דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים שדות ים ומענית

כמדי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בקיבוצים. הפעם נערך הביקור בקיבוצים שדות ים המשתייך למועצה האזורית חוף כרמל ובמענית המשתייך למועצה האזורית מנשה. את הביקור הכין והוביל אייל אלקלעי, רכז האזור.
קיבוץ שדות ים נוסד בשנת 1940 ונקרא כך על שם רצועת חוף הים עליה הוקם. קיבוץ מענית נוסד כבר בשנת 1942. שם הקיבוץ, "מענית", פירושו התלם הראשון הנחרש בשדה. השם ניתן בעקבות נאומו של אברהם הרצפלד, בו המשיל את הקיבוץ למענית - תלם ראשון שבעקבותיו יבואו יישובים אחרים.
שדות ים
ביקור מטה התנועה בשדות ים

כבכל יום שני בשבוע ולמרות חום יולי אוגוסט הכבד מנשוא ביקרו חברי מטה התנועה ברשותו של ניר מאיר בשני קיבוצים באיזור גרנות.

מענית
ביקור מטה התנועה במענית

קיבוץ שדות ים הוקם ב-1940 על רצועת חוף מדהימה מדרומה של קיסריה. מדובר באחד מאותם קיבוצים שבחרו להישאר שיתופיים.
עמית בן צבי – המנהל העסקי, מיכי אתגר – מנהל הקהילה, ועמיחי בר – היו"ר  הציגו בפני חברי המטה את הקיבוץ בצורה רחבה ומעמיקה. 
הדס ילין הציגה בפני בעלי התפקידים של שדות ים את התנועה ויכולותיה.
לאחר דברי סיום וסיכום של ניר מאיר ושל ראש המועצה כרמל סלע יצאו חברי המטה לסיור קצר בקיבוץ, החברה שלומית גלבוע הוליכה את חברי המטה בשבילי הקיבוץ ההומים ילדים וטף כשהים התכול משמש כרקע אין סופי בואך בית חנה סנש.

את הסיור במענית התחילו חברי המטה במרומי גבעה שחולשת על הישוב. ממרומי מגדל ה"פילבוקס" המקומי המחורר מכדורי המקלעים הסביר אמיר מימראן, המזכיר של מענית, לחברי המטה על ההיסטוריה של המקום. לאחר מכן התכנסו חברי המטה יחד עם בעלי התפקידים וחברי המועצה של מענית בבית חביבה לדיאלוג פורה ומפרה. אמיר מימראן וגיל אייזרנר -מנהל העסקים, סקרו בעזרת מצגת את הקיבוץ על כל רבדיו ומנגד הציגו גיל לין והדס דניאלי את התנועה ויכולותיה. מזכ"ל התנועה ניר מאיר סיכם את הביקור במילות סיכום אופטימיות. 

הוספת תגובה חדשה