דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שותפות למען הבריאות

לקורס רכזות בריאות ורווחה שמקיימת התנועה הקיבוצית בשיתוף "גרנות" הגיעו השבוע מנהלות ומנהלי קהילה מכל הארץ, מתוך התפיסה כי הם שותפים מלאים לחיזוק התחום בקהילה הקיבוצית
שותפות למען הבריאות

מזה כחודשיים מתקיים קורס לרכזות בריאות ורווחה מקיבוצים בכל רחבי הארץ. הקורס הוא תולדה של שיתוף פעולה בין מחלקת קשרי קהילה של גרנות עם אגף החברה בתנועה הקיבוצית.

בקורס אותו מרכזת עדי רמות, מנהלת תחום הבריאות בתנועה, ומנחה חמוטל דויטשמן  משתתפות רכזות בריאות ורווחה מכל רחבי הארץ - מעוטף עזה ועד הגליל העליון,  מקיבוצים שיתופיים, חילוניים ודתיים, ותיקות וחדשות צעירות בגילן וברוחן. 

עדי רמות: "תחום הבריאות והרווחה הינו אחד מתחומי הליבה הקיבוציים ובו באה לידי ביטוי משמעותי ייחודיותו של הקיבוץ כקהילה שמקיימת מערך ערבות הדדית בין חבריה. כל מפגש בקורס עוסק בנושא אחר בתחום: שירותי הבריאות  המרפאה הקיבוצית ומודלים אחרים למתן שירותי בריאות. טיפול פליאטיבי, והכנה לסוף החיים. אפשרויות סיעוד שונות, ביטחון סוציאלי ובריאות הנפש, מיצוי זכויות ועוד".

רכזות בריאותלמפגש השבוע הוזמנו גם מנהלי הקהילה, שהינם שותפי תפקיד משמעותיים לרכזות הבריאות. יחד שמעו את ד"ר אילת גלס ראשת אגף חברה וקהילה, שסקרה את עיסוק האגף בחיזוק ערכי הליבה של הקיבוץ, נושא הערבות ההדדית ויצירת שולחן שותפים קהילתי לעבודה נכונה ומפרה בקהילה, בחנו התמודדויות עם סוגיות שונות כגון סודיות בקהילה עבודה בצוות רב מקצועי ועוד.

רמות מסכמת: "לאחר כל מפגש אנו חוזרים עם תחושה כי בקיבוצים יש הבנה כי מערכת בריאות איתנה מעידה על חוסנה  של קהילה  והבריאות של החברים נמצאת בידיים טובות מסורות ומקצועיות. הביקוש לקורס היה רב והצורך ברור. אנחנו כבר נערכים לחזור עליו גם באזורים אחרים".

הוספת תגובה חדשה