דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכירות התנועה הקיבוצית דנה בפעילות תנועות הנוער

"מזכירות התנועה הקיבוצית רואה ב"בני המושבים" תנועה לגיטימית וקוראת לשני הצדדים (הנוע"ל ו"בני המושבים") להגיע להסכמות על הליכה משותפת או על פרידה בהסכמה ובכבוד הדדי"
הנוער העובד והלומד ובני המושבים. צילום: מארק ניימן - לע"מ
צילום: מארק ניימן - לע"מ

במוקד ישיבתה של מזכירות התנועה, השבוע, עמדה מערכת היחסים שבין התנועה הקיבוצית וקיבוציה לבין תנועת הנוער העובד והלומד.

הדיון נסב סביב שני נושאים משבריים:

הראשון – החלטת מועצת תנועת המושבים להתנתק מהנוער העובד והלומד ולפעול כ"בני המושבים" - תנועת נוער עצמאית.

השני – הפרת תנועת הנוער העובד והלומד את החלטות מזכירות התנועה בכל הנוגע לפעילות של הבונים דרור, בחו"ל.

בחלקה הראשון של הישיבה נכח מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור ואיתו עמית יפרח היועץ המשפטי של התנועה ושירי ארדיטי מזכ"לית בני המושבים.

הם הציגו את ההתפתחויות מנקודת ראותם ואת החלטת מועצת תנועת המושבים.

רועי יסוד, מזכ"ל הנוער העובד והלומד ואיתו יעלה קרלינסקי ואופיר חלבה הציגו את המשבר שנוצר בדרך שונה, הציגו נתונים אחרים ותפיסה אחרת על פעילות "בני המושבים" כחטיבה בנוער העובד והלומד.

בחלקה השני של הישיבה לקחו חלק יגאל סלע ושירי מדר מהבונים דרור, והציגו את העובדה כי הנוער העובד והלומד מפר את החלטות המזכירות לגבי דרכי הפעילות בחו"ל.

לדיון הצטרף ג'ורג' סטיוונס, בוגר הבונים דרור הפעיל היום במסגרת קומונה עירונית בדרור ישראל. ג'ורג' חידד את עמדתו כי פעילות הנוער העובד והלומד "הצילה" את הבונים דרור מהתנוונות וכיליון. אנשי 'הבונים דרור' ענו לו כי "הבונים דרור צפון אמריקה החליטו לחבור לנוע"ל ושם, כפי שהוכח בישיבה, יש צניחה מטאורית במספר המשתתפים עקב המשבר". 

אנשי הבונים דרור ענו לדברים כי: ":הבונים דרור צפון אמריקה החליטו לחבור לנוע"ל ושם כפי שהוכח בישיבה יש צניחה מטאורית במספר המשתתפים עקב המשבר".

חברי המזכירות שאלו את המשתתפים שאלות שונות והגיבו לחלק מן הדברים.

בסופו של הדיון התקבלה ההחלטה הבאה:

  1. מזכירות התנועה הקיבוצית מדגישה את חשיבות פעילותן של תנועות הנוער בקינים הקיבוציים ובחברה הישראלית בכללותה.
  2. כבעבר, כל קיבוץ יבחר איזו תנועה תפעל בחצרו.
  3. מזכירות התנועה הקיבוצית רואה ב"בני המושבים" תנועה לגיטימית וקוראת לשני הצדדים (הנוע"ל ו"בני המושבים") להגיע להסכמות על הליכה משותפת או על פרידה בהסכמה ובכבוד הדדי.
  4. אנו מכבדים את החלטת מועצת תנועת המושבים וקוראים לנוע"ל למנוע פגיעה בפעילות הסדירה בקינים הקיבוציים, ולמנוע זליגת המאבק לתוך חצרות הקיבוצים.
  5. אנו קוראים לדיון נוקב עם הנוע"ל על המשך הפעילות המשותפת, עם התנועה הקיבוצית, על מקור הסמכות ועל הדרך המשותפת לקבלת החלטות.

 

תגובות

הנוער האובד
הילה מיכאל
הנוער העובד והלומד מדבר על כלליות בצורה כוחנית ומוקיע מתוכו את כל מי שחושב קצת אחרת. מזלזל בערכי הקהילה ומדבר בסיסמאות גדולות. מפגש יכול להתקיים גם בלי נהיה חלק מתנועה כללית. גדלתי בצעירותי בנוער והלומד, וכיום בתור חברת קיבוץ חדשה שהתנועה שעתיד לקום בו קן של הנוער העובד, אפעל בכל כוחי שנוציא את התנועה הזו מהקיבוץ. הפטרונות ותחושת האחריות הבלעדית להציל את החברה מעלה בי גועל במיוחד כשהיא שזורה בסיסמאות פימפוזיות של יגאל אלון ואלתרמן... תנועה של מלחמה
בני המושבים
אמנון
אני קיבוצניק וככזה תוהה על פעילות בני המושבים בקיבוצי... בעבר היינו חלק מחטיבת בני התקמ.. היום בני המושבים? זה הזוי בעיניי. לפחות בני המושבים מתכנסים תחת דגל הנוער העובד.
איחוד התנועה הכחולה
ראי
לשם מה ובאיזה נימוקים ממשיכה התנועה הקיבוצית לאפשר את הפיצול בין הנוע"ל ,המחנוע"ל והשמו"ץ.עשרות שנים מדברים על האיחוד בניהן ומניעת הכפילויות ובשם נוסטלגיה וספורי ילדות לא נעשה דבר. אפילו התנועות הקיבוציות כבר מזמן הצליחו להתאחד אז מה מונע היום את איחוד תנועות הנוער?? אולי לברל כצנלסון פתרונים ואולי לכמה ארוכי שרוכים.
באשר לתנועת בני המושבים,כנראה שכאן הפוליטיקה מעל לכל ואין טעם בהתקוטטות על חשבון הנוער.
אגב לא הסברתם מה קורה עם "הבונים".

הוספת תגובה חדשה