דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כמה משלמים לממלאי התפקידים? (ולכל שאר העובדים בקיבוץ)

כמקובל, פעם בשנתיים עורכת התנועה הקיבוצית סקר שכר מקיף של ממלאי התפקידים בקיבוצים. בסקר הנוכחי נכללו 143 עיסוקים כשהשנה צורפו עיסוקים חדשים על פי בקשת מנהלי משאבי אנוש
 זולטן קלוגר (לע"מ).
זולטן קלוגר (לע"מ).

שלומית צימרינג, מנהלת היחידה להון אנושי בתנועה הקיבוצית: "משנה לשנה אנחנו רואים שיפור בתחום ניהול המשאב האנושי בקיבוצים. יותר קיבוצים מבינים את חשיבות התפקיד ויותר מנהלי מש"א מראים רמה מקצועית גבוהה, ובתוך כך הם מביאים כלי עבודה של משאבי אנוש "מבחוץ" לתוך מערכת הניהול הקיבוצית".

צימרינג מוסיפה: "שני עשורים לערך מתחילת תהליכי השינוי באורחות החיים בקיבוצים, ואנחנו רואים שבשטח מתחילה להתעצב מדיניות שכר על פיה מתמחרים מחדש משרה לקראת גיוס, ובודקים בכל שנה את שכר החברים והשכירים בענפים השונים".

ראשת אגף חברה וקהילה, ד"ר אילת גלס מוסיפה: "פיתוח ההון האנוש הוא מרכיב חיוני לקהילה קיבוצית במיטבה ותפקידנו כאגף לתת בידי מנהל מש"א והנהגות הקיבוצים כלים שסקר השכר הוא אחד מהם".

סקר השכר הקיבוצי  מהווה כלי עבודה ראשוני להנהלת הקיבוץ בניהול מדיניות השכר. הסקר מהווה תשתית לבחינת שכר במישרה קיימת ובמשרה חדשה בהשוואה לקיבוצים אחרים בקבוצת ההתייחסות שלו. 

תמחור משרה מתייחס למאפייני המשרה, למחירי שוק אלטרנטיביים וליכולות הכלכליות של העסק/ הענף. בתהליך קביעת השכר האישי לעובד יש להתחשב גם בנתוניו האישיים של העובד, תרומתו בעבודה ומהלך קידומו בעתיד.

בתנועה מציינים כי השנה שלחו את נתוני השכר מספר מרשים של יותר משמונים קיבוצים.

מתוך הקיבוצים שהשתתפו בסקר 80% נמצאים בפריפריה והשאר במרכז. נתון מעניין נוסף – כ- 80% מהקיבוצים שהשתתפו בסקר הינם מתחדשים.

כמו כן, מחצית ממשתתפי הסקר מוגדרים כקיבוצים בגודל בינוני, 150-350 חברים.

שלומית צימרינג מבקשת להדגיש: "נתוני הסקר מוצגים הן בחתך כללי והן לפי גודל קיבוץ ואזור גיאוגרפי. עיסוקים המאופיינים בהיקף משרה חלקית מוצגים לפי חלקיות המשרה, כפי שנמסרה על ידי משתתפי הסקר. ככלל, נתוני השכר מוצגים לפי שכר ברוטו למשרה מלאה של 182 שעות בחודש. בחלק מהמשרות מוצג תעריף שעתי".

בסוף 2017 התעדכן שכר המינימום למשרה מלאה ובאפריל 2018 קוצר שבוע העבודה בשעה אחת ל 42 שעות. שינויים אלה הביאו לעליה ברמות השכר הנמוכות במשק בכללו ובמגזר הקיבוצי. מעבר להשפעת עלית שכר המינימום, ממצאי סקר 2019 אינם מצביעים על מגמות עליה בשכר מעבר לעדכון שכר תקופתי, למעט במקרים בודדים.

בסקר הנוכחי נכללו 143 עיסוקים כשהשנה צורפו עיסוקים חדשים על פי בקשת מנהלי משאבי אנוש.

לפרטים נוספים ולרכישה, אנא צרו קשר עם שלומית

0525017232

hr@tkz.co.il

תגובות

צורך ברכישת המיידע אודות עלויות שכר
עמי רוניס
חברים רבים מעוניינים במידע הזה. למה יש צורך לרכוש אותו? הלא מדובר בטבלה בגודל של עמוד או שניים , שניתן ל]פרסם את עיקריה בניוזלטר השבועי. החברים משלמים מכיסם מס שנתי לא קטן והם זכאים לקבל את המיידע ללא צורך לרכוש אותו וללא כל צורך לרוץ אחרי המנהלים בקיבוץ. מדובר בתפיסת עולם ובשאלת היסוד "של מי אתה קיבוץ?" . האם הקיבוץ הוא של מנהלי הקיבוץ או האם הקיבוץ הוא של הפעילים והמזכ"ל, שהדובר מפרסם את בצורה מביכה את עלילותיו (תמונות שלו וציטוטים שלו) כאילו מדובר בעולם אחר ולא בתנועה חברתית של אנשים, שחברו להם יחד. אשמח לתשובה מנומקת, אשמח עוד יותר להיפגש ולהרחיב בנושא. בברכה והערכה עמי רוניס
סקר שכר בקיבוצים
דלית
היה ראוי להנגיש את המידע לכלל הקוראים, אשר לפחות חלקם היה שמח לדעת אם יש בסיס לעדכון שכרו,
ולא להשאיר להנהלות הקיבוצים את ההחלטה אם לרכוש או לא.
ולא, לא סביר שחבר פרטי ירכוש את הסקר הנ"ל.
איפה אפשר לראות את התוצאות ?
ערן

הוספת תגובה חדשה