דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

!WE WANT YOU: תכנית מנהיגות ייחודית להכנה לשירות הציבורי ולתוכניות הצוערים

"אפיקים לשירות הציבורי", תכנית מנהיגות להכנה לשירות הציבורי ולתוכניות הצוערים, ביוזמת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית - יוצאת לדרך. התכנית כוללת עשרה מפגשים וסמינר בן יומיים.

תכנית אפיקים לשירות הציבורי
זו העת להגדיל את אמון הצעירים והצעירות בעשייה הציבורית

"אפיקים לשירות הציבורי" - תכנית המנהיגות להכנה לשירות הציבורי ולתוכניות הצוערים, ביוזמת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה  - יוצאת לדרך. המטרה של התוכנית היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי ולמגזר משרתי הציבור, ולהגביר את המוטיבציה להשתלב בעשייה הציבורית.

במהלך התכנית המשתתפים יפגשו עם ארגונים ומשרתי ציבור פורצי דרך במגוון זירות עשייה (ממשלה, שלטון מקומי, מגזר שלישי ועוד). בין הנושאים השונים שיילמדו בתכנית: סוגיות ליבה בחברה הישראלית, יסודות המנהל הציבורי, ממלכתיות ושירות המדינה, סמינר פוליטיקה ומדיניות ציבורית, כלכלת ישראל, הפרטה וההקשר הקיבוצי ומפגש חשיפה לתוכניות הצוערים השונות. בסיום התכנית, המשתתפים ייצאו עם סל כלים שיאפשר להם לבחור האם ברצונם להגיש מועמדות לתוכניות הצוערים ששם יוכלו להשתלב ולהתפתח בעמדות השפעה והובלה בשירות הציבורי
.

'עתודות לישראל' היא תכנית אסטרטגית לאומית, השואפת לתרום לשגשוג מדינת ישראל על ידי שיפור מגזר משרתי הציבור בישראל, המונה יותר ממיליון עובדות ועובדים, באמצעות משרתי ציבור המייצגים את שונות ומגוון האוכלוסיות בישראל ופועלים יחדיו במקצועיות, בערכיות, בממלכתיות, במוכוונות לאזרח, לטובת הכלל ובתכנון ארוך טווח. עתודות לישראל מפעילה תכניות עידוד מצוינות, תכניות צוערים המיועדות לצעירות וצעירים המעוניינים להשתלב בשירות הציבורי במשרות התחלתיות, תכניות עתודה לדרג ביניים ובכיר המיועדות בעיקר למנהלות ומנהלים אשר עובדים בשירות הציבורי ומעוניינים לרכוש כלים, ידע ורשת מקצועית ולהתקדם למשרות בכירות, וכלה בתכניות לבכירים.

בבסיס התכנית ניצבת ההנחה כי בעידן שבו קצב השינויים מהיר ואף מתגבר, מנהיג יחיד - מוכשר ככל שיהיה - לא יוכל להתמודד בהצלחה לאורך זמן עם שלל האתגרים וההזדמנויות שעומדים ויעמדו בעתיד בפני מדינת ישראל. לכן, התכניות מזהות אנשים בעלי פוטנציאל הובלה המייצגים את גווניה של החברה בישראל, מכשירות, מרשתות ומסייעות להם לפעול יחד. התכניות מאופיינות במיון קפדני, ייצוג כלל החלקים בחברה הישראלית, הכשרה קבוצתית אינטנסיבית, רישות והנעה לפעולה ומתמקדות במקצועיות, ערכיות, ממלכתיות, מוכוונות לאזרח, טובת הכלל וראייה ארוכת טווח ולבסוף רישות ופעולה משותפת. למידע נוסף על 'עתודות לישראל'

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית: "התנועה הקיבוצית רואה בתרומה ובחיזוק מדינת ישראל ערכי יסוד, לאורך השנים ראתה חשיבות רבה בהשתלבות אנשיה בשירות הציבורי, על מנת לשמור על חוסנה וערכיה של מדינת ישראל. בשנים האחרונות , בנים ובנות החלו לשוב אל הקיבוצים בהמוניהם, זו העת להגדיל את אמון הצעירים והצעירות בעשייה הציבורית, לחשוף אותם למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים במטרה שישתלבו בשירות הציבורי מתוך תפיסת אחריות ומנהיגות כלפי המדינה. השותפות עם 'עתודת לישראל' חשובה מאוד ואנו בציפייה שהיא תמשיך ותתרחב."

אבישי בן אהרון רכז הגשמה ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "שינוי חברתי ברוחנו זה לא מילים ריקות, זה חייב להיות מבוסס אתוס של שליחות ואחריות ציבורית, לעיתים נוח לנו לחשוב על זה כמובן מאליו בתחום של שירות צבאי משמעותי, לזה אנחנו רגילים, אבל שליחות ציבורית היא דבר שיש לממש בכלל המרחבים של הזירה הציבורית בישראל. זה אומר להכנס למוקדי ההשפעה והעיצוב של המדיניות הציבורית, ומתוך תחושת אחריות להיות חלק מהמערכת ולדאוג שתפיסת העולם והערכים שלנו הם חלק מהתפיסה הממלכתית כי כשאנחנו נושאים בנטל של שירות הציבורי אנחנו גם בהכרח אחראיים על התוצאות של יחסי האזרח-מדינה בקצה."

התכנית מסובסדת במלואה, מיועדת לגילאי 22-35, וכוללת עשרה מפגשים וסמינר בן יומיים בין החודשים בין החודשים מרץ-מאי 2019. 

* התכנית מותנית בריאיון קבלה.

 לפרטים נוספים: רותם שניצקי rotem@tkz.co.il

להרשמה לחצו כאן 

 

 

הוספת תגובה חדשה