דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית מבקר מטעם תנועות הנוער בדרום אמריקה

בתמונה באנדרטת הזכרון ב-AMIA: איתמר שיימברג נציג הנהלת הסתדרות הציונית. - קיקה רוזנבורט מזכ"ל החלוץ למרחב. -ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, שי סלומון נציג קקל. - גוסטבו רוכמן נציג הסוכנות היהודית בדרום ומרכז אמל"ט (ארגנטינה, בוליביה, צ'ילה, פרגואי, פרו ואורוגואי). ג׳ואו מירגייה שליח החלוץ למרחב. - לאונרדו לייזרוביץ שליח הנוער הציוני. - יונתן ספיורקה שליח השומר הצעיר. - דוד אדרי - נציג הבונים דרור - התנועה העולמית

"מעבר להתעניינות המקובלת בישראל ובציונות, יש רצון רב ללמוד על הכלכלה והקואופרציה הקיבוצית"
בימים אלו עורך מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיור מרוכז במדינות דרום-אמריקה. מאיר הוזמן לסיור על ידי תנועות הנוער בחו"ל, במטרה ללמוד את פעילותן של התנועות השונות במדינות אחרות ביבשת הלטינית. מזכ"ל התנועה הקיבוצית מלווה בסיורו על ידי דוד אדרי מתנועת "הבונים-דרור" ואנריקה רוזנבורט מזכ"ל תנועת החלוץ למרחב.

 בסיור שנערך בארגנטינה, אורגוואי וברזיל ויימשך עשרה ימים מעמיק מאיר את ההכרות של התנועה הקיבוצית וקשירת קשרים עם גורמי קואופרציה, מפלגות סוציאליסטיות ושלטון במדינות השונות.

בנוסף לאלה, נפגש ניר מאיר עם ראשי הקינים של תנועות הנוער הציוניות הפועלות במקום, וכן עם מאות חניכים בתנועות.
ביקורו של מזכ"ל התנועה הקיבוצית החל באנדרטת הזיכרון לנרצחי הפיגוע בבניין הקהילה היהודית - אמיה, בבואנוס איירס ב-18 ביולי 1994. בפיגוע נרצחו 85 אנשים ונפצעו יותר מ-300.
"אי אפשר שלא להתרגש מביקור באנדרטה המיוחדת שבנתה הקהילה לזכרם של אלו שנרצחו רק משום היותם יהודים, ויותר מכך - יהודים אשר חינכו והפיצו את הציונות ואת מדינת ישראל ברחבי ארגנטינה", סיכם מאיר את הביקור.

  
ביקור בתנועות הנוער
הביקור המשיך בסוף השבוע ב'סמינר עצמאות' בבירת ארגנטינה, אליו הגיעו כ-450 בני נוער מכל רחבי ארגנטינה. במקביל נפגש עם הנהגת הקהילה, אנשי הסוכנות היהודית, אנשי קרן היסוד וקק"ל הפועלים בבירת ארגנטינה.

ביקור מזכ"ל התנועה המשיך בקהילה היהודית ברוסריו, שם נפגש עם מנהיגות הקהילה, ערך ביקור במועדון הספורט המקומי ובקן החלוץ למרחב הפועל במקום, וכן עם דור הסטודנטים, הפועל במסגרת מועדון 'סקופוס' של הנוער הציוני.

משם המשיכה המשלחת למונטבידאו, בירת אורגוואי, שגם בה פגש מזכ"ל התנועה הקיבוצית את הקהילה היהודית הקטנה, אך המאוד ציונית שמפעילה שבע תנועות נוער. בנוסף פגש את אנשי הסוכנות היהודית, קרן היסוד וההסתדרות הציונית, וכמובן עם השליחים, רכזי הקינים של תנועות הנוער, וכן עשרות החניכים בתנועות אלו.

בהמשך יבקר מזכ"ל התנועה בקיני התנועות בסאו פאולו ובריו דה ז'ינרו בברזיל.

  
פגישות עם גורמי ממשל וקואופרציה
כאמור, משלב מזכ"ל התנועה הקיבוצית בסיורו גם פגישות עם גורמי ממשל ומנהיגי גופי קואופרציה בדרום אמריקה. במסגרת זו ערך סיור באוניברסיטה של העובדים בארגנטינה, המנוהלת בידי ארגון העובדים הארצי, עם מנהיגי הארגון הקואופרטיבי בפרובינציית סנטה פה, ועם המושל הסוציאליסטי של הפרוביניציה שהבטיח ביקור גומלין בישראל ובתנועה הקיבוצית.
  
במקביל לסיור בקיני התנועות, ימשיך ניר מאיר בפגישות עם ראש הסתדרות העובדים באורגוואי ועם נגיד הבנק המרכזי בברזיל, אילן גולפיין, שהוא בעצמו בוגר השומר הצעיר וילדיו מתחנכים בקן של הבונים דרור.
  
ניר מאיר: "עוד יהיה זמן לסיכום כל המסע המרגש הזה, אבל כבר כעת ברור כי מעבר להתעניינות המקובלת בישראל ובציונות, אנשי מפלגות השמאל בדרום אמריקה מגלים עניין רב בתנועה הקיבוצית והכלכלה הקיבוצית וייתכנו שיתופי פעולה בעתיד".
 

הוספת תגובה חדשה