דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא שותקים מול הטרדות מיניות. הניוזלטר של התנועה, 19.10.2017

לא שותקים מול הטרדות מיניות. ביטוח מיוחד לחברי קיבוצים ומה אפשר ללמוד מפינלנד על חינוך? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
metoo
metoo
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
HEADER
19.10.2017
 
_____13
שוברים שתיקה ולא שומרים בבטן:
הטרדות מיניות?
מתלוננים, מטפלים, אוכפים ומונעים
____________...
כן, גם בקיבוצים זה קרה וקורה גם היום. כולנו קשובים לפרסומים בימים אלה הנוגעים לקיבוץ שריד ואנו, בתנועה הקיבוצית, מוצאים לנכון להדגיש : המציאות בה נשים נאלצות להסתיר פגיעות מיניות שעברו וחוו היא בלתי נסבלת ואסור שתימשך. (חשוב להדגיש, התלונות בשריד נמצאות בחקירת משטרה. אנחנו מחזקים את ידי המתלוננות ואנחנו סומכים על משטרת ישראל שתגיע לחקר האמת).
התנועה מחזקת את ידי כל מי שנפגעה מתקיפה או הוטרדה מינית, בקיבוצים ומחוץ להם, ומחליטה לעשות מעשה אמיץ ולהגיש תלונה או לחשוף את סיפורה האישי - ברשת, בפורומים של נפגעות, בפני חברים, בני משפחה או מוסדות הקיבוץ - כפי שהיא רואה לנכון.

בשנים האחרונות אנו חשופים יותר ויותר למידע אודות נפגעות ונפגעי הטרדות ותקיפות מיניות, כאשר רוב העדויות הן כלפי תקיפות והטרדות של נשים, נערות וילדות. העיסוק התקשורתי המבורך והחשוב מאין כמותו בנושא מעלה במקביל את הצורך בשיח מוגן, מקצועי, מכיל ומקיף אשר ראוי שיתקיים בהובלת מערכת החינוך ביישוב בכלל המעגלים- ילדים ובני נוער, הורים, אנשי החינוך וחברי הקהילה.
רוב התקיפות וההטרדות המיניות נעשות על ידי אנשים קרובים ומוכרים, בחברה או בקהילה סגורה- בעלי תפקידים, חברים של המשפחה, מדריכים, קרובי משפחה ועוד. אנו רואים בתופעת ההטרדות והפגיעות המיניות בעיה שאסור להתעלם ממנה ושיש לטפל בה ביסודיות ומן השורש. בלי להסתיר, בלי לטייח, בלי לסגור את הדברים בשקט בתוך המשק. כך אנו פועלים מזה שנים רבות וכך אנו קוראים גם לכם לפעול.
לצד האכיפה והענישה, אנו מעודדים קיום תהליכים חינוכיים וניהוליים להטמעה של ערכי שיווין מגדרי ומניעה של פגיעות והטרדות מיניות. בכל קיבוץ יש ממלא תפקיד הממונה על מניעת אלימות מינית, ופועל לצד ובמקביל ליחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית העומדת לרשות הנפגעות והנפגעים ועוד.
זו לא בושה להגיד - אני לא יודע איך לעסוק בזה, אין לי כלים להעביר לצוות שלי.  אבל אל לנו לעצום עיניים בנושאים אלו. יש לטפל בהם באומץ ולעקור אותם מהשורש.


הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לשיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית: "מזה זמן רב שהתנועה הקיבוצית וקיבוציה עוסקים בהטמעה של ערכי שיווין מגדרי ומניעה של פגיעות והטרדות מיניות. נוסף לקיום של עשרות ימי עיון, קורסים ותהליכים חינוכיים וניהוליים נרחבים בתחום זה, קיימים בכל הקיבוצים ממונות וממונים למניעת אלימות מינית, כמתחייב בחוק.
עברתם הטרדה מינית ומרגישים שלא בנוח להתלונן בפני גורמים בתוך הקיבוץ? פנו למשטרה או לארגוני הסיוע. אל תשמרו את זה בפנים. אל תתביישו.
כממלאי תפקיד נתקלתם בקיבוץ באירוע של הטרדה מינית ומרגישים צורך להעזר באנשי מקצוע לניהול החברתי, הציבורי והאישי של האירוע? התנועה הקיבוצית והמועצה האזורית לרשותכם".

