי חולים וחדר אחות, ששימשו לטיפול בחולי עין גב. בסיום הקמת המבנה בשנת 1969, הגיעו בני משפחת דיאמונד, כל הדרך מקנדה, לחנוכה החגיגית בקיבוץ, כולל הנכדה פרדי שהייתה בת 12.

האורחים המכובדים התקבלו השבוע בהתרגשות על ידי תושבי עין גב, ביניהם האחים מעין גב יואל ואלדד בן יוסף, שזכו להכיר את סבתא בסי דיאמונד ואף ביקרו את בני המשפחה בוונקובר, קנדה. עוזי קרן סיפר לאורחים על הקיבוץ וענבל מורג סיפרה על המרפאה מאז ועד היום.

כ

ערן דויד ,מנכ"ל מחוז צפון מגבית קנדה אומר, כי בראייה של ארגון מגבית קנדה, מרשים מאוד לראות את הטיפול המסור של קיבוץ עין גב, במבנה אחרי כל כך הרבה שנים: "המפגש היה מרגש מאוד. הרבה כבוד מגיע לקיבוץ עין גב על שמירת הנכס. המשפחה התורמת, הקנדית לשעבר, כבר מזמן מתגוררת בארצות הברית, אבל מגבית קנדה שומרת על המחויבות שלה למשפחות התורמים גם אחרי 50 שנה. כל הכבוד לכל מי שתורם למולדת שלנו!

את הביקור חתמו האורחים, בנטיעת עץ יחד עם ילדי גן רקפת מקיבוץ עין גב.

 

פרדי ובעלה, פול עם ילדי עין גב. 

 

הוספת תגובה חדשה