דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סיכום שנה - אגף חברה וקהילה

אגף חברה
אגף חברה

אגף חברה וקהילה- מה עשינו למען הקיבוצים בתשע"ז

האגף בראשותה של ד"ר רינת גלילי (נירים) מוביל ומקיים תהליכי חידוד הזהות הקיבוצית בחיזוק הערבות ההדדית והשיתוף כבסיס ערכי לחוסן כלכלי וחברתי, בלימוד וחיזוק מרכיב הזהות הקואופרטיבי, בחידוד החשיבות של מעמד אחד של חבר קיבוץ וגיבוש כלים תרבותיים לחידוד המרכיב היהודי בתרבות הקיבוצית. האגף עושה זאת בתהליכי הכשרה וטיפוח של ממלאי תפקידים והנהגות הקיבוצים וחידוד מרכיב הזהות בתהליכים אלו.

האגף מכיר במגוון המאפיין את הקיבוצים ופועל עמם ולמען כל אחד מהם בנפרד כרשת משלבת

פעילות אגפית

גם בשנה החולפת הקפידו פעילי האגף לסייע לקיבוצים לחזק את הזהות הקיבוצית ולחדד אותו בכל פעילויות המחלקות (ייעוץ לקיבוצים, הכשרות, כנסים וימי עיון).
שיתופי פעולה במרחב הכפרי – האגף מייצג את התנועה הקיבוצית בועדת הרווחה של מרכז המועצות האזוריות ובצוות היגוי למרחב הכפרי תוך שימת דגש על צרכי הקיבוצים וחבריהם בדיונים השונים. כמו כן האגף שותף בקידום תכניות במכללות אזוריות, ספיר ועמק הירדן, המיועדות למרחב הכפרי בכלל ולצרכי הקיבוצים וחבריהם בפרט.

תכנית מובילי עתיד -  צוות מתוך האגף שוקד על תכנית לקידום אוכלוסיית בני החמישים פלוס בקיבוצים והתאמת המערך הקהילתי בקיבוצים לצרכי אוכלוסיה זו. התכנית נבנית בשיתוף עם חברה המתמחה בתחום זה, והפיילוט יחל בחודשים הקרובים.

קרן ס.ל.ע - הקרן ממשיכה לתמוך באותם חברי קיבוצים שקיבוצם קיבל פטור מרשם האגודות השיתופיות לתשלום פנסיית מינימום והם עומדים בתנאי הקרן. הקרן ממשיכה בגיוס כספים מכלל הקיבוצים ובמיוחד מאלו שביצעו עסקה בשנה האחרונה. התרומה מוכרת לצרכי מס.

מדד רב מימדי לחוסן קיבוצי בר קיימא - האגף הוביל צוות תנועתי רחב שבנה מדד רב מימדי האמור לשקף לקיבוץ ולתנועה את מידת החוסן של הקיבוץ ויכולתו להשאר קיבוץ בר קיימא. המדד יכול לשמש ככלי לאותם קיבוצים הרוצים לבחון את מצבם ולעסוק בבניית תהליכים אסטרטגיים. כמו כן הכלי יכול לשמש את התנועה בקבלת תמונת מצב תנועתית.

מחלקות האגף

 

 

צמיחה דמוגרפית (הבנים והבנות חוזרים ורבים מבקשים לחיות בקיבוץ, אך תהליך הקליטה חייב לשמר את הקהילתיות הקיבוצית)

הרצון של בני ובנות הקיבוצים "לחזור הביתה" במקביל להתעניינות הרבה של רבים שלא גדלו בקיבוץ להגיע ולחיות בקיבוצים ברחבי הארץ, ייצרו בשנה החולפת לירון לינדמן (בית העמק) העומד בראש המחלקת הצמיחה הדמוגרפית, עבודה רבה שבראשה - סיוע לקיבוצים לממש את הפוטנציאל הקהילתי באמצעות הצמיחה הדמוגרפית.

