דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מהו תפקידה של המערכת החינוכית בעת קליטה בקיבוץ?

תשובה

תפקידי  מנהלי החינוך ומדריכי הילדים והנערים:

  • ליווי הנקלטים והקולטים בתהליך הקליטה ויצירת אווירה אוהדת של קליטה במערכת.
  • ליווי צמוד לנקלטים שרק הגיעו (משפחה מאמצת).
  • העברת מידע ויצירת שפה משותפת עם הנקלטים היכרות פיזית, תרבותית, מבנית וארגונית של היישוב.
  • העברת מסר לנקלט שהוא לא לבד.
  • גישור וקישור בין החדש לישן.
  • יצירת יחד ושילוב חברתי, עם דגש על חיזוק תחושת השייכות למקום.
  • לימוד של המערכת הקולטת
  • העלאת תחושת השייכות באמצעים שונים (לדוגמא: כובע עם סמל).
  • התמודדות עם התנגדויות ותחושת איום בקרב הקהילה הקולטת.
  • חיזוק ההיכרות בין הנקלטים החדשים והותיקים באמצעים שונים, כמו:  פעילויות,
  • משפחות מארחות/מאמצות, פרויקטים שונים ועוד.
  • קשר עם המשפחות שעדיין לא הגיעו ליישוב.
  • לתת מקום למשפחות הבאות ממקום אחר, לספר על שחוו, ולנסות ולבדוק האם מתאים למערכת הקולטת לאמץ מספר דברים מהנקלטים. באופן זה הנקלטים עשויים להרגיש יותר תורמים ושייכים, והמערכת תצטייר כפתוחה ומגלה גמישות.

 

להמשך קריאה בנושא, להלן קישור לדף עמדה 'קליטה' -  לחצו כאן