דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מאות מתושבי הגליל המערבי הפגינו נגד כוונת המדינה להקים במקום את מפעל ההתפלה הגדול בארץ

המפגינים מחו על הכוונה למקם את המפעל בלב שטח חקלאי ובקרבת בתי ישובים ומגורי חיילים וזאת בניגוד לעקרונות התכנון, המורים לבנות מפעל שכזה באזור תעשייה או צמוד דופן לאחד שכזה. בתחילת השבוע הפגינו חקלאי כפר ביל"ו נגד תכנית הוותמ"ל לספח מאות דונמים חקלאיים, המהווים את פרנסת תושבי המושב, לצורכי נדל"ן בקרית עקרון
מאות מתושבי הגליל המערבי הפגינו נגד כוונת המדינה להקים במקום את מפעל ההתפלה הגדול בארץ

השבוע הפגינו מאות מתושבי הגליל המערבי כנגד מיקום מפעל ההתפלה בגליל המערבי, המתוכנן לקום בצמוד למחנה שרגא ובין 4 ישובים כפריים במועצה האזורית מטה אשר.

המפגינים מחו על הכוונה למקם את המפעל בלב שטח חקלאי ובקרבת בתי ישובים ומגורי חיילים וזאת בניגוד לעקרונות התכנון, המורים לבנות מפעל שכזה באזור תעשייה או צמוד דופן לאחד שכזה. לטענת המפגינים מדובר באיוולת תכנונית וסביבתית שתפגע אנושות בביטחונם ובאיכות חייהם של חיילי צה"ל ותושבי היישובים, כמו גם בחקלאות, בסביבה החופית והימית הייחודית ובתיירות.

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ונציגי מטה מאבק התושבים טוענים שוב ושוב מול אוזניים ערלות כי המיקום המקודם על ידי רשות המים יפגע אנושות באזור וכי ישנם מקומות מתאימים וזמינים להקמת מפעל ההתפלה הגדול בארץ באזורי תעשיה, ולמרות זאת, מסרבים גורמי המקצוע לבחון החלופות בטיעונים לא מבוססים וללא בדיקה אמיתית, בניגוד להמלצות מומחי התפלה ודגימות מי ים.

דוידוביץ

מפעל ההתפלה הצפוני הנמצא בשלבי הפקדת התוכנית, מתוכנן להיות הגדול בישראל, בין הגדולים בעולם ויתפרש על פני שטח של כ 200 דונם.
רשות המים מבקשת להקים את המפעל על שטח חקלאי פתוח במרחק של מאות מטרים בודדים מבתי הישובים של הגליל המערבי. לצורך הקמת המפעל תידרש פריסת צינורות באורך של מעל 4 ק"מ אשר תביא מים מהים ותחזיר את שאריות הנקז אל השמורה הימית של שבי ציון.

התושבים, שאינם מתנגדים להקמת מפעל התפלה באזורם, פועלים נחרצות כנגד המיקום הנבחר בצמוד למחנה שרגא ובקרבת ישובים. וזאת מבלי לבחון חלופות שהוצעו באזורי תעשייה למרות בדיקות מי שהראו כי אין הבדלים בטיב המים באזורים השונים וחוות הדעת של מיטב המומחים בארץ שקובעות שאין מניעה משאיבת מי גלם באזור מפרץ עכו.

המועצה האזורית מטה אשר יחד עם פורום התושבים ממשיך לפעול בכל הערוצים העומדים לרשותו בכדי להביא להקמת מפעל ההתפלה במקום המתאים לכך, ובזמן הקצר ביותר לטובת משק המים הישראלי.

הוספת תגובה חדשה