דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לאחר הזכיה במדליה: רה"מ נפגש עם נבחרת הרובוטיקה ממגידו

ראש הממשלה ושר המדע והטכנולוגיה נפגשו עם קבוצת הרובוטיקה מתיכון מגידו ששבה מהשתתפות בתחרות בינלאומית בדובאי, בה ייצגה את ישראל וזכתה במספר מדליות. התלמידים הציגו לראש הממשלה ולשר את הרובוט שזיכה אותם במדליות. "אני מאחל לכם שתמשיכו לעלות מעלה-מעלה ושתניפו את דגל ישראל בגאווה. שתצליחו ותמשיכו", אמר להם ראש הממשלה.
  (צילום: קובי גדעון\לע"ם)
צילום: קובי גדעון\לע"ם

ביום רביעי השבוע, נפגשה נבחרת הרובוטיקה של תיכון מגידו ושל מועצה אזורית מגידו במשרד רוה"מ עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. חברי הנבחרת הציגו בפני ראש הממשלה את הרובוט שזיכה אותם במדליות.

ראש הממשלה אמר להם, "זה באמת כבוד גדול למדינת ישראל. הייתם בדובאי, זה לא מקרי, זה מייצג את מה שעל פני המים. יש כמובן גם זרמים מתחת לפני המים שמתרחשים, ומתרחשים בין השאר בגלל הדבר הזה. אתם באים לשם עם רובוטיקה וטכנולוגיה, אבל הסיבה שמלכתחילה מדינת ישראל יצרה קשרים עם מדינות רבות היא משום שיש לנו טכנולוגיות ויכולות נגד אויב משותף גם בתחום הביטחוני וגם בתחום האזרחי. מה שאתם עשיתם כאן, חותם עוד תוספת למהלך הזה, וזה לא רע בכלל".

"אני מאחל לכם שתמשיכו לעלות מעלה-מעלה ושתניפו את דגל ישראל בגאווה. שתצליחו ותמשיכו", הוסיף נתניהו.

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כי "נבחרת הרובוטיקה של FIRST מתיכון אזורי מגידו הביאה לנו כבוד ענק בדובאי וסיבה אמיתית לגאווה לאומית". הדור הבא של אומת ההיי טק, המחקרים והמדענים הצעירים יעלה בהצלחותיו על הדור הנוכחי. זה מבטיח את קיומנו כאן - לא פחות."

ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, שהתלווה למשלחת בפגישה עם ראש הממשלה אמר: "הדגשתי את ההישג הנפלא של הנבחרת באולימפיאדה בדובאי, ושיבחתי את הנערים המוכשרים ואת המנטורים הנפלאים. ציינתי כי זה הישג מעולה למערכת החינוך הנפלאה של מועצה אזורית מגידו וסיפרתי לראש הממשלה ולשר המדע על התוכנית להקים במועצה את ה"מגידוטק" - מרכז טכנולוגי חינוכי חדשני."

קבוצת הרובוטיקה ממגידו לאחר הזכייה בתחרות בדובאי
קבוצת הרובוטיקה ממגידו לאחר הזכייה בתחרות בדובאי

כזכור, בסוף חודש אוקטובר, טסה המשלחת ישראלית Israel FIRST, המורכבת מחמישה תלמידי התיכון האזורי מגידו לייצג את ישראל בתחרות בינלאומית ברובוטיקה. בתחרות השתתפו 119 משלחות המייצגות 119 מדינות. המשלחת הישראלית לקחה חלק בתחרות העולמית והעפילה לשלב הגמר ואף זכתה בארבע מדליות סך הכל: מדליית כסף במשחקי הגמר, מדליית כסף בניקוד הכולל בתחרות, מדליה על מאזן ניצחונות מושלם ומדליה מיוחדת עבור עזרה יוצאת דופן לקבוצות אחרות.

חמשת בני הנוער, שייצגו את הארגון ואת מדינת ישראל - נעה דומן, יובל פרי ורון פרי מרמות מנשה, איתי זיו ממרחביה ועומר ברעם מיקנעם-עילית, לוו על ידי שני מנטורים - אסנת דומן וניסים לוי ובאבטחה אישית צמודה על מנת להבטיח את שלומם בדובאי. 

בתחרות התבקשו התלמידים לפתח רובוט שיוכל להתמודד עם אתגר איסוף פסולת מאוקיינוסים ושמירה על הסביבה. הניקוד הסתמך על סמך יכולתו של הרובוט ללקט כמה שיותר פריטים מזירת התחרות. בנוסף, זכתה המשלחת במדליה מיוחדת עבור עזרה יוצאת דופן לקבוצות אחרות.

תחום הרובוטיקה בתיכון מגידו זוכה להצלחה הודות לסיוע וקידום מועצה אזורית מגידו ומפעל "תמה" מקיבוץ משמר העמק, השותף למימון הפרויקט, מנטורים מלווים מהמפעל ותמיכה מרשימה של משפחות התלמידים.

האלוף (מיל') אביהו בן-נון, יו"ר Israel FIRST, אמר לאחר הזכייה: "אני גאה ומעריך את הקבוצה ואת רוח התחרותיות שהפגינו, ההתמדה והמקצוענות. הישגי המשלחת מהווים מקור גאווה וכבוד ל -Israel FIRST ולכל מדינת לישראל. אנו מודים לשותפינו במשרד המדע, משרד החינוך והמועצה האיזורית מגידו על תמיכתם. הבעת אמונם בנבחרת משקפת את ההשפעה החיובית של ארגון Israel FIRST על הצלחתה הטכנולוגית של מדינת ישראל".

ארגון FIRST, הוקם בארה"ב בשנת 1989 ע"י היזם דין קיימן, במטרה לקרב ילדים ונוער לתחומי המדע והטכנולוגיה. הארגון משתמש במודל של תחרויות ספורטיביות בהן יש קבוצות שמתחרות זו בזו בהתמודדות עם אתגר, ומקיים תחרויות בין רובוטים שנבנו על ידי ילדים ובני נוער. בתכניות FIRST ברחבי העולם משתתפים מעל 570,000 ילדים ובני נוער.
FIRST Israel פועל משנת 2005 כמלכ"ר בחסות הטכניון ובראשו עומד האלוף (מיל') אביהו בן נון. בארץ משתתפים מעל 14,000 ילדים ובני נוער מגן חובה ועד גיל 18 מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים.

ברכות לנבחרת הרובוטיקה של מגידו על ההישג והכבוד שהביאו למדינה ולמועצה האזורית!
 

הוספת תגובה חדשה