דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מסתמנת פשרה בעימות בין מזכירות התנועה הקיבוצית לבין תנועת הנוער העובד והלומד

לאחר סוף שבוע סוער בו הוחלפו "מהלומות" ברשתות החברתיות, נראה כי נמצאה הדרך לגשר על חילוקי הדעות בין תנועת הנוער העובד והלומד לבין מזכירות התנועה הקיבוצית. במסמך שנחתם על ידי פסח האוספטר רכז דרור ישראל, ורועי יסוד רכז הנוער העובד והלומד, הנהגת הנוער העובד והלומד מקבלת עליה לקיים את החלטות מזכירות התנועה. בישיבתה הקרובה ביום א' תבחן המזכירות את המסמך, ונראה כי נסללה הדרך לפשרה.
לוגו תנועה

כחודש לאחר החלטת מזכירות התנועה הקיבוצית פה אחד, על השעיית התקצוב לתנועת הנוער העובד והלומד, ושבוע סוער בו הוחלפו מהלומות בין התנועות ומכתב הבהרה מטעם מטה התנועה הקיבוצית, נראה שהעימות עומד להסתיים בפשרה מוסכמת .

כזכור, לאחר הפרות חוזרות ונשנות של החלטות מזכירות התנועה מצד תנועת הנוער העובד וראשיה, ולאחר שורה של התרעות מהן התעלמו בנוער העובד והלומד בתום שלוש שנות הידברות, הוחלט כי בשלב זה לא יועברו תקציבי התמיכה של התנועה הקיבוצית לנוער העובד והלומד. בנוסף, כל עוד לא תוסדר מערכת היחסים העכורה לא יוכל מזכ"ל הנוער העובד והלומד, לשמש כנציג תנועות הנוער במזכירות התנועה ויש לבחור נציג אחר למזכירות התנועה הקיבוצית מקרב תנועות הנוער האחרות הקשורות לתנועה הקיבוצית.

במסמך החתום מתחייבים בדרור ישראל ובנוער העובד והלומד לא לפעול במקומות בהם פועלת הבונים דרור העולמי, ולהפסיק לאלתר את הקשר עם מזכירויות הבונים דרור ברחבי העולם. כמו כן, יופסק לאלתר כל ניסיון של הנוע"ל/דרור ישראל, או מי מטעמם, לפנות למדינות ולשלוח שליחים לתקופות ארוכות או קצרות שלא באמצעות התנועה העולמית, או להפעיל תכניות בארץ עבור המדינות. 

בישיבתה הקרובה ביום א' תבחן המזכירות את המסמך, ונראה כי נסללה הדרך לפשרה.
 

לקריאת המסמך המלא לחצו כאן

תגובות

(ללא נושא)

הוספת תגובה חדשה