דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

למען האזור, למען האנשים

מטה התנועה הקיבוצית, הנהלת מועצה אזורית הגליל העליון ומנהלי "החברה לפיתוח הגליל", התכנסו השבוע למפגש "מטה מול מטה" בקיבוץ הגושרים
גליל עליון

המטרה העיקרית של המפגש, אותו ארגנו המתאם האזורי מטעם שלושת הגופים, רמי פלג, ומנהלת היחידה לפיתוח ארגוני וקהילתי במועצה, עפרי אורפז, הייתה ליצור שיתוף פעולה בין שלושת הגופים.

את היום פתח ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ שאמר כי "היכולת לייצר שיח, לדבר בגובה העיניים לחפש מה מחבר ולא מה מפריד היא המפתח להצלחה. המילה "יחד" היא המילה הכי חשובה באסטרטגיה החברתית, העסקית והחינוכית בכל מקום. יחד זה לחבר בין אנשים, ואנחנו שם. אנחנו כמועצה, כאזור, אנחנו ב-ביחד. הגליל העליון הוא לא מועצה, אלא אזור שכולל את היחד של כל הישובים מלבד הקיבוצים". 

רמי ועופרי
רמי פלג ועפרי אורפז, מארגני המפגש "מטה מול מטה"

לאחריו דיבר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "לא בדקתי ברשומות, אבל אני חושב שאירוע כזה לא נערך אף פעם. השאלה היא לא מה עושה המועצה האזורית, מה עושה הארגון האזורי ולא מה עושה התנועה, אלא מה טוב לחברי הקיבוצים שהם תושבי המועצה וחבריו של הארגון האזורי. אלה אותם אנשים עצמם ואותם תפקידנו לשרת". 

שגב ירבעם, מנכ"ל פיתוח הגליל המשיך ואמר: "מילה טובה לרמי שבהתמדה ונחישות עושה את עבודת החיבור. במשולש שאנחנו אחד הקודקודים שלו, האחריות שלנו יותר מוגבלת וקשורה בעיקר לעסקים, מעגלי ההשפעה משולבים – החברתי והכלכלי הולכים יחד". 

לאחר מכן המשיכו הצוותים לעבודה בפעילות "פרו אקטיב קפה" – פעילות אינטראקטיבית שבה העלו אנשי המועצה, התנועה והמפעלים האזוריים משימות ואתגרים לדיון בקבוצות על האתגרים המשותפים ועשייה למען החברים ותושבי הקיבוצים, זאת מתוך מטרה לניצול חכמת הרבים לפתרון וליבון הסוגיות באזור. 

עפרי אורפז: "אני שמחה שנוצרה אפשרות לאנשים מהארגונים השונים להיפגש באופן שונה ובלתי אמצעי מהמקובל. זה מה שתכננו, אני שמחה שזה מה שקרה וכולי תקוה ששיתוף הפעולה יימשך בין כל משתתפי המפגש".

רמי פלג: "המועצה, התנועה ופיתוח הגליל הינם הגופים שמטרתם לדאוג לרווחת החבר, ממלאי התפקידים בגופים אלו, נדרשים להכיר אחד את השני ולעבוד ביחד למען מיצוי הפוטנציאל הגלום  בשת"פ של שלושת הגופים הנ"ל, בעבור אוכלוסיית האזור.

בסיום היום סיכמו כל הנוכחים על ההצלחה בשיח ופרטו את המשך שיתופי הפעולה בין כל הגופים.

הוספת תגובה חדשה