דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שבועות של תיקון: מוסיפים תוכן חדש לחג השבועות

עשרות קיבוצים בכל רחבי הארץ יקיימו השנה תיקון שבועות
תיקון שבועות

עשרות קיבוצים בכל רחבי הארץ ומספר גדול של מועצות אזוריות יוסיפו השנה אל חגיגת שבועות שלהם "תיקון" ליל שבועות: לימוד ושיח לילי של מקורות יהודיים-ישראליים, ברוח קיבוצית-חילונית. 

תיקון ליל השבועות, המיוסד על המסורת הקבלית לפיה לימוד תורה לילי בערב חג שבועות מביא תיקון והתחדשות לעולם, מתחדש בשנים האחרונות ע"י קהילות חילוניות רבות, הרואות בו הזדמנות להתכנסות, לימוד ושיח חילוני, בהשראת מקורות יהודיים.

הראשון שהפך את תיקון שבועות הקבלי ללילה של לימוד חילוני פלורליסטי הוא מאיר איילי ז"ל, חבר קיבוץ יפעת, שערך את תיקון שבועות הראשון בקיבוצו בשנת 1966. בשנים האחרונות מתקיימים תיקוני שבועות החילוניים רבים בכל רחבי הארץ, והופכים את ערב החג לחגיגה של לימוד, תרבות ומפגש. 

תכנית "כזה ראה וחדש" הפועלת במסגרת "שבילים", אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, ליוותה השנה עשרות קיבוצים שבחרו להוסיף אל חגיגית הקציר, ריקודי הטרקטורים, הצגת התינוקות והבאת הביכורים גם תוכן חדש, המאפשר לימוד יהודי- חילוני משותף, מפגש ושיחה. 

בכל קיבוץ מתקיים התיקון ע"י חברים שבחרו להוביל בקהילותיהם מהלך של התחדשות תרבותית, ובניית זהות קהילתית משותפת. הצוותים יצאו למהלך של ארוך של לימוד ודיון, בעקבותיו יצרו ערבים עשירים ומגוונים, שמוסיפים אל הלימוד גם סדנאות יצירה, תיאטרון, כתיבה יוצרת, טקסים, מופעים- ועוד. 

לפרטים נוספים ולהצטרפות אל "כזה ראה וחדש" ניתן לפנות אל רינה לבנון, מנהלת התכנית: rina@tkz.co.il

להורדת חוברת תיקון שבועות של התנועה הקיבוצית לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה