דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מגדילים את ההשקעה בפעילויות למען החברה הישראלית

אסיפת משקי הקיבוצים אישרה השבוע, פה אחד, סיוע שנתי של 2 מיליון ₪ לארבע השנים הקרובות לטובת פעילות בחברה הישראלית, המבוצעת על ידי גופי התנועה. מזכ"ל התנועה: "מדובר בשינוי בסדר גודל אסטרטגי שמבשר את שובו של הביטחון העצמי בתנועה הקיבוצית"
לוגו משקי הקיבוצים

באסיפה השנתית של "משקי הקיבוצים", שנערכה ביום שלישי בתל-אביב, נרשמה "היסטוריה קטנה". לראשונה, מאז המשבר הגדול בתנועה הקיבוצית והארגון מחדש של מסגרותיה, חזרו המוסדות הכלכליים להקצות משאבים לטובת פעילות קיבוצית בחברה הישראלית. "מדובר בצעד המבטא שינוי מסדר גודל אסטרטגי ומבשר את שובו של הביטחון העצמי בתנועה הקיבוצית", אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, לאחר אישור האסיפה.
"לראשונה, מאז המשבר הגדול בתנועה הקיבוצית והארגון מחדש של מסגרותיה, חזרו היום המוסדות הכלכליים שלנו ונכנסו אל "מתחת לאלונקה" של הפעילות הקיבוצית בחברה הישראלית. מעולם, גם בשנות המשבר הקשות ביותר לא הפסקנו לתרום לחברה הישראלית. השבוע הגדלנו את יכולת העשה ובעתיד הקרוב נגדיל אותה עוד. מבקש להודות ליו"ר, דורון סט, למנכ"ל, רן רונן, ולחברי ועד ההנהלה של משקי הקיבוצים, אשר נרתמו למהלך
."

על  פי ההחלטה, שהתקבלה פה אחד וללא מתנגדים, משקי הקיבוצים יעבירו סיוע בסך שני מיליון ₪, מדי שנה בארבע השנים הקרובות. הכספים, כאמור, יופנו לפעילויות ופרויקטים שונים אותם מקדמת ומובילה התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית.

רן רונן, מנכ"ל משקי הקיבוצים מספר: "התנועה פנתה וביקשה את סיוע משקי הקיבוצים בפעילות התנועה בחברה הישראלית. האסיפה הכללית השנתית של משקי הקיבוצים אישרה בקשה זו של התנועה ללא מתנגדים. בכך מביעים משקי הקיבוצים את רצונה לסייע בפעילות זו".

"משקי הקיבוצים נדרשה להחליט בנוגע לדרך חלוקת העודפים שלה, ולצורך כך הקימה ועדת משנה דירקטוריונית שבחנה את מכלול היחסים בין הקיבוצים לבעלים", מסביר רונן. "בעקבות בדיקה זו הוחלט לשנות את שיטת חלוקת העודפים של הארגון. 50 אחוזים מהעודפים יחולקו על פי חלקו של קיבוץ בהון האגודה, 25 אחוזים יחולקו על פי רכישת החשמל דרך משקי הקיבוצים ו-25 אחוזים יחולקו לכל החברים במועדון משקארד."

ניר מאיר הוסיף: "שמעתי לאחרונה שיש גורמים פוליטיים בתוכנו שטוענים מטעמים אישיים, שהקיבוצים לא רלוונטיים יותר ושהקיבוצניקים לא תורמים לחברה הישראלית. אני יוצא נגד הדברים האלו. בשונה מהקולות האלה, אני גאה בתנועה הקיבוצית, בקיבוצים ובחברי הקיבוצים, על היציאה מהמשבר ועל תרומתם הבלתי פוסקת למען החברה הישראלית".

משקי הקיבוצים הינו ארגון קניות ארצי שמטרתו בניית פעילויות המקנות ערך מוסף אסטרטגי לבעליו. משקי הקיבוצים הנמצאת בבעלות הקיבוצים, הינה אגודה שיתופית חקלאית (אגש"ח) אשר הוקמה בשנת 1996. משנת 2003 החלה האגודה לרכז תחת קורת גג אחת את כוח הקנייה הגדול של התנועה הקיבוצית, הקיבוצים וחברי הקיבוצים בישראל. כיום חברים בקבוצה מעל 270 קיבוצים ומושבים מכל הזרמיםהקבוצה פועלת כגוף בעל איתנות פיננסית הנותן באמצעות קיבוץ היתרונות לגודל, ערך אסטרטגי מוסף לבעליו: הקיבוצים, חברי הקיבוצים והתעשייה הקיבוצית.   

 

הוספת תגובה חדשה