דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מפעל חיים שהחל ב"סרטי עין-גדי"

דודו שליטא שהחל ליצור בענף הסרטים בעין גדי, זכה בפרס מפעל חיים כחלק מפרסי אומנות הקולנוע מטעם משרד התרבות והספורט. צפו באחד מלהיטיו הראשונים של דודו, במסגרת "סרטי עין גדי", הקליפ ל"מכופף הבננות"

ברכות חמות לדודו שליטא על זכייתו בפרס מפעל חיים כחלק מפרסי אומנות הקולנוע מטעם משרד התרבות והספורט. דודו היה בעבר חבר עין גדי, והתחיל את דרכו המקצועית בענף הסרטים של הקיבוץ.

כך נימקו השופטים את זכייתו: "על התרומה הענפה במשך עשרות שנים במינוף אמנות האנימציה בישראל. על יצירתו המקיפה והאינטליגנטית ועל ההשפעה המכרעת שיש לו על עיצוב דורות רבים של אנימטורים בישראל". 

דודו שליטא מספר על תחילת דרכו בסרטי עין גדי: "בסוף שנת 1975, חזרתי מלימודי אנימציה בארה"ב וקנדה, בהחלטה נחושה להקים אולפן אנימציה תקני, שלא היה עד אז כמוהו בישראל. האולפן פעל כ-12 שנים, ובשנותיו האחרונות הפיק גם סרטי טבע, תיירות ודוקומנטרי ולא רק אנימציה.
האולפן החל לפעול בתנאים של כמעט אפס אנימציה ישראלית, ויצר אנימציה מקצועית, ב-16 מ"מ בתחילה ואחר כך ב-35 מ"מ. בין עבודות האולפן הראשונות- "20 שנים תוך שתי דקות" לחג ה-20 של קיבוץ עין גדי- היסטוריה של 20 שנה דחוסה לתוך