לפניות ויעוץ בנושא ניתן לפנות למרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית: 1202 נשים, 1203 גברים או להילית מטעם התנועה הקיבוצית: 052-5859827
_____13
 מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "משבר המים והחקלאות אינו משבר של החקלאים בלבד"
מסתמן סיכום לפיו לא יהיה קיצוץ במכסות המים בשנת 2018 מבלי שינתן פיצוי הולם לחקלאים
 
0
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הגיב לסיכום המסתמן לפיו לא יהיה קיצוץ במכסות המים בשנת 2018 מבלי שינתן פיצוי הולם לחקלאים: "משבר המים והחקלאות אינו משבר של החקלאים בלבד. זהו משבר של המדינה כולה. מברך על כך שהמדינה נרתמת למשימה הלאומית החשובה הזו".

מאיר בירך על הסיכום המתגבש לפיו לא יקוצצו מכסות המים במהלך 2018 אלא אם תחריף הבצורת וזאת בתמורה למנגנון פיצוי לחקלאים: "החקלאות הישראלית היא נכס לאומי. חקלאי ישראל נלחמים בשנים האחרונות בבצורת, בטרור החקלאי ובפתיחת השוק לייבוא אגרסיבי. זה הזמן לעשות סיבוב פרסה ולהציל את החקלאות והחקלאים של ישראל".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית הדגיש את תרומתו של נציב המים הנכנס, גיורא שחם לפתרון ואמר "שחם הוא איש מקצוע שנמצא בזמן הנכון במקום הנכון".

עוד אמר מאיר: "התאחדות חקלאי ישראל בראשות מזכ"ל ההתאחדות אבשלום (אבו) וילן ויו"ר ההתאחדות ומזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, יחד עם כל תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית, וחברינו ממרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג' ראש המועצה האזורית מרחבים וכרמל סלע ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, הסבירו במהלך הדיונים לשרי החקלאות, האוצר והאנרגיה, כי לא ייתכן להעניש שנה נוספת את החקלאים בבצורת אלא יש לעשות את כל שאפשר על מנת לסייע להם להמשיך ולעבד את האדמות ולהתפרנס בכבוד. השרים אורי אריאל, משה כחלון ויובל שטייניץ היו קשובים אלינו והבינו כי עובדי האדמה בישראל הם מרכיב חשוב בחוסן התזונתי של ישראל וכי אסור להפקיר אותם לגורלם וכי החקלאות הישראלית היא ערך שצריך לשמור עליו".
 
_____13
לומדים מפינלנד.... ויש כל כך הרבה מה ללמוד
ובעיקר כל כך הרבה לשנות!
משלחת של המנהל לחינוך התיישבותי ושותפיו - מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך במועצות, מרכז המועצות האזוריות, סמינר הקיבוצים והתנועה הקיבוצית, יצאה ללמוד ולהביא מן הידע והניסיון שנצבר בפינלנד.  
0
בתמונות: משלחת המנהל לחינוך התיישבותי לפינלנד, כיתה ב' בביה"ס בעיר אספו, פינלנד 

גבי אסם, ראשת אגף חינוך כותבת מהתרשמותה מהמדינה יוצאת הדופן: "למדנו את העם הצנוע והמעניין, ביקרנו בבתי ספר יסודיים ותיכוניים, במרכז בלתי פורמאלי לאומנויות הבמה והקרקס, בפקולטה המבוקשת לחינוך באוניברסיטת הלסינקי , סיירנו בעיר ונפגשנו עם מנהלים ואנשי מפתח. המסקנה: השינוי מתבקש אצלנו והשאלה היא האם יהיה לנו האומץ לשנות??

אצלנו, בחינוך ההתיישבותי שבסיסו החינוך הקיבוצי החל מהגיל הרך, נראה השינוי לפעמים דווקא כחזרה לאחור, אל  יסודות החינוך הקיבוצי – ללמידת חקר, לאוטונומיה של הילד ושל המורה ובוודאי של בית הספר, ללמידת נושאים, ללמידה שיש בה חיבורים לטבע ולסביבה ובעיקר למעמדו ומקומו של המחנך, המורה ומנהל בית הספר – שהם החשובים והמוערכים ביותר מבין המקצועות – כי כך זה בפינלנד! רק אחד מתוך ארבעה פונים מתקבל ללימודי הוראה; מורה בגיל הרך מחוייב/ת בתואר ראשון והעדפה לתואר שני; מורים לכתות א' עד י"ב מחוייבים בהשלמת לימודי תואר שני ובתוך תכנית הלימודים הם מחויבים בנגינה על אחד משני הכלים: פסנתר או גיטרה.

