דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אירוע ההזנקה של האקתון הקיימות והאגרו-טק אתגרים 2019

יום שני, 23 בספטמבר בעמק הירדן
מודעה

 

בין אתגרי ההאקתון: פיתוח קשיות שתיה מנייר כתחליף לפלסטיק, מיחזור פסולת בנין ופסולת אורגנית במטעים, קילוף אוטומטי של קלחי תירס וחיישנים שיזהו איכות מי שפכים מושבים

אירוע ההזנקה של האקתון הקיימות והאגרו-טק אתגרים 2019 יערך ביום שני, 23 בספטמבר במרכז החדשנות כנרת בהשתתפות מומחים מהקיבוצים, מפעלים קיבוציים, חברות הייטק, חוקרים ומהנדסים ובמהלכו יוצגו האתגרים בתחומי איכות הסביבה והחקלאות שאותם יתבקשו המשתתפים לפצח.   

האקתון אתגרים של איגוד התעשייה הקיבוצית נערך השנה בהובלה משותפת עם מרכז כינרת לחדשנות ועם קבוצת צמח מפעלים והמכללה האקדמית כנרת. הוא יתקיים בתאריכים 23-25 באוקטובר, יתפרש על פני 44 שעות רצופות ויניח בפני המשתתפים בעיות בוערות מעולם הקיימות והאגרו טק איתן מתמודדות רבות מהחברות והמדינות בעולם. המטרה הניצבת מול משתתפי ההאקתון היא לפרוץ דרך באותם אתגרים ולהביא לבשורה עולמית בתחום.

בין האתגרים שיעמדו במרכז ההאקתון:

  • פיתוח קשיות שתיה מנייר כתחליף לפלסטיק המזיק לסביבה.
  • מיחזור 4.5 מיליון טון של פסולת בנין המושלכים מדי שנה בישראל
  • קילוף קלחי תירס טריים באופן אוטומטי ללא פגע
  • הפיכת הפסולת האורגנית של ענפי הבננות מנטל לתועלת.
  • יעול וניצול המקום ברכבי תעבורה על מנת לחסוך בהוצאות ובהשפעות הסביבתיות.
  • פיתוח מערכת לבקרה בתהליך מיחזור מי שפכים באמצעות חיישנים.

בהאקתון ייקחו חלק כ-120 מוחות מבריקים מעולם התעשייה, האקדמיה, ההיי-טק, החקלאות והמחקר אשר יתמודדו עם האתגרים במרחב נקי מהסחות דעת במרכז כנרת לחדשנות ויזמות. האקתון יתקיים במכללה האקדמית כנרת בשילוב בית ספר להנדסה, משתתפי האקתון יזכו באירוע יוצא דופן מלא, כולל מנטורים מומחים במגוון תחומים, מעבדות, סדנאות מלאכה ותלת מימד, שפע של פינוקים, מתחם לינה מדוגם, הרצאות של בכירים במשק ונטוורק מגוון ואיכותי במיוחד.

לדברי מיכל צורן, מנהלת הפעילות הבינלאומית באיגוד התעשייה הקיבוצית, ההאקתון הוא הזדמנות גדולה להחשף לאנשים מצוינים, רעיונות מקוריים ושווקי יעד וזה לא במקרה. בבסיס ההאקתון נמצאים שלושת אבני הבניין של התעשייה שלנו והם טיפוח ההון האנושי בכל קצוות הארץ, פיתוח יוזמה וחדשנות ופתיחת זירות עסקיות חדשות. ההאקתון הוא הזדמנות מיוחדת לאנשים יוזמים מתוך מפעלי התעשייה לבטא את רעיונותיהם המקוריים ולגבשם בעבודת צוות כפתרונות לאתגרים בתחום הקיימות הן בארץ והן בעולם.

מנשה שלום מנכ"ל צמח מפעלים: "אנחנו שואפים להיות חלק מהפתרון שייתן את המענה להאכלת אוכלוסייה עולמית שהולכת וגדלה. במסע הזה סימנו מטרה מרכזית להביא את האזור שלנו, להיות אחד הגורמים המרכזיים והמשמעותיים בהובלה בזירה החדשה וגם הישנה המוכרת לנו, התמודדות שתביא את האזור כולו למחוזות פורצי דרך. המטרה היא ליצור תהליך שנושא בחובו פתרונות חקלאיים שיובילו וישתלבו עם החקלאות העתידית בארץ ובעולם. קיום ההאקתון בעמק הירדן סביב אתגרים מהעולם העסקי והתעשייתי שלנו הוא צעד נוסף בכיוון."

 

מידע על האקתון והאתגרים באתר: https://www.innovationkic.co.il

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע