דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

'לצאת מהבועה' - תערוכת צילום

במסגרת תכנית ב'עיניים אחרות' 2018, גלריית השלום, מרכז האמנות המשותף גבעת חביבה
לצאת מהבועה

תערוכת הצילום 'בעיניים אחרות' מציגה מבט ייחודי, אחר ושונה של קבוצת הנוער המשותפת של תכנית ב'עיניים אחרות' 2018 אל תוך חייהם של בני נוער ערבים ויהודים רגע לפני הפיכתם לבוגרים ומנהיגים (מובילים) בחברה הישראלית דרך עדשת המצלמה .

במשך השנה הקבוצה המשותפת למדה את רזי הצילום ואת כוחה של תמונה בהעברת מסר, בהמשך יצאו יחד אל הסביבות והישובים בהם התארחו בבתיהם של המשתתפים תוך הכרות עם משפחותיהם. בכל ביקור אצל משפחה הבית וסביבתו הפכו לזירת צילום עבור חברי הקבוצה.

התערוכה לצאת מהבועה מציגה הלכה למעשה אוסף תובנות של חברי הקבוצה שתומצתו לתובנה מרכזית על היותנו חיים בבועה ועל הרצון והאומץ הנדרש כדי לנסות ולצאת ממנה.

הבועה כולאת כל אחד ואחת מאתנו בתוך סביבת הנוחות שלנו, הסביבה אליה נולדנו ואליה אנו רגילים.
חברי הקבוצה הגיעו יחד לתובנה שעליהם לנפץ את הבועה הזו ולהתחיל להתמודד עם אמת שונה משלהם; כי עליהם למצוא דרך להתמודד עם קושי ואי הסכמה, ולהסכים להתבונן ולדון בבעיות והדילמות שיש בחברה הישראלית המשותפת.

המפגש הבין תרבותי מצריך תעוזה, לצאת ממקום הנוחות, להיות נכון להכיר פנים אל פנים שפה, תרבות, מסורת ומנהגים שונים ולהסכים להכיר חברים חדשים שחיים ממש כאן בצדו השני של הכביש.

היציאה מן הבועה אינה מעידה רק על שוני אלא גם על דמיון ומקומות זהים כמו הצורך של כולם להרגיש ולחיות באופן שווה.

דרך המבט המשותף המיוחד הזה, המציגים מציעים גם לצופים להבין באיזו בועה הם בעצמם חיים, עד כמה התחושה של לצאת מהבועה יכולה להיות מאיימת ומרתיעה אך יחד עם זו מרתקת ומשמעותית ואפילו: מהנה!

11:00 הגלריה לשלום במרכז האמנות המשותף.

מקום: גלריית השלום, מרכז האמנות המשותף גבעת חביבה
שעות פתיחה: ראשון –חמישי: 9:00-16:00 | שישי- 10:00-13:00 | שבת- בתיאום מראש

טל': 04-6372824 |  artgvha@givathaviva.org.il | אתר: http://www.artcenter.org.il

הוספת תגובה חדשה