דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים יקום וגעש

כמידי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בשני קיבוצים. הביקור נערך בקיבוצים השוכנים משני צידי כביש החוף, יקום וגעש, המשתייכים למועצה האזורית חוף השרון. את הביקור ארגן רכז האזור אייל אלקלעי.
הסיור התחיל בקיבוץ געש, שעלה לקרקע בשנת 1951. על פי אגדה מקומית, שם היישוב ניתן לו באופן זמני על ידי אברהם הרצפלד, שבמפגש עם חברי הקיבוץ אמר: "אני רואה שאתם דרום אמריקאים רועשים גועשים, ואני מציע לכם את השם 'געש'". משם המשיכו פעילי המטה לקיבוץ יקום, שעלה על הקרקע ב-1947.
יקום געש
בביה"ס המשותף ליקום וגעש "א.ד.ם ואדמה"

הסיור החל בקיבוץ געש שם פגשו חברי המטה את הנהלת הקיבוץ בחדר הישיבות שממוקם במבנה המרשים של המזכירות. מזכיר הקיבוץ נגרו רובינשטיין, מרכז המשק, אוריאל אבני ומנהלת הקהילה אורנה דגון הציגו, רפת יקום געשבפני חברי המטה, בצורה בהירה ומפורטת את קיבוץ געש מזויות שונות כשהם מתמקדים בסוגיות העיקריות שמעסיקות את הקיבוץ.

במהלך המפגש נוצר דיאלוג פורה בין חברי המטה לבעלי התפקידים וסוגיות שונות הועלו על השולחן.

געשמנכ"לית התנועה הדס ילין הציגה את המבנה האירגוני של התנועה ואת תרומתו של כל אגף ואגף כשהיא נעזרת בראשי האגפים. ניר מאיר סקר בדבריו את יכולתה של התנועה לתרום ולסייע לקיבוץ געש בפילוס דרכו החברתית. בסיום הביקור סיירו חברי המטה בבית הספר (המשותף לגעש ויקום) ובוותיקון המרשים.

בצהרי היום הגיעו חברי המטה לקיבוץ יקום. שאול רשף (יו"ר כלכלי), חגית רז (מזכירה ומנהלת קהילה) ומרים דרוק (מנהלת עסקים) המתינו לחברי המטה בכניסה לאחת הרפתות הגדולות בארץ. מדובר ברפת משותפת ליקום, געש ושפיים. מנהל הרפת גל הסביר לחברי המטה על יכולות הרפת וביצועיה. במהלך הביקור ניתן היה להתרשם מאלפי הפאנלים הסולאריים המותקנים על גגות הרפת.

לאחר הביקור ברפת המרשימה ביקרו חברי המטה ב"יורו פארק" והיו עדים לאפשרויות הטמונות בפארק שנמצא במרכז הארץ אבל מחוץ לעיר הגדולה תל אביב.
לאחר ארוחת צהריים התכנסו חברי המטה עם בעלי התפקידים שהציגו בצורה מרתקת את הקיבוץ מזויות שונות והרשימו את חברי המטה. במהלך המפגש נוצר דיאלוג בין חברי המטה לבעלי התפקידים ובסופו של יום הוחלט שיש לקיים מפגש נוסף מצומצם יותר וממוקד יותר בו תציג התנועה את יכולותיה ופעולותיה ואת המקומות בהם יכול להצטרף ולהתחבר גם הקיבוץ עצמו. יקום

הוספת תגובה חדשה