דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ידיעות הקיבוץ על צעירים חסרי מנוח בתנועה הקיבוצית

כתב "ידיעות הקיבוץ", נחמן גלבוע, בראיון עם אבישי בן אהרון, רכז ההגשמה והמעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית - על מעורבות התנועה במתרחש בציבוריות הישראלית, הכנסת צעירים לפעילות ציבורית, ועל סבו - יצחק השר ומזכ"ל ההסתדרות לשעבר
ידיעות הקיבוץ על צעירים חסרי מנוח בתנועה הקיבוצית

לאבישי בן אהרון היה חזון: לבנות מחדש את הקשר ההכרחי בין התנועה הקיבוצית לצעירים בקיבוצים. כעת, אחרי שנה בתפקיד רכז מעורבות והגשמה, ששיאה בהקמת מכינה קדם צבאית חדשה ובתכניות לעידוד מנהיגות – הוא מרגיש שהשינוי כבר נותן אותותיו

כבר עם הצטרפותו בשנה שעברה למחלקת המשימות הלאומיות בתנועה הקיבוצית, בחר אבישי בן אהרון לשנות את התואר המחייב שהוטל עליו ל"רכז הגשמה ומעורבות בחברה". השינוי, כך הוא אומר, אינו סמנטי בלבד. "שם התפקיד במסגרת אגף הצעירים היה רכז מעורבות בחברה", הוא מציין, "ואני ביקשתי להוסיף את ההגשמה. מעורבות בחברה נשמע לי לא מספיק מדויק. אנחנו לא רק מתערבים בחברה, אנחנו גם בונים חברה. אני הרבה יותר מזדהה עם המושג הגשמה, שמבטא את הצורך לברוא אורחות חיים ולהגשים אותן בפועל. כחלק מהתפקיד אני עוסק בתוכניות ייעודיות לצעירים, וכן בתהליכי אורך ורוחב בתנועה הקיבוצית".

בן אהרון (31), חי בזוגיות ואב לשניים, הוא בן קיבוץ ראש הנקרה, שכיום גר בקהילה משימתית בשכונת הדר בחיפה. מסלול חייו כולל שנת הכשרה במכינה הקדם הצבאית על שם רבין במדרשה באורנים, שירות בצבא הקבע שהסתיים בתפקיד מ"פ בשריון, ולאחר מכן, מגיל 27, ריכוז התנועה החינוכית "החלוץ" שייסדה המדרשה באורנים. כיום הוא עובד במקביל בתנועה הקיבוצית ובתנועת החלוץ. הוא בן לשושלת מפוארת: סבו הוא יצחק בן אהרון ז"ל, חבר גבעת חיים מאוחד עד מותו, ממנהיגיה הבולטים של תנועת הפועלים, ח"כ, שר ומזכ"ל ההסתדרות, ואביו הוא יריב בן אהרון ז"ל, סופר וחוקר מוערך. אמו, אהובה כהן-בן אהרון, התחנכה בתנועת הנוער העובד בשכונת שפירא בדרום תל אביב והגיעה לראש הנקרה בגרעין נח"ל.

איך המשפחה השפיעה על תפיסת עולמך?

"המציאות הישראלית היא דבר שאנחנו חלק ממנו ומחויבים אליו בכל נימי נשמתנו, וזה עובר מדור לדור במשפחה שלנו. כל דור נתן לזה את הביטוי שלו. סבא שלי במנהיגות פוליטית-ארצית ומאוד אידיאולוגית; ואבא שלי בחיפוש ובמסע רוחני ורעיוני לביסוס ולהעמקת תפיסת העולם. אבא הניח אדנים שבתוכם אפשר לבנות חיים קיבוציים שיתופיים בישראל, שהם גם יהודיים וגם ציוניים אשר לא חיים בסתירה – אלא במתח מפרה. ואני, התעמקתי בתחום של החינוך הפוליטי, ההגשמה והתנועות חברתיות. זה גלגול של אותו רעיון, ודרכים שונות לבטא אותו. דור, דור ושאלותיו".

 

לקריאת הראיון המלא ב-mynetkibbutz

הוספת תגובה חדשה