מערכת החינוך של פינלנד מושתתת על אמון: ראשיתם של מעגלי האמון בין המורה לילד – זוהי גישה וגם שיטה– זהו בסיס המוביל ומנחה את כל המערכת, כך גם בין המנהל לצוות המורים, כך בין הרשות למערכות החינוך שבאזורה, כך בין הרשות ובתי הספר למשרד החינוך וכך, תופתעו לשמוע – בין ההורים למערכת החינוך!
ו...משכורתם של המורים –  שווה לשכר המהנדס, עורך הדין ואינה רחוקה משכרו של רופא. כאשר פינלנד רצתה לעבור ממדינה נכשלת למדינה שקוצרת כל תואר אפשרי למערכת חינוך בעולם, ההחלטה הראשונה היתה כי הוראה הוא המקצוע החשוב ביותר למדינה!

המשלחת שיצאה לסיור החשוב והמלמד חזרה מגובשת יותר וממוקדת סביב הרצון לחולל שינוי ולהוביל אותו במרחב מערכות החינוך במועצות האזוריות - במרחב ההתיישבותי. עבודה רבה לפנינו אבל כעת אנו חמושים בידע ובמראה עיניים של הצלחה, חדורים אמונה שמעשה שכזה אפשרי גם אצלנו".
 
 
 
 
_____13
כנס הנהגות הקיבוצים - ההרשמה בעיצומה!
_____27
כמו בכל שנה, גם השנה יעסוק כנס הנהגות הקיבוצים בנושאים ה"בוערים" ביותר בקיבוצים, בשאלות העולות בדיונים הקיבוציים הן ביחס לנעשה פנימה בקיבוץ והן בראייה כלפי חוץ ובהשפעה של הנעשה בחברה הישראלית על החברה הקיבוצית המשתנה: פיתוח תעסוקה, ביקורת בקיבוץ, עשייה ציבורית פוליטית בקיבוצים, בנייה בקיבוץ, כוחה של קהילה במערכת החינוך, הקיבוץ כקואופרטיב, משילות בקיבוץ, דרכה של החקלאות, הדילמות שבין חבר מלא לחבר עצמאות כלכלית ועוד ועוד.
כמו בכל שנה, גם השנה יכללו הרצאות המליאה הרצאות בתחומי עניין רחבים ומגוונים, ביניהם  
#אושר יצירתי במאה ה-21, ד"ר אייל דורון
#הסודות של שפת הגוף, דורית עוזיאל
#על צדק חברתי ויישומו, ד"ר עירית קינן
#האם תפקיד השמאל נגמר? ד"ר יועז הנדל
#מה הסיפור שלי, איריס אליה הכהן, מחברת רבי המכר מכתוב וגלבי
וכן יוצגו חברים וחברות המובילים מיזמים פורצי דרך: 
-זרעים של תקווה, שושן הרן, בארי
-למידה מתוך דאילוג, ברוריה סלע, מעברות
-"בוזה" מיזם גלידה שמחבר אנשים, אדם זיו, סאסא
השנה הבטיחו את השתתפותם בכנס איילת שקד שרת המשפטים, בוגי יעלון שר הביטחון לשעבר, אבי גבאי יו"ר מפלגת העבודה, עו"ד מירון הכהן רשם האגודות, זהבה גלאון יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ איתן ברושי המחנה הציוני, אראל מרגלית, ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס, דני עטר יו"ר קק"ל.
ואתם?
ההרשמה בעיצומה. נותרו מקומות בודדים!
_____13
תמונת השבוע - חודש המאבק בסרטן השד
0
צילום: גיא שפירא
הסטטיסטיקה היא כבר גרועה מאחת מתשע.
אבל כל אישה בכל גיל צריכה להיבדק.
גילוי מוקדם מציל חיים.
אחותי, לכי להיבדק!