דווקא בשל הביקוש האדיר, מבקשים במחלקה ליצור עבודה מסודרת בקיבוצים ובמועצות האזוריות לקליטה וצמיחה דמוגרפית. בתוך כך פועל לינדמן:

  • להרחבת מספר הקהילות שעוסקות ביחד, באחדות, בצמיחה ובהתפתחות.
  • העמקה והרחבת שיתופי הפעולה עם המועצות האזוריות.
  • שיפור היכולת להתאים מענים לצרכי צמיחת הישוב.
  • במקביל, לא מזניחים במחלקה את הקיבוצים הספורים בהם קיימים עדיין בעיה של תת אכלוס ופועלים בשיתוף כל הגורמים להביא לפתרון המצב.

כדי לממש יעדים אלה פועלים במחלקה בשנה החולפת ביתר שאת למען:

  • פיתוח תפקיד מקדמי צמיחה וקליטה בקיבוצים – התקיים קורס ראשון בשיתוף עם המועצה האזורית גליל עליון אשר נבנה בהתאמה לצרכי הקיבוצים בצפון. בסוף שנה זו יפתח קורס בשיתוף עם היחידה ללימודי חוץ במכללת ספיר שמותאם לצרכים המאפיינים את הדרום.
  • טיפוח וחיזוק הקשר עם קיבוצים קטנים  – התקיים קשר רצוף בשיתוף עם המועצות האזוריות והחטיבה להתיישבות במתן ליווי לקיבוצים בנושאי צמיחה דמוגרפית וקליטה.
  • ליווי קיבוצים –  נערכו פגישות עם הנהלות קיבוצים, צוותים לצמיחה דמוגרפית וועדות קליטה לצורך טיוב תהליכים לצמיחה וקליטה.
  • "מצטרפים לקיבוץ"- מערך מודולרי לקליטה. המחלקה המשיכה להפיץ את חוברת "מצטרפים לקיבוץ" שהינו חומר עזר לקיבוץ העוסק בקליטה. החוברת מסייעת לטייב את הליכי הקליטה תוך שימת דגש משמעותי על תכנים וערכים. החוברת נמצאת באתר התנועה הקיבוצית וזמינה להורדה.
  • מאגר נקלטים  ממחושב – ניהול מאגר פניות של מתעניינים בקליטה בקיבוץ. יכולת השימוש של קיבוץ במאגר נעשית דרך מתן הרשאה לקיבוץ לצפייה בנתוני הפונים לקליטה.
  • ליווי קיבוצים בנושא "האחדת סטטוסים" –  נערכו פגישות עם קיבוצים, הנהלות ובעלי תפקידים אשר מבקשים לדון בנושאים הקשורים ל"האחדת סטטוסים". הפגישות הן בשיתוף עם נציג המחלקה המשפטית בתנועה. עד כה היינו בכ-60 קיבוצים ברמות מעורבות שונות.

 

 

מטה התרבות (כי קיבוץ בלי תרבות הוא כמו גן בלי ילדים)

כמו בשנים קודמות, גם בתשע"ז המשיכה מנהלת מטה התרבות ריקי רז (יפעת) ואיתה רינה בן-סימון (חצרים) בקידום, העצמה ופיתוח המודעות לחשיבות הפעילות התרבותית -חברתית בקהילה הקיבוצית.

