דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראש מועצת אשכול: "נתבע את חברות הסלולר על בעיות הקליטה באזור"

כבר שבוע שביישובי וקיבוצי עוטף עזה סובלים מקשיי קליטה קשים ברשתות הסלולר. ראש המועצה: "סיכון של ממש במוכנות שלנו לחירום על רקע המציאות הבטחונית המעורערת באזור". משרד התקשורת: "המשרד פעל, ביחד עם גורמים נוספים, לאיתור מקור ההפרעה אשר זוהתה מכוון דרום ופועל מול הגורמים המתאימים להפסקתה".

עוטף עזה

בשבוע האחרון חווים תושבי עוטף עזה והאזרחים הנמצאים באזור מתקלות קשות החוזרות ונשנות בקליטת רשתות הסלולר של כל חברות התקשורת.

ראש המועצה האזורית אשכול, גד ירקוני: "זה יותר משבוע שכולנו סובלים משיבושים בלתי נסבלים במערכת הסלולארית. לא יכולים להוציא ולקבל שיחת והודעות. אני מודע לפגיעה בשגרת החיים ובעסקים ופועל מול הגורמים הרלוונטיים לטיפול בבעיה. מקור השיבושים הוא כתוצאה מפעילות ביטחונית מעבר לגבול (במצרים) ואינם בשליטה ישראלית. אני נמצא בקשר יומיומי בנושא עם אלוף הפיקוד, לשכת שר הביטחון ומשרד התקשורת וכולם חסרי אונים אל מול התקלה. המצב בלתי נסבל מבחינתנו ולכן עירבנו את הייעוץ המשפטי של המועצה להכנת תביעה ייצוגית בשם התושבים והעסקים באשכול נגד חברות הסלולאר משרדי התקשורת והביטחון".

תושבת באחד מקיבוצי המועצה מוסיפה: "הטלפון הנייד הוא כלי עבודה ותקשורת של כל ישראלי, לפעמים קצת יותר מידי. לא כל שכן בישובי עוטף עזה שהטלפון הנייד משמש אותנו גם להעברת הודעות בחירום ולצערנו חווינו כמה ימים כאלה בתקופה האחרונה. חוץ מזה זה כמובן פוגע בעבודה היומיומית של כל אחת ואחד מאתנו ובתקשורת השוטפת שיש לכל אזרח עם הסביבה שלו".

ממשרד התקשורת נמסר: "החל מיום רביעי (בשבוע שעבר) ולסירוגין, נקלטות הפרעות המשפיעות על כלל חברות הסלולאר וכתוצאה מכך נתקלים משתמשים רבים בבעיות שירות באיזורים שונים בארץ ובעיקר בדרומה. מתחילתו של האירוע המשרד פעל, ביחד עם גורמים נוספים, לאיתור מקור ההפרעה אשר זוהתה מכוון דרום ופועל מול הגורמים המתאימים להפסקתה".

הוספת תגובה חדשה