בתמונה הנהדרת - חקלאי העמק תומכים במאבק בסרטן השד, מעלים מודעות ועוטפים את חבילות הכותנה ביריעות ורודות שיוצרו במפעל תמ"ה במשמר העמק על מנת להעלות המודעות בחודש המאבק בסרטן השד. 
 
 
 
 
_____13
ביטוח הבריאות של חברי התנועה הקיבוצית יתחדש בינואר
"קיבוץ שביטח את חבריו ובני משפחותיהם באופן הולם, לא ייאלץ בשום סיטואציה עתידית, חלילה, לערוך מגביות ולגייס תרומות עבור טיפול מיוחד למי מחבריו, ולא יעמוד במקום הנורא של סירוב לחבר במימון תרופה יקרה מצילת חיים בשל חיסרון כיס". בואו לכנסי ההסברה ברחבי הארץ 
 
 
 
 
____________...
תאונת דרכים. שלא נדע.
אם אתם חברות וחברי קיבוץ ראוי שתדעו שהתנועה הקיבוצית מחזיקה עבור קיבוציה הקיבוצים בפוליסת בריאות קולקטיבית ייחודית, המאפשרת לקיבוצים להבטיח מענים הולמים בתחומי הבריאות והרפואה לחבריהם ובני משפחותיהם, ולספק שיפור באיכות החיים בקרב אלו החולים והסובלים. הפוליסה, המתנהלת בחברת הביטוח הראל, תתחדש בינואר 2018.

לקראת החידוש, עורך צוות הבריאות של התנועה כנסים אזוריים ברחבי הארץ, בשיתוף עם סוכנות הביטוח משקי הקיבוצים, המתפעלת את הפוליסה. בעלי התפקידים הרלוונטיים בקיבוץ, כמו אחראי הביטוח, רכזי בריאות ורווחה, מנהלי קהילה, מנהלים עיסקיים ויו"רים, משתתפים בכנסים ולומדים על כיסויי הפוליסה והפרמיות החדשות.

ארנון בוכבינדר, מנהל פנסיה ובטחון סוציאלי בתנועה: "ההתפתחויות המואצות בתחומי הרפואה השונים כפי שחלו בשנים האחרונות, מאפשרות לכולנו ליהנות מאיכות חיים ואריכות ימים תוך התמודדות גם עם מחלות קשות ומצבים רפואיים מורכבים. דא עקא, ומדובר במענים הניתנים על ידי תרופות, ניתוחים, מחליפי ניתוח, השתלות, וטכנולוגיות חדשניות מתקדמות אשר עולות ממון רב".

 

עד כה נערכו שני כנסים – אחד בגרנות והשני ביד מרדכי. בכנסים אלו השתתפו יותר מ-150 ממלאי תפקידים. הכנסים הבאים שנקבעו: 22/10 בכפר בלום, 26/10 ביד השמונה, 30/10 ביטבתה. ההרשמה לכנסים בטפסי ההרשמה שנשלחו לקיבוצים על ידי משקי הקיבוצים. ניתן להוריד את הטופס גם מאתר הקיבוצים.

_____13
גואה הנח"ל ושוטף, וגם אותנו הוא סוחף

רבים וטובים מחברי הקיבוצים עברו במסלול הנח"ל ובהיאחזויות. לפני עשור חזר המסלול, הפעם גרעיני הנח"ל פועלים למען החברה כולה ולא רק בהתיישבות העובדת ונפגשים בכנס גרעינים משותף שכבר הפך למסורת
____________...
כנס גרעיני הנח"ל השבוע בכפר עזה

בסוף השבוע האחרון התכנסו בפעם השלישית כלל גרעיני התנועה הקיבוצית בנח"ל. הכנס, שהפך כבר למסורת לכל דבר, מתקיים מזה שלוש שנים בקיבוץ כפר עזה שמארח בשמחה את הגרעינים . 
בכנס, הידוע גם בכינוי "התק"צסטוק" השתתפו כ-200 בנות ובני גרעין בשלבים שונים של מסלול הנח"ל: מגרעינים לקראת גיוס ועד משוחררים בוגרי המסלול. 
הכנס התקיים במתחם "משק הילדים" הצמוד לגדר והמשקיף לגבול, אותו שיקמו ומפעילים חברי גרעיני הנח"ל עצמם מזה כבר ארבע שנים. 
את הכנס הובילה מועצת הגרעינים (נציגי הגרעינים מהשכבות השונות) והפיקו בפועל הגרעינים שנמצאים בימים אלו בפרק המשימה במועצות שער הנגב, גלבוע ומטה אשר. 
בכנס עסקו הגרעינים בביסוס ארגון הגרעינים של התנועה הקיבוצית תחת "מטריה משותפת" עם חזון ומטרות משותפות, בשיח על יעדי הגשמה לתקופת המסלול ולשחרור מהצבא ועל מחשבות עתידיות לבניית מעגלי פעילות נוספים. 
​בין היתר פגשו הגרעינים את מזכ"ל התנועה ניר מאיר ואת אבישי בן אהרון, רכז הגשמה ומעורבות בחברה 
בתנועה הקיבוצית, לשיחה על הציפייה של התנועה מבוגרי המסלול. 