ריקי ורינה פעלו במשך כל השנה למען -

  • מיצוב התרבות הקיבוצית ככלי עיקרי לבינוי הקהילה בקיבוץ.
  • ייזום הובלה וסיוע ביצירת התנאים לקיום פעילות תרבותית - חברתית בקהילה הקיבוצית
  • בניית ביטוי ייחודי בחגים ובפעילות החברתית תרבותית לאורך כל השנה והעמקת הזהות היהודית חילונית

מטה התרבות מיישם את הפעילות בקורס לרכזי תרבות – בחודשים ינואר- מרץ  התקיים קורס לרכזי תרבות שהכשיר רכזי תרבות, תוך מתן תכנים, כלים ומיומנויות הנדרשים לתפקיד המורכב של רכז תרבות בקהילה קיבוצית צומחת ומגוונת. בליווי והכוונת רכזי תרבות – צוות המחלקה מקיים קשר רציף של הכוונה והדרכה עם רכזי התרבות בקיבוצים על פי הצורך. בימי חשיפה למופעים – "מרתון" – באפריל התקיים מרתון מופעים בו נחשפו למעלה ממאה רכזי תרבות למופעים שונים ומגוונים. וכמובן במפגשים אזוריים לרכזי תרבות – אחת לרבעון מקיים המטה 'מפגשים אזוריים' ב- 3  אזורים מרכזיים בארץ. זהו מפגש חד יומי, בו מתארחים רכזי תרבות מאותו אזור באחד הקיבוצים אשר בסביבתם. בימים אלו סיימנו סבב נוסף של מפגשים אזוריים  - אתנחתא קלה אחרי אירועי הקיץ והערכות לקראת חגי תשרי, מילוי מצברים ומפגש רעים. רכזי התרבות של הקיבוצים יסעור, מגל ובארי התנדבו הפעם לארח. המפגשים אפשרו החלפת מידע, עיסוק בדילמות בנושאים רלוונטיים, הכרות עם הקיבוץ המארח ועם העשייה התרבותית שלו כולל סיור בחצר הקיבוץ בנקודות עניין. בכולם נפגשו רכזי התרבות עם נציג מהנהגת הקיבוץ ולסיום היום חוו ב 2 קיבוצים 'טעימה' מהרצאה ובשלישי 'טעימה' ממופעים של אמנים מקומיים. בשלושת הקיבוצים בנוסף לתכנים המעשירים זכו האורחים לאירוח וכיבוד מפנק. שלושת מפגשי העמיתים סוכמו על ידי רכזי התרבות כמוצלחים ותורמים.

בנוסף, פועלות ריקי ורינה ביחד עם מחלקת "שבילים" באגף החינוך לקידום תוכנית "כזה וחדש" השנה התקיימו  מספר פעילויות ביניהם כנס משותף לרכזי חינוך ותרבות בנושא זהות יהודית, סמינר פתיחה למשתתפים בפרוייקט. כמו כן  נערכו ימי עיון  יעודיים לפני כל חג שעסקו בנושאי החג. 

 

פעילות המטה כרוכה גם בהפקת הטקסים והתכניות האמנותיות באירועי התנועה השונים - בהפקת כנס הנהגות הקיבוצים, טקס יום הזיכרון באנדרטת הקיבוצים, טקס חלוקת מלגות למשרתי קבע, ועידת התנועה הקיבוצית ואירועי תנועה שונים.

 

 

מחלקת בריאות ורווחה (בראש ובראשונה קהילה שדואגת לצרכי האחר)

אורית גלאור (גבעת-ברנר) מובילה את המחלקה למען חידוד והעמקת הערבות ההדדית בקיבוץ על כל היבטיה.

אורית פועלת ביחד עם עדי רמות (יטבתה) וארנון בוכבינדר (להב) למען –

  • פיתוח מענים להזדקנות מיטיבה בקיבוצים ובמרחב הכפרי.
  • קידום הבריאות בקיבוצים ומציאת מענים המיוחדים לקיבוצים ולמרחב הכפרי.
  • קידום הטיפול בבעלי צרכים מיוחדים בקיבוץ.
  • קידום והטמעה של חשיבות ההנגשה בקיבוץ לכלל האוכלוסיה.
  • פיתוח והכשרה של ממלאי תפקידים במגוון תחומי הערבות ההדדית.
  • פיתוח, קידום והנגשה של סניף אילן הקיבוצי.
  • מתן מענה הוגן ויעיל לפניות חברי קיבוץ.

