דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוץ בית קשת ובארגון האזורי עמק יזרעאל

כמדי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בקיבוצים, הפעם נערך הביקור בקיבוץ בית קשת המשתייך למועצה האזורית גליל תחתון והוקם בשנת 1944 על ידי לוחמי הפלמ"ח. זהו היישוב הראשון בישראל שהוקם על ידי אנשיו. שמו של היישוב (כלי הנשק קשת) מסמל את יכולתם של מקימי הקיבוץ לעמוד מול אויביהם.
לאחר מכן, המשיכו חברי מטה התנועה לסיור בארגון האזורי. את הביקור הכין והוביל רוני ברניר, רכז האזור.
בבית קשת
מטה התנועה בביקור בצריף של רחל ויצחק בן צבי בבית קשת

מטה התנועה פתח את הביקור בקיבוץ בית קשת בצריף ששימש בעבר את מגוריהם של רחל ויצחק בן צבי, נשיאה השני של מדינת ישראל. בשנת 1952 פורק והועבר הצריף מרחביה בירושלים אל קיבוץ בית קשת לשמש בית תרבות והנצחה לזכר בנו עלי שנהרג ב16 במרץ 48 והוא בן 24 כאשר פיקד על פטרול לוחם בעת הסיור שערך בשדות קיבוצו בית קשת, יחד איתו נהרגו שישה מפיקודיו כולם בשנות העשרים. שלומית ליפשיץ מקיבוץ בית קשת סיפרה את סיפור הקרב והוצג סרט שמתאר את השתלשלות האירועים וסיפור העברת הצריף ושיקומו.

במפגש המשותף במועדון לחבר הציג אורי גרינברג, מנהל הקהילה את מצב הדמוגרפי, תמונת הפנסיה ושלבי ההרחבה שהקיבוץ ביצע לפני מספר שנים, אסף רענן מנהל העסקי סקר את הפעילות העסקית של בית

סיור בבית קשת
מטה התנועה בביקור בארגון האזורי, משקי עמק יזרעאל

קשת. דוד אילון, יו"ר האגודה המוניציפאלית סיפר בהרחבה על התנהלות הקהילה המורחבת והקשיים בהתנהלות השוטפת שהקיבוץ חווה בעבר, כיום הישוב פועל בתיאום בנושאי חברה ותרבות, נושא שנמצא בסדר היום היא מערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

ניר מאיר ציין שהקיבוץ צריך לקיים דיונים פנימיים מעמיקים לגבי אופן התנהלותו בעתיד.

מקיבוץ בית קשת נסעו חברי המטה לארגון משקי עמק יזרעאל שנמצא בחצר אזור התעשייה ביזרעאל ליד מגדל העמק, המטה נפגש עם כל המנהלים של הארגון.

ארגון משקי עמק יזרעאל בע"מ נוסד כארגון קניות בשנת 1947 בחיפה, ב2003 עברו משרדי הארגון לאזור תעשיה יזרעאלים ליד מגדל העמק (שטח מפעלי העמק).
המניע לייסוד הארגון היה הרצון לנצל יתרון הגודל, הן בתחום שיווק תוצרת חקלאית והן בריכוז הקניות והגביות של התוצרת החקלאית עבור המשקים. הארגון פועל להוזיל את עלויות התשומות ולממן הון חוזר הנדרש לקיומו של משק חקלאי ותעשייתי. הארגון גם מעמיד הלוואות לזמן ארוך להשקעות בענפי החקלאות, לטובת חלופות שיוך הדירות, תשתיות ציבוריות.
הארגון פועל ומשקיע בתחום מפעלי הקולחין והאגירה עבור חקלאי המרחב, ובמגוון השקעות עסקיות אסטרטגיות כגון, תנובה, מכון התערובת מילובר, פלגי מים, מכון פסדים, "דליה אנרגיה", דשן הצפון, ועוד.

הארגון כולל קיבוצים ותאגידים השייכים להם ומייצג אכלוסיה של מעל 20,000 איש.
הארגון משמש כמרכז עסקי לקשרי סחר עבור 5 מועצות אזוריות, קבוצת מפעלי העמק, קופארטיבים וכן אגודות חקלאיות ותאגידים כלכליים נוספים הפרושים במרחב הגיאוגרפי שבין עמק זבולון, עמק יזרעאל, גלבוע, גליל תחתון ומגידו.
החלטות הארגון מתקבלות באסיפת המשקים בה שותפים כל 34 הקיבוצים. לארגון הנהלה נבחרת הפועלת כמועצת מנהלים.

רז נור מנכ"ל הארגון הציג את חזונו של הארגון, סקר את מבנה אחזקותיו, ואת אופן בו הארגון מביא יתרונות גדולים לבעליו. כן הוצגו התחומים בהן הארגון ממלא תפקיד מרכזי הן בצד המימוני והן בהוזלת תשומות לחקלאים.

ניר מאיר ציין לטובה את ארגון משקי עמק יזרעאל שבמשך שנים רבות פועל לטובת הבעלים והחקלאים בפרט, שומר על היתרון לגודל ויכולותיו הפיננסיות ופועל למען הקיבוצים וצרכיהם.

הוספת תגובה חדשה