לפני מספר שבועות פרסמנו ריאיון עם רון ויצנר (פלמ"ח צובה) ונגה שמיר (פלמחים) ממחלקת הנח"ל בתנועה, לשמוע על הנעשה, על צמיחת הגרעינים המחודשת והתוכניות לעתיד:    
בשנת 2008 חזר מסלול גרעיני הנח"ל בקיבוצים כאופציית המשך לכל מאות השינשינים של התנועה הקיבוצית כמחשבה על המשך עשייה גם לאחר שנת ההתנדבות. מגרעין אחד בשנה הראשונה, הלכו וגדלו מספר המשתתפים והגרעינים, והיום עתידים להתגייס בגיוס הקרוב בנובמבר 110 נערות ונערים, בשישה גרעינים שמתגייסים למסגרות הצבאיות השונות: גדוד 50 בנח"ל, ברדלס (גדוד קרבי מעורב), מ"כים/מ"כיות בבסיסי הטירונות ותפקידים בחיל החינוך (מדריכי/ות גדנ"ע ומש"קי/ות הוראה). הם מצטרפים לעוד כ200 חברים, חיילים בפרק משימה ולאחר שחרור, שמהווים כולם יחד את מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית.
 
 
 
 
_____13
שמונים שנה לכדורעף במטה אשר –
המטרה: החזרת צלחת האליפות!
____________...
קבוצת הכדורעף הפועל מטה אשר-עכו קיימה בסוף השבוע האחרון אירוע לכבוד פתיחת עונת הכדורעף  2017/18 שתחל השבוע, כאשר המטרה המוצהרת של המועדון היא להחזיר לעצמו את תואר האליפות וכמובן להגיע חזקים ככל הניתן לליגה האירופית שמשחקיה יחלו בעוד כחודש.

השנה חוגגים במועדון הכדורעף הצפוני שמונים שנים להקמת הקבוצה – ב5.3.1938 הועף הכדור הראשון באוויר ושוחק משחק הכדורעף הראשון בגליל המערבי. לכבוד ציון "גבורות" הוציאה הקבוצה לוגו חדש.
 
 
 
 
_____13
הסוכנות היהודית ואגף הצעירים בתנועה הקיבוצית מחפשות אותך לשליחות ברחבי העולם
(צפו בסרטון)
____________62
 
 
 
 
 
 
 
 צעיר/ה קיבוצניק/ית
מזמינים אותך לצאת למסע

תפקיד השליח/ה כולל עשייה ייחודית בניהול תהליכים, קהילה ואנשים, פיתוח והובלת תכניות חינוכיות וקהילתיות לצד עבודה מול ארגונים בינ"ל במטרה לחזק את הקשר בין ישראל לתפוצות.
שליחות ארוכה ברחבי העולם:
#שליחות קמפוסים- עבודה עם סטודנטים בקמפוסים נבחרים
#שליחות קהילתית- בלב הקהילה היהודית, עם מגוון גילאים, מוסדות וארגונים.
#שליחות תנועתית- עבודה בתנועות הנוער הציוניות, ילדים, נוער וסטודנטים.
#שליחות הוראה- מורים שליחים בבתי ספר וגנים

