דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מכשירים את ממלאי התפקידים

בית הספר למקצועות הקיבוץ של התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין סיים עוד שנה מוצלחת
קורס מנהלי חינוך בסיור בשטח
קורס מנהלי חינוך בסיור בשטח

שלומית צימרינג מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית מסכמת את השנה החמישית בה מקיימת התנועה את הקורסים: "92 חברי וחברות קיבוץ הממלאים תפקידים בקיבוצם או מתעתדים לשאת בתפקיד השתתפו בשנה החולפת בקורסים שנועדו לממלאי תפקידים מרכזיים בקיבוץ: ניהול קהילה, ניהול עסקים וחקלאות, ניהול מערכות החינוך הקיבוצי וריכוז תחום הביטחון הסוציאלי. קיבוצים רואים היום חשיבות גדולה לרמת המקצועיות של הנושאים בתפקידים הן ברמת הידע והן ברמת הכלים. לכן מטרתנו היא למקצע אותם ככל שניתן כדי להביא את בוגרינו לרמה הגבוהה ביותר ביכולת ההובלה והביצועים שלהם".

איך בנויים הקורסים ומה התכנים בהם?
"הקורסים נמשכים בין שמונה לחמישה עשר מפגשים במשך יום לימודים שלם. המשתתפים עוסקים בנושאים המרכזיים שעומדים על שולחנו של ממלא התפקיד, מנתחים יחד אתגרים צפויים בעבודתם, רוכשים כלים ומרחיבים את הידע שלהם בתחומים בהם הם עוסקים. דגש חשוב מבחינתנו, הינו הדיון בזהות הקיבוץ במאה ה21, הן מהפן הערכי והן מהפן המעשי ואני מקדישים לו תשומת לב רבה".

צימרינג מדגישה: "כל הקורסים נבנים בשיתוף עם המחלקות הרלבנטיות בתנועה, לכל קורס יש רפרנט מקצועי מטעם התנועה ולא פחות חשוב מכך - חלק גדול מההרצאות ניתנות על ידי פעילי התנועה שכמות הידע והניסיון המרוכז בידיהם הוא עצום. בנוסף, הם גם מחוברים היטב לשטח לכן הרצאותיהם מאוד מעשיות וזה אחד הדברים שבוגרי הקורסים שלנו מציינים כיתרון גדול.
אבל הם כמובן לא המרצים היחידים - אנחנו מביאים מרצים ברמה הגבוהה ביותר לתת הרצאות וסדנאות בנושאים הקשורים לתחום התוכן של הקורס, מהאקדמיה ומגופים הקשורים לתנועה".

רוב הקיבוצים ממוקמים בפריפריה, למה הקורסים מתקיימים דווקא ברופין?

"זאת שאלה שאני נשאלת פעמים רבות, מסתבר שהשאלה הזו הופכת לסימן קריאה אצל המשתתפים ברגע שהם מתחילים את הקורס. הם תמיד מציינים בסיכום הקורס מעבר לאיכות התכנים את המיקום המרכזי, החנייה הנוחה, התנאים המפנקים והמרצים מהשורה הראשונה שנגישים להגיע ולהעשיר את המשתתפים. יתרון מאוד גדול הוא המפגש של חברי קיבוצים עם עמיתים מקיבוצים בכל רחבי הארץ".

צימרינג מבקשת לציין את תמיכת קרן קמע בתנועה. "אחת ממטרותיה של הקרן הוא פיתוח וחיזוק הניהול הקיבוצי ולכן מוענקת מלגה לכל משתתפ/ת חבר/ת קיבוץ שמורידה משמעותית את עלות הקורס למשתתף.

בימים אלו נפתחת ההרשמה לקורסים של השנה הבאה והקיבוצים מוזמנים לשלוח אליהם את ממלאי התפקיד היום או כאלו המיועדים למלא תפקיד בעתיד להשתתף ולהכשיר את עצמם להיות מנהיגים בקיבוצם".

 

 


 

הוספת תגובה חדשה