דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים שמיר ועין זיוון

גם השבוע יצא מטה התנועה הקיבוצית בראשות המזכ"ל ניר מאיר לסיור בשני קיבוצים. הפעם ביקרו בקיבוצים שמיר, המשתייך למועצה האזורית גליל עליון ובקיבוץ עין זיוון המשתייך למועצה האזורית גולן. קיבוץ שמיר, נוסד בשנת 1944 ונקרא שמיר על שם גרעין המייסדים מפולין שנקרא אף הוא "שמיר". קיבוץ עין זיוון הוקם בשנת 1968 ונקרא על שמו של הכפר הצ'רקסי הנטוש הסמוך לו, הקרוי על שם עשב הזון.
את הביקור ארגן רמי פלג רכז האזור.
מטה התנועה בעין זיוון
מטה התנועה מסיירים בקיבוצים. גן חדש בקיבוץ עין זיוון

בקיבוץ שמיר, התקבל מטה התנועה בסבר פנים מכבד וטעים שהחל בארוחת בוקר מושקעת שסימנה את תחילתו של יום מעניין.
הוצגה בפניהם סקירה תמציתית על מצבו של הקיבוץ על רבדיו החברתיים והכלכליים, ע"י שקמה - מנהלת הקהילה וע"י שי שפיגלר - יו"ר ההנהלה הכלכלית. בהמשך התפצלו לשני סיורים - סיור "חברתי" לבית המשפחתי ובתי הילדים וסיור "כלכלי" לאזור התעשייה, לבסוף התקבצו באתר היזמות של בן המשק, זיו אבישי, שביחד עם חברו הקימו חברה בשם "קוביות" להפעלות חברתיות ופעילותODT באמצעות מתקנים ומשחקים שעשויים מעץ.

שמיר
בית הילדים המושקע בשמיר


בהמשך התקיים מפגש במועדון לחבר/ה בו נכחו יו"ר המזכירות הרחבה - עובד בן זאב, מנהלת משאבי האנוש, מנהלת התרבות והספורט, ומרכז המשק.

בשמיר 389 חברים/ות, ולצידם הרחבה עם 38 מגרשים מבונים, חלקם של חברים וחלקם של תושבים, סה"כ כ-900 נפש בקיבוץ (מתוכם 270 ילדים/ות), היחסים בין ההרחבה לקיבוץ טובים מאוד.

הקיבוץ שינה סיווג לקיבוץ מתחדש בשנת 2002 ומקיים אורח חיים קיבוצי עם פעילות קהילתית ענפה וערבות הדדית משמעותית. הפעילות הכלכלית של המשק מבוססת בעיקרה על תעשייה לצידה פעילויות חקלאיות מגוונות. בדיון שהתקיים עלו האתגרים שעומדים בפניי צוות ההנהלה.
מטה התנועה הציג בקצרה את פעילותו והזמין את חברי שמיר להשתלב בפעילות זו. לאחר ארוחת צהריים טעימה בחדר אוכל הומה מאדם, הודו חברי המטה לעובד, שי ושקמה על הביקור המלמד והאירוח המזמין.

משם המשיך מטה התנועה לקיבוץ עין זיוון שחוגג השנה 50 שנה להקמתו וסיירו בקיבוץ עם מנהל האגש"ח תומר בן משה. בין היתר ראו את גן הילדים החדש שנבנה ואת הלובי החדש של ענף חדרי האירוח ששופץ וזכה למראה חדש ועדכני. הנוי המטופח והפריחה הססגונית מוסיפים לעין זיון מראה מעודד ומזמין.

בסקירה שהוצגה ע"י מזכיר האגש"ח וע"י מרכז משק, הצטיירה התמונה של עין זיוון – 2018. הקיבוץ נוסד ב-1968, ממוקם בצפון רמת הגולן בגובה 960 מ' וחווה שנים קשות מאוד, עם זאת היום, עבר הקיבוץ התחדשות רבה בכל התחומים וקולט חברים חדשים לאגש"ח הן בנים והן מתוך ההרחבה.

בקיבוץ 96 חברים/ות ובו הרחבה המונה 110 תושבים, היחסים בין ההרחבה לקיבוץ טובים מאוד. עין זיון שינה סיווג ל"קיבוץ מתחדש" בשנת 1992 ומקיים אורח חיים קיבוצי עם פעילות קהילתית ענפה וערבות הדדית. הפעילות הכלכלית של המשק מורכבת בעיקרה מחקלאות ובדיון שהתקיים עלו האתגרים שעומדים בפניי צוות ההנהלה. מטה התנועה הציג בקצרה את פעילותו והודה למזכיר האגש"ח, מרכז המשק והנוכחים/ות האחרים/ות על הביקור המלמד וההשראה הרבה שהותיר הביקור.

הוספת תגובה חדשה