שליחות במחנות קיץ ברחבי ארה"ב וקנדה:
בעלי רקע וניסיון הדרכתי וחינוכי? הצטרפו ל-1300 שליחים ישראלים המדריכים במחנות הקיץ של הקהילות ותנועות הנוער היהודיות, וצאו למסע של פעם בחיים. מדריכים ומדריכות עם רקע וניסיון במגוון עולמות תוכן: טבע, מים, אומנויות לחימה, ספורט נבחרות וספורט שטח, טכנולוגיה, אמנות, חינוך ואמנויות הבמה.
_____13
מנהלי הקהילות משתפים פעולה למען חברי הקיבוצים
 מנהלי הקהילות מהעמקים המזרחיים ערכו סיור למידה במגידו
________28
במשובים של חברי פורום מנהלי הקהילה המשותף למועצות האזוריות עמק הירדן ועמק המעיינות הועלה הרצון להגביר את הלמידה המשותפת מאזורים אחרים. בעקבות זאת, נקבע בתכנית מפגשי הפורום לשנת העבודה הנוכחית סיור נוסף, המתווסף על הסיור המשותף שנוהגים המשתתפים לקיים מידי שנה. הסיור הנוסף התקיים ביום שני האחרון באיזור המועצה האזורית מגידו. המשתתפים שמעו הרצאה על מיצוב המועצה כמרחב ביוספרי הקושר בין אדם, קהילה וסביבה. אח"כ ביקרו בעין השופט ושמעו מפיו של אלישע שפירא את סיפור גילוי הסליק בקיבוץ, אשר דבר קיומו הגיע לאזניו של שפירא מפיו של אחרון "שותפי הסוד" שנותר בחיים ורק בשנת 2009 הוצג הסליק לקהל הרחב. הסיור, שהיה מעורר השראה, הסתיים בחוה הלימודית 'אדמה', הקושרת את ילדי איזור מגידו לפעילות במרחב הביוספרי. 
הסיור הופק על ידי רכז אזור העמקים המזרחיים ערן גליק יחד עם שותפיו במועצות הנ"ל ותוך שת"פ ותיאום עם רוני בר ניר, רכז אזור מגידו ויזרעאל.
 
 
 
_____13
בואו לחגדיד –
חגיגות סיום גדיד התמרים בים המלח

במועצה האזורית מגילות ים המלח יחגגו בסופ"ש הבא, כבכל שנה, את סיום גדיד התמרים השנתי בשפע פעילויות לכל המשפחה ללא תשלום
 
 
 
________28
ענף התמרים הוא ענף החקלאות הגדול והמשמעותי ביותר ביישובי המועצה האזורית מגילות בצפון ים המלח. כמו בכל שנה, מציינת המועצה את סיום הגדיד בהפנינג משפחתי גדול בסוף השבוע  26-27.10 - ו'-ז' בחשוון תשע"ח במטע תמרים לחופו של ים המלח. בתכנית: עמדות פעילות לכל המשפחה, סיורים רגליים מודרכים וסיורי אופניים, קליעה בסנסני תמרים, סדנת כדרות והכנת כלים קדמוניים, טעימות תמרים טריים מן הגדיד האחרון, סדנאות יצירה, ניידת הפעלות חברתיות לילדים באדיבות הקק"ל, הופעה של להקת 'טיפקס' ועוד. 
בנוסף, תוצג באירוע תערוכת הצילום "החיים בקרקעיתו של העולם" של אילן מזרחי ודבורה שרקי, זוג צלמים מקומיים החיים בקיבוץ אלמוג שבמועצה, ולצדה יוצגו הזוכים בתחרות המקומית  "החיים סביב האגם המלוח".
 
 
 
_____13
מדור חדש: 'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית
והפעם... "מקום של יוגה" בעין שמר
____________...

יוגה: לפגוש את הגוף, להכיר את הנשימה, לגעת בתודעה. לפתח יחסים עמם, עם עצמנו, עם הסובבים אותנו.

מקום של יוגה- מרכז יוגה המציע מערכת שעות שופעת וגמישה, קורסים הכשרה והעמקה, סדנאות, אירועים ובמה לקהילה של היוגה באזור, בארץ ובעולם. 
מוזמנים להתנסות עמנו במגוון שיעורים החל מהמאתגר ועד לרגוע והמדיטטיבי ביותר, עם מורים מבין הוותיקים באזור לבין החדשים יותר עם גישה מרעננת ומקסימה (כולם מנוסים ומסורים!), במגוון שעות החל ממוקדם בבוקר ועד שעות הערב - כל ימי השבוע.

לפרטים - הני רוזן 04-637-4317
--------
רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
 
_____13
 
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 

הוספת תגובה חדשה