 

פעילי מחלקת הבריאות קיימו השנה הכשרה לממלאי התפקידים בתחומי הערבות ההדדית, והפעילו קורס למנהלי בריאות ורווחה שעסק בתכנים ובמיומנויות הנדרשות לניהול תחום רגיש זה. אורית פעלה רבות למען פיתוח מענים להזדקנות מיטיבה בקיבוצים ובמרחב הכפרי. במקביל, המשיכה אורית גם בתשע"ז בסיוע לבתים הסיעודיים להתאמה לפרוגרמת 2016. זאת תוך עבודה מול הקרן היעודית של ביטוח לאומי לזירוז ההחלטות בנוגע לסיוע למימון ההתאמות לקיבוצים שבחרו בכך. במקביל המשיכו במחלקה ללוות את הקיבוצים בתהליכי קבלת ההחלטות על פתרונות הסיעוד המתאימים להם.

כמובן שגם הדאגה לבעלי צרכים מיוחדים המשיכה להיות גם השנה בראש סדר העדיפויות בתנועה. פעילי המחלקה עסקו בפיתוח והטמעת גילוי דעת הרשם בנוגע לועדות צרכים מיוחדים בשיתוף עם ארגון אהדה.  צוות תנועתי היה שותף בפיתוח גילוי הדעת, בהפצתו ובקיום יום עיון להסבר על הנושא.

בנוסף סייעו בהקמת ועדות לצרכים מיוחדים ועוסקים בהטמעת המודל כפי שהתפרסם בגילוי הדעת.

כמו כן, מלווים הפעילים קיבוצים בכל רחבי הארץ בקידום הטיפול בחברים עם צרכים מיוחדים וכמובן בטיפול בבנים ובנות עם צרכים מיוחדים התלויים בחברים. מסייעים ביצירת תקנון וחתימה על הסכמים פרטניים בשיתוף עם ארגון "אהדה".

השנה יזמו במחלקת הבריאות תהליך בחינה וריענון של הסכמי "אהדה" והקימו צוות משותף עם "אהדה" לבחינה משותפת של נוסח ההסכם ועדכונו. הצוות עומד לקראת סיום הכנת המסמך המעודכן.

נושא שהעסיק רבות את מחלקת הבריאות בתנועה הוא רמת שירותי הבריאות בקיבוצים ולחברי הקיבוצים. עדי רמות פועלת מטעם האגף בליווי ותמיכה בצוותי בריאות ורווחה בקיבוצים במציאת פתרונות על שירותי בריאות ורפואה. עדי מקיימת קשר שוטף עם שירותי בריאות כללית לקידום ענייני הקיבוצים, ברמת ההנהלה הראשית, מחוזות ומנהלות.

כחלק מעבודה זו היו פעילי המחלקה שותפים בהקמת מרפאה משותפת לקיבוצים: כיסופים, נירים, עין השלושה - "מרפאת כנען".

למען בחינת שרותי הבריאות ורפואה הניתנים בקיבוצים הוקם צוות חשיבה רחב הבוחן את מידת ההתאמה של ההסכם עם קופת חולים לצרכים העכשוויים של האוכלוסיות השונות בקיבוצים ומנסה לייצר  פתרונות חליפיים שיאפשרו מתן שירות איכותי וזמין, ברמה גבוהה ומותאם לצרכים. הצוות כולל אנשי מקצוע העובדים בקיבוצים בתחום הרפואה והסיעוד, רכזי בריאות ורווחה, נציגים מהמועצות האזוריות, אנשי מקצוע בתחום ניהול רפואה קהילתית.

