דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים סופה ועין השלושה

כמדי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בקיבוצים, הפעם נערך הביקור בעוטף עזה בקיבוצים סופה ועין השלושה המשתייכים למועצה האזורית אשכול. את הביקור הכינה והובילה אורית בראון, רכזת האזור.
קיבוץ סופה הוקם בשנת 1977 בפתחת רפיח, וב-1982 עבר לפתחת שלום, בעקבות חתימת הסכם השלום ופינוי סיני, ונקרא 'סופה' על שם סופות החול הקשות שהתחוללו במקום מושבו הראשון. קיבוץ עין השלושה נוסד בשנת 1950, על ידי בני גרעין של הנוער הציוני מדרום אמריקה ונקרא לזכר שלושה מחברי הגרעין המייסד שנפלו במלחמת העצמאות.
אנדרטת דנגור

עין השלושהמטה התנועה פתח את הביקור בנקודת התצפית 'דנגור' נירים הישנה מדרום מערב לקיבוץ סופה, וצופה לעבר רפיח וחאן יונס. זהו אתר ההנצחה לחללי נירים שנפלו בקרב הבלימה של הצבא המצרי בקרבות תש"ח. באתר דגם המתאר את הישוב שעמד בגבורה בקרב שהתחולל במאי 1948.

במפגשים בקיבוצים השתתפו גם נציגות מועצת אשכול, רננה יעקב, מנהלת האגף האסטרטגי וצורית ירחי, מנהלת צמיחה דמוגרפית ונציג הארגון האזורי משקי הנגב, יגאל יצחק - סמנכ"ל הכספים.

בקיבוץ סופה נפגשו חברי המטה עם ממלאי התפקידים בקיבוץ, אייל ברנדייס – מנהל הקהילה אשר הציג את המצב הדמוגרפי והחברתי של הקיבוץ, ואת הדרך שעברו בשנים האחרונות. דני קסטנבאום – רכז המשק וברק ניר – היו"ר, סקרו את הפעילות העסקית -חקלאית של סופה. הנושאים המרכזיים שנמצאים כרגע בראש סדר העדיפויות של הקיבוץ הם הצמיחה הדמוגרפית, חיפוש דרכים להגדלת מקורות ההכנסה, וסיוע בפתיחת החסמים. ממלאי התפקידים בקיבוץ סיפרו את מאמציהם הגדולים להביא לקליטת חברים חדשים ומשפחות חדשות בקיבוץ.  

ניר מאיר ציין שהתנועה רוצה ויכולה לסייע בפתיחת החסמים בנושא הבניה, בהבאת חבר'ה צעירים, וסיוע בבניית מנגנון לקליטה. עוד הוסיף ניר כי המבחן הוא לעבור את האילוצים הביורוקרטיים, אבל "אנחנו אתכם ולרשותכם".

עין השלושה
גן השעשועים בעין השלושה שספג את הפצמ"ר

מקיבוץ סופה נסעו חברי המטה לקיבוץ הקרוב, עין השלושה. את המפגש התחילו בביקור בגן הילדים שנפגע לפני כשבועיים מפצמ"ר וראו את פגיעות הרסיסים בכל השטח הסמוך לגן, מה שממחיש את גודל המזל מכך שכמעט ולא היו נפגעים.

לאחר מכן, במפגש במועדון הקיבוץ סקר דני כהן – מנהל הקהילה, את מצבה החברתי של עין השלושה, לאחר החלטת הקיבוץ רק בשנה שעברה לעבור למודל של קיבוץ מתחדש. אליו הצטרפו נמרוד זיו יו"ר הקיבוץ, גלעד אלטמן – רכז המשק, ומנדי (יעקב) מנדלסון - מנהל הכספים, שסקרו את מצבה הכלכלי והדמוגרפי של עין השלושה.

ניר מאיר הדגיש כי חשוב ביותר לקלוט לעין השלושה אוכלוסייה חזקה, ולא להוריד את הסף, כשהכתובת הראשונה לקליטה הן המשפחות שכבר גרות בקיבוץ, בשיתוף פעולה של המועצה האזורית, יחד עם התנועה הקיבוצית.

 

הוספת תגובה חדשה