דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תרבות בונה קהילה, תרבות יוצרת שייכות

​​​​​​​ כמיטב המסורת, נפתח השבוע קורס לרכזי תרבות ע"י מטה התרבות  -אגף חברה של התנועה הקיבוצית בהובלת ריקי רז מנהלת תרבות אירועים ותוכן יחד עם יעל רז לחייני האמונה על תחום תרבות ופיתוח הקהילה
משתתפי הקורס לרכזי תרבות
משתתפי הקורס לרכזי תרבות

המפגש הראשון עסק בחג השבועות - מקורות החג - המסורות היהודית והמסורת הקיבוצית, את יחידת התוכן הנ"ל שהייתה מרתקת ומעשירה הנחתה  דותן אריאלי מצוות המרצים של "כזה ראה וחדש" וכן עסק המפגש ב - 'שיח רבים' בקהילה -כלי להובלת תהליכים ודיונים  בקיבוץ שהעבירה שלומית צימרינג, מנהלת פיתוח הון אנושי מהתנועה הקיבוצית.  בקורס משתתפים 25 רכזי תרבות מגרופית ועד אלרום, שלמדו, שיתפו ובדקו איך עושים תרבות בקהילה, איך פונים לאנשי הקהילה ואיך משתפים אותם בתרבות של כולנו. המשך הקורס יעסוק ביום כיפור בקיבוץ, הפקת אירועים, עבודה עם ממלאי תפקידים בקהילה, שיתוף במידע על אירועים בקיבוץ ועוד.

 הקורס נבנה בהתאם לתפיסה של אגף חברה ומטה תרבות לפיה תרבות בקהילה היא אמצעי לחיבור, גיבוש ואוירה טובה בקהילה, ובד בבד היא מנוע להובלת תהליכים בקיבוץ חיזוק תחושת השייכות, צמיחה ופיתוח ואמצעי לחיבור בין אנשים בקיבוץ.

בנוסף, במהלך חודש פברואר התקיימו שלושה מפגשים לרכזי תרבות אזוריים: בצפון, במרכז ובדרום ליצירת שיתוף עמיתים, למידה על הנעשה בקהילות אחרות וחיזוק השיח על מקום ותפקיד התרבות בקהילה.

לדבריה של ריקי "במפגשים זכינו לשמוע על תוכניות תרבות מפי רכזי התרבות ומנהלי הקהילה בקיבוצים בהם ביקרנו ועל מקום התרבות בקהילה. עוד בסיורים למדנו מקרוב כיצד יוזמות שונות בקיבוצים משתלבות בעשייה התרבותית ומהוות רובד נוסף בעשיה הקהילתית". יעל מוסיפה  - "מטה תרבות רואה בתרבות בקיבוץ כלי לבינוי ופיתוח קהילה. נעמוד לרשותם של רכזי התרבות ונסייע לקיבוצים המעוניינים להוביל תהליכים בבינוי קהילה". ועוד מציינות ריקי ויעל  - כי בנוסף לקורס ולמפגשים האזוריים, רכזי התרבות מגיעים לימי עיון ואירועים בנושאים רלוונטיים וניכרת השקעה רבה של הרכזים בלמידה 'איך עושים את התרבות בקיבוצים טובה יותר'" . בתקופה הקרובה נמשיך עם המפגשים האזוריים, ניפגש עם רכזים, נארגן ימי למידה והעשרה. התרבות שלנו היא הראי לקהילה שלנו, והיא גם המנוע שלנו למפגשים, לצמיחה ולהווי קיבוצי משותף".

 

הוספת תגובה חדשה