איל"ן סניף התנועה הקיבוצית

בנוסף לתפקידה משמשת עדי כיו"ר אילן סניף התנועה הקיבוצית, בגיוס כספים ובהשתתפות ביום ההתרמה השנתי – "מצעד הפרוטות" בו נותנים הדרכות בבתי הספר הקיבוציים המשתתפים במבצע וכמובן, בליווי המשפחות של ילדים נפגעי עצב ושריר בקיבוצים ומסייעת במתן תמיכה כספית על פי הקריטריונים.

במחלקת הבריאות נותנים אוזן קשבת לפניותיהם של חברי הקיבוץ המרגישים אי שביעות רצון מהקשר עם הממסד בקיבוצם ופועלים לתיווך ראשוני, בליווי ויעוץ לפרט ולמערכת. במידת הצורך אנו מפנים למוסד לבוררות וגישור של התנועה.

הנגשה

אנו עוסקים בקידום והטמעה של חשיבות ההנגשה בקיבוץ לכלל האוכלוסייה ובליווי הקיבוצים בתהליכי הנגשה על פי חוק.

פנסיה וביטחון סוציאלי

ארנון בוכבינדר (להב) מוביל את התחום שמטרתו היא חיזוק הביטחון הסוציאלי של חברי הקיבוצים

המטרות של עבודתו הן-

  • פיתוח וחיזוק מערכות הביטחון הסוציאלי עבור חברי הקיבוץ בקיבוצם, תוך ייחוד וסימון מקורות כספיים מתאימים עבורן.
  • פיתוח שכלול וחיזוק תפקיד מרכז תחום הביטחון הסוציאלי בקיבוץ.
  • חידוש ושדרוג פוליסת הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית עבור חברי הקיבוץ וקיבוציהם.

על מנת ליישם את מטרות אלו פועל ארנון לפיתוח תפקיד מנהל הביטחון הסוציאלי בקיבוצים – התקיים מחזור נוסף של הקורס להכשרת מנהלי ביטחון סוציאלי בקיבוצים, בשיתוף עם מכללת רופין. לטיפוח וחיזוק הקשר עם עמיתי הפנסיה והבטחון הסוציאלי – התקיימו ארבעה מפגשים מקצועיים לעמיתים אשר כללו בחינת סוגיות בתחומים מקצועיים מגוונים, וכן למידת עמיתים. וכמובן לליווי קיבוצים – מפגשים עם קיבוצים, הנהלות ובעלי תפקידים אשר בקשו להיעזר בתנועה לצורך התארגנות מחדש בתחומי ניהול הפנסיה והביטחון הסוציאלי.

אגף הרווחה והבריאות ביחד עם עו"ד יעקב אברהמי מהמחלקה המשפטית פעלו השנה רבות לתפעול נכון ומקיף של פוליסת הביטוח של התנועה הקיבוצית, תוך שימת דגש בסיוע למבוטחים ומיצוי זכויותיהם בתביעות מול המבטח.

הצוות פעל לחידוש הפוליסה, זאת תוך ניהול מו"מ ארוך עם חברת הביטוח על חידוש הפוליסה תוך שאיפה להרחבת הכיסויים ושמירה על עלות מתאימה. עם חתימת ההסכמים הסופיים יערכו באגף ביחד עם סוכנות הביטוח משקי הקיבוצים מפגשים ברחבי הארץ להצגת הפוליסה ודרכי ההצטרפות אליה.

(שימו לב! הביטוח בפוליסה הוא תלוי בהחלטת קיבוצכם! יש קיבוצים שבוחרים לבטח את חבריהם בפוליסות אחרות).

 

 

המחלקה לפיתוח הון אנושי (כי האנשים הם ההון האמיתי שלנו)

שלומית צימרינג (מגל) העומדת בראש המחלקה פועלת לטיפוח המקצועיות של המנהלים בקיבוצים לצורך העצמת ההון האנושי בקיבוץ, תוך יצירת סביבת עבודה יציבה של מנהלים מוכשרים ועובדים בעלי מוטיבציה גבוהה.

