דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים מפלסים ודורות

כמדי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בקיבוצים. הפעם נערך הביקור במועצה האזורית שער הנגב בקיבוצים מפלסים ודורות. מפלסים, נוסד בשנת 1949 על ידי עולים שרובם היו בוגרי תנועת נוער דרור מארצות אמריקה הלטינית ובעיקר מארגנטינה ואורוגוואי. הקיבוץ קרוי על שם האנשים שפילסו את הדרך לעלייה מארצות אמריקה הלטינית. קיבוץ דורות, נוסד בשנת 1941 על ידי עולים מגרמניה שהצטרפו אליהם גרעינים מהארץ, מלטביה ומצ'כיה. שמו הוא ראשי תיבות של שלושת שמות בני משפחת הוז (דוב, רבקה ותרצה הוז) שנספו בתאונת דרכים. דב הוז היה מהמנהיגים הבולטים של מפלגת העבודה וכן פעל רבות בהגנה ובהסתדרות.
את הסיור הובילה אורית בראון, רכזת האיזור.
מפלסים

לסיור שהתקיים בשני קיבוצי מועצת שער הנגב הצטרפו נציגי המועצה - אלון שוסטר – ראש המועצה, נפתלי סיון – ראש המטה האסטרטגי, ושמעון קרן צבי – גזבר המועצה.

מטה התנועה פתח את הביקור בנקודת תצפית ממפלסים על העיר עזה, כשביניהם לבין הגבול נפרשו השדות החרוכים שנשרפו בגל ההצתות האחרון.  דורות

את המפגש במפלסים קיימו במועדון לחבר שם הציגה יו"ר הקיבוץ – סול לביא בן שימול את מצבו של הקיבוץ שלפני כשנתיים עבר למודל השיזורי. הוסיפו והרחיבו מזכיר הקיבוץ – הורסיו ויניצקי ומנהל הקהילה – משה קפלן. ירון לוריא – מרכז המשק, סקר את הפעילות העסקית-חקלאית של מפלסים.

ההחלטה על השינוי היוותה פלטפורמה לקליטת חברים חדשים, וזהו הנושא המרכזי שנמצא כרגע בראש סדר העדיפויות של הקיבוץ, יחד עם שימור ערכי הקיבוץ עם רוב של חברי הרחבה.

ניר מאיר ציין ש"מפלסים הוא קיבוץ מיוחד ומעניין שבשנים האחרונות עבר מהפכים ששינו אותו. הקיבוץ צריך וחייב להתאים את עצמו לצרכים המשתנים, ולמצוא את הדרך לשילוב המתאים בין קיבוץ לפשרות. או אז, הצמחת המנהיגות בעתיד תעשה". עוד הוסיף ניר: "מפלסים שייכת לשני מועדונים אקסקלוסיביים – מ. א. שער הנגב והתנועה הקיבוצית".

לסיום סיכמה היו"רית סול: " אנחנו תמיד נעזרים ומתייעצים עם התנועה והמועצה ותמיד נענים. תודה גדולה לכולם!"
עוד נציין, שאגף חברה וקהילה בתנועה יתכנס בקרוב להדרכת הוועד המנהל במפלסים.

מקיבוץ מפלסים נסעו חברי המטה לדורות, שם התקיים המפגש במועדון לחבר במהלכו סקר יריב קלרמן – מנהל הקהילה, את מצבה החברתי והדמוגרפי של דורות כיום.
קיבוץ דורות הינו קיבוץ מתחדש והאתגרים העומדים בפניו בעיקרם הם הצמחת מנהיגות מקומית והעברת המקל הבין דורית, ואיחוד הסטטוסים. יורם ישראלי - יו"ר הקיבוץ, סקר את מצבו הכלכלי והעסקי של הקיבוץ שנמצא במגמת שיפור והתחזקות. "לקיבוץ בסיס כלכלי טוב שיאפשר לו בעתיד שיפור משמעותי במצבו הפיננסי וכתוצאה מכך - תמיכה יותר משמעותית בקהילה".

ניר מאיר ציין שדורות הוא קיבוץ מיוחד, שקיימת בו תשתית לקיבוץ מתחדש ומצליח. דורות של היום נראית הרבה יותר טוב מדורות של לפני כמה שנים. סך הכל זה מקום שנעים לחיות בו".
סיכם יורם ישראלי כשאמר "לדורות יש DNA קיבוצי משובח שיבטיח את ההמשכיות ואת החוזק הקהילתי בעתיד".

 

 

הוספת תגובה חדשה