דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מאמצים באהבה - משלבים כוחות למען החיילים הבודדים בקיבוצים

פגישה במשרד הקליטה

ביום חמישי האחרון הוזמנו לראשונה אל מנכ"ל משרד הקליטה וצוותו, מרבית הגופים העוסקים בתחום של קליטת עולים חדשים בדרך של גרעיני צבר. החל מגורמים מטעם משרד הביטחון, הצבא והסוכנות היהודית, הנהלת הצופים, התנועה הקיבוצית ובראשה מזכ"ל התנועה וגורמים מובילים נוספים. במהלך הפגישה התקיים דיון על תכנון עתידי ארוך טווח להמשך שגשוג והצלחת הפרויקט המשותף הזה במסגרתו נקלטים מדי שנה כארבע מאות חניכים המצטרפים לגרעיני צבר בקיבוצים ובכפר עירוני, עולים לארץ ומתגייסים לצה"ל.

כל הדוברים שיבחו וציינו את התנועה הקיבוצית שבאמצעות 58 קיבוצים, עד היום קלטה אלפי חיילים בודדים במסגרת גרעיני צבר וממשיכה לעשות זאת כמשימה לאומית ותרומה לחברה הישראלית. נתוני המשרד מעידים כי 70% מבוגרי התוכנית נשארים בארץ – אחוזי הצלחה גבוהים ביותר. 

שלושה אתגרים הונחו לפתחו של מנכל משרד הקליטה: יצירת אופק תכנוני ויציבות לאורך השנים הבאות, הרחבת מספר העולים המתגייסים דרך גרעיני צבר ל-500 בכל שנה והסדרת מעמד מגורי החיילים והתשלום עליהם.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ציין לטובה את מערכת היחסים הטובה המשתבחת עם תנועת הצופים להעמקה והרחבת הפרויקט, והדגיש בדאגה את הצורך האקוטי בהכרה בפרויקט ומגורי החיילים כדיור חברתי ולא דיור להשכרה מול רשות מקרקעי ישראל. הוא פנה אל מנכ"ל המשרד בבקשה שיסייע להגדיר פרויקט זה כפרויקט חברתי.

יעל אייזנר, מנהלת הפרויקט לאימוץ חיילים בודדים בקיבוצים, הדגישה את התרומה העצומה לאורך השנים של הקיבוצים לקליטת עליה דרך אימוץ גרעיני צבר  ואמרה כי "מחובותינו להמשיך במלוא המרץ בפרויקט. לצד הצורך להתאים את המשאבים הכספים הניתנים לקיבוץ הן בשלב פרק הקליטה והן בשלב הצבאי ולהשוותו לסכום הניתן לגופים האחרים.

כל הדוברים שיבחו את היוזמה לשבת כל השותפים סביב שולחן אחד ולהתמקד בהווה ובעתיד של מפעל מבורך זה. התנועה הקיבוצית זכתה למלוא השבחים על אימוץ וטיפוח גרעיני צבר לאורך השנים ועל כך מגיע שאפו גדול לכל העוסקים במלאכה.

הוספת תגובה חדשה