שלומית פועלת ל-

  • הצמחת מנהיגות מקומית בקיבוץ על ידי איתור חברים עם פוטנציאל ניהול והכשרתם על ידי מתן כלים ערכיים וניהוליים
  • חיבור הנהגות הקיבוצים לזהות הקיבוצית ולתנועה הקיבוצית
  • מיצוב תפקיד משאבי אנוש במערך הניהולי של הקיבוץ
  • חיזוק הקשר עם חברי קיבוץ הנמצאים בעמדות השפעה במגזר הציבורי

מטרות אלו מוגשמות בעזרת "בית הספר להכשרת מקצועות הקיבוץ"

92 חברי וחברות קיבוץ הממלאים תפקידים בקיבוצם או מתעתדים לשאת בתפקיד השתתפו בשנה החולפת בקורסים שנועדו לבעלי תפקידים מרכזיים בקיבוץ: ניהול קהילה, ניהול עסקים וחקלאות, ניהול מערכות החינוך הקיבוצי וריכוז תחום הביטחון הסוציאלי.
הקורסים נמשכו בין שמונה לחמישה עשר מפגשים במשך יום לימודים שלם. המשתתפים עסקו בנושאים המרכזיים שעומדים על שולחנו של ממלא התפקיד, ניתחו יחד אתגרים וכלים והרחיבו את הידע שלהם בתחומים בהם הם עוסקים ודנו בזהות הקיבוץ במאה ה21 הן מהפן הערכי והן מהפן המעשי.

כנס הנהגות הקיבוצים 4

כנס הנהגות הקיבוצים התקיים, זו השנה הרביעית, בתאריכים 28 עד 30 לנובמבר 2016 במעלה החמישה.
הכנס, שכבר הפך למסורת, מכנס לאירוע חגיגי את הנהגות הקיבוצים, ובוחן נושאים מרכזיים ועיקריים שעל סדר היום התנועתי והקיבוצי, תוך כדי בחינת ההיבט הרחב של החברה הישראלית כולה.
בכנס, הנמשך על פני שלושה ימים, התקיימו הרצאות בנושאים הקשורים לחברה הישראלית, מפגשים עם שרים, חברי ממשלה, ממלאי תפקיד רלוונטיים בממשל ואנשי רוח וכן נציג ברית הקואופרציה העולמית, (ה-ICA), מר דייויד רוגרס.
נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין כיבד אותנו בנוכחותו. פרט לתכנים המובנים, מאפשר הכנס ומהווה במה למפגש והיכרות בין ממלאי תפקידים בקיבוצים לבין ממלאי תפקידים בזירה התנועתית, האזורית והארצית. בכנס השתתפו 482 נציגים מ224 קיבוצים.

סקר השכר הקיבוצי
באמצע השנה הושלמה הכנת סקר תפקידים בקהילה ובמשק הקיבוצי.
הסקר הוא כלי ניהולי חיוני לכל ממלאי התפקידים הן בקיבוץ המתחדש והן השיתופי והוא מהווה בסיס לתמחור המשרות בקיבוץ. השכר נבחן הן ברמה הארצית והן באבחנה בין פריפריה ומרכז ובין קיבוץ גדול/ בינוני/ קטן. השנה השתתפו 69 קיבוצים שמסרו נתונים על 156 בעלי תפקידים.
שלומית מפעילה רשת מנהלי משאבי אנוש בקיבוצים, ולאורך כל השנה נמצאת בקשר רציף עם מנהלי משאבי אנוש הן דרך רשת הקשרים והתייעצויות באינטרנט והן בפורומים של עמיתים והשתלמויות ומציעה להם ידע, מידע וכלים שפותחו ונוסו בקיבוצים במהלך השנים.
היחידה להון אנושי לא פוסחת גם על ועד ההנהלה בקיבוץ, והשנה פותחה סדנא שמטרתה להבין את אחריותם כהנהגת הקיבוץ, להגדיר את הכללים על פיהם הם עובדים ולהגדיר את יעדיהם. בסדנא מתקיים מפגש בין הנהלות שני קיבוצים והניסיון שלנו מראה שהמפגש מפרה מאוד את שני הקיבוצים.

 

 

היחידה לשיווין מגדרי (העלאת המודעות והשוויון בתוך "הבית")

הילית בן-צבי (גבעת חיים מאוחד) פועלת ליצירת מודעות וליצירת שוויון בין המינים בקיבוצים ובמרחב הכפרי בכל תחומי החיים. הילית עושה לילות כימים על מנת לקדם ולשלב נשים לעמדות מפתח ברמה המקומית האזורית והארצית וכמובן, פועלת להטמעת נושא המגדר בכל יחידות התנועה ובמרחב הכפרי.

בנוסף, ליווי וטיפול שוטף בליווי הממונות בקבוצים בנושא של הטרדות ופגיעות מיניות.

בשנה החולפת המשיכה היחידה לשוויון מגדרי להעלות את המודעות לנושא, מתוך דגש של ערך השוויון המגדרי וכמו בשנים האחרונות, יוקדש לנושא מושב בכנס הנהגות.

בנוסף, נשים רבות לקחו חלק פעיל בקורסים אשר התנהלו ומתנהלים בשטח המרחב הכפרי (קורס ניהול בכיר, בשיתוף אונ' בר אילן, "מנהיגות את המחר", "זה משנה אם זו את", קורסי דירקטוריות ועוד). כמו גם, הרצאות בקיבוצים לצוותי חינוך בנושא חינוך מודע מגדר. השיוויון המגדרי הוטמע גם באגפים השונים של התנועה ביום עיון, קורס מנהלי קהילות, קורס מנהלי חינוך וגם הנוער חווה ברפסודיה מעגלי מגדר לצד כל אלה.

 

 

המחלקה לקידום הקואופרציה (הקואופרציה מתחילה בקיבוצים ועכשיו!)

יעוד המחלקה הינו הפיכת התנועה הקיבוצית לתנועה שחבריה פועלים מתוך זהותם הקואופרטיבית באופן ניהול קיבוצם, בארגונים המשותפים להם, ביחסיהם עם החברה שמחוץ להם ובקשריהם עם העולם הקואופרטיבי.

מטרות על:

  • בניית קבוצה הולכת וגדלה של חברי קיבוצים המאמצים את זהותם הקואופרטיבית ומוכנים לפעול מתוכה להשפיע על אחרים, בתוך התנועה ומחוץ לה.
  • השתתפות כשחקן פעיל במגרש ההתפתחות של הסקטור הקואופרטיבי בארץ וליווי ותמיכה בהקמת קואופרטיבים חדשים ולהקמתה של תנועה קואופרטיבית עירונית.
  • בניית קשר רציף ויציב עם התנועה הקואופרטיבית העולמית.

פעילות המחלקה:

בזירה הבינלאומית
השתתפות בכנסי איגוד הקואופרציה העולמי
ת במלטה ובמונטריאול. כמו כן, אירוח משלחות בנושא קואופרציה ממדינות שונות להיכרות עם הקואופרטיב הקיבוצי. לאחרונה אירחנו משלחת מנפאל.

בזירה הישראלית
הובלת הפורום הארצי לקידום קואופרציה לדיור.
כמו כן השתתפות בפורומים שונים להטמעת מושג הקואופרציה ולהרחבת השימוש בצורת ההתארגנות הקואופרטיבית.

בזירה הקיבוצית

השתתפות בפורומים שונים להטמעת מושג הקואופרציה. השנה הובלנו קורסים להבנת הקואופרציה הקיבוצית לקבוצת סוכני שינוי באזורים (גליל עליון, עמק יזרעאל, ערבה).

 

הוספת תגובה חדשה