דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ציונות וערבות הדדית בשנה ה-71 למדינת ישראל

חברי קיבוץ מעברות הכריעו ברוב גדול בהצבעה בקלפי כי יתרמו 300,000 ש"ח לטובת קרן ס.ל.ע. מרכז המשק: "חברי מעברות שמחים על הזכות שנפלה בחלקם לתרום למפעל החשוב והראוי של קרן ס.ל.ע"
סמל קיבוץ מעברות

תרומת קיבוץ מעברות, כמו תרומות קודמות, באה במטרה לעזור לקיבוצים שאינם יכולים לעמוד בתשלום הפנסיות לחבריהם. קרן ס.ל.ע הוקמה על ידי התנועה הקיבוצית, והחלה לפעול בינואר 2015, לצורך סיוע לחברים שקיבוצם אינו יכול לשלם את הפנסיה על-פי תקנות הערבות ההדדית ואין להם מקורות הכנסה נוספים מלבד קצבאות הביטוח הלאומי. הונה של הקרן מתבסס על מקורות תנועתיים ותרומות של קיבוצים המיישמים את הערבות ההדדית התנועתית. תקנות הערבות ההדדית בקיבוץ המתחדש מורות כי חבר קיבוץ יקבל מקיבוצו גמלת פנסיה בגובה של 40% מהשכר הממוצע במשק (כיום 4056 ש"ח לחודש). רובם המוחלט של קיבוצי התנועה משלמים לחבריהם סכום כזה או גבוה יותר, ורואים בכך עמידה במחויבות הבסיסית של קיבוץ לחבריו. גם קיבוצים שחוו בעבר הקרוב משברים קשים רואים היום כמקור לגאווה את יכולתם לאפשר פנסיה הוגנת לחבריהם המבוגרים. עם זאת, יש לצערנו קיבוצים אחדים, שמצבם אינו מאפשר לעמוד במחויבות הבסיסית הזאת וחבריהם נאלצים להסתפק בקצבת הביטוח הלאומי שכידוע אינה גבוהה.

מרכז המשק של מעברות, אנדי קדר, אמר: "חברי מעברות שמחים על הזכות שנפלה בחלקם לתרום למפעל החשוב והראוי של קרן סל"ע. יישר כוח לעושים במלאכת הקודש." 

ראשת אגף החברה בתנועה הקיבוצית העומדת בראש הקרן, ד"ר אילת גלס, הודתה לקיבוץ מעברות, לחברותיו ולחבריו ואמרה: "נושא הפנסיה  והביטחון הסוציאלי הוא אחד המרכיבים המרכזיים של קהילה קיבוצית מיטבית. דאגתנו לוותיקי התנועה הקיבוצית, בוני הארץ ומקימיה, מבטאת את  ערכינו, ויש בה אמירה לא רק כלפי חברי הקיבוצים, אלא גם כלפי החברה הישראלית.

תרומתם של חברי מעברות מאפשרת המשך העברה מכספי הקרן לחברים הזכאים, על פי הקריטריונים שקבעה הקרן. אנו משוכנעים שבזכות תרומתם הנדיבה, יתגייסו קיבוצים נוספים לתרומה לקרן וכך תתחזק האפשרות להפעיל את הקרן בהתאם למטרותיה. חברי וחברות מעברות מחזקים את זהותנו ומוכיחים שוב כי התנועה הקיבוצית וקיבוציה שומרים על ערכי הערבות ההדדית והסולידריות."

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הודה ושיבח גם הוא את הקיבוץ: "חשוב להבהיר, כי בתחילת הסדר הקיבוצים בוטלה הערבות החוקית בין הקיבוצים. לפיכך, אין חובה פורמלית לעזור, אבל יש חובה מוסרית ואת החובה המוסרית ניתן לקיים רק באמצעות תרומות. על כך נתונה תודתנו לקיבוץ מעברות."

 

הוספת תגובה חדשה