דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכירות התנועה קיבלה החלטה להמשיך להתמודד בכל הכלים כנגד הניסיונות לשחוק את "חלופת האגודה"

קיבוץ סעד. צילום איתן הימן
קיבוץ סעד. קיבוצי "חלופת האגודה" דורשים ממשלת ישראל לקיים את החלטותיה. צילום: איתן הימן

לקראת הדיון השבוע בכנסת בוועדת הפנים, שיעסוק בכשלים במימוש "חלופת האגודה" ובהחלטות שמקבלת הפקידות ללא סמכות, התכנסה מזכירות התנועה לאשר הצעת החלטה להיאבק בניסיונות טרפוד חלופת האגודה ע"י הפקידות וזאת בניגוד מוחלט להחלטות הממשלה, מועצת מקרקעי ישראל ובג"צ.

דגן יראל, מנהל תחום הבנייה והקרקעות בתנועה הקיבוצית, הציג בפני המזכירות את תמונת המצב הנוכחית בכל הנוגע לחלופת האגודה. על פי הנתונים כ-61 קיבוצים קיבלו החלטה לאמץ את חלופת האגודה ונמצאים בשלבים שונים למימושה וקיבוצים רבים נוספים "נמצאים על הגדר" ומחכים לראות האם החלופה ניתנת למימוש ובאילו תנאים.

ביום שלישי הקרוב יתקיים בוועדת הפנים של הכנסת דיון מיוחד בנושא, אותו יזמה ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני), תחת הכותרת "הגבלות קשות על הבנייה בקיבוצים".

לדיון צפויים להגיע נציגי התנועות הקיבוציות ונציגים מקיבוצים רבים ברחבי הארץ ולהציג בפני חברי הכנסת את העיוותים והתרגילים שמבצע דרג הפקידות על מנת לסכל את הצלחת החלופה וזאת בניגוד מוחלט להחלטות הממשלה ולפסיקת בית המשפט הגבוה לצדק.

בישיבה שהתקיימה היום (יום א'), החליטה המזכירות, בין היתר, לקיים כנס חירום אליו יקראו כל הקיבוצים המעורבים בחלופה בכדי לעדכן בתמונת המצב ולגבש תוכנית משותפת לקידום יישומה.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה: "אנחנו עדים לתופעה קיצונית של "יס מיניסטר", במסגרתה הזנב הפקידותי אינו חדל "לכשכש בכלב הממשלתי" עד כדי פגיעה של ממש באינטרסים הלאומיים כפי שהגדירה אותם ממשלת ישראל". עוד הוסיף מאיר כי מסקנות הדיון הן מסקנות ביניים, והדיון במשבר הבנייה בקיבוצים ימשך גם בישיבת המזכירות הבאה.

תגובות

תגובות יוק !
חיים כהן בינות
פרסום שלא מפרסם את התגובות, לא ראוי שיקראו את מה שהוא מפרסם !

חבל שיש סעיף כזה "תגובות"....
האם הייתה לך תגובה אחת שלא פורסמה?
התגובות שאינן מתפרסמות הן תגובות פוגעניות שאינן תואמות את תנאי השימוש, אותם כולם צריכים לאשר כאשר הם מבקשים לפרסם תגובה.
אם אתה לוחץ ולא מופיעה תגובה זה משום שאין תגובות לכתבה.

הוספת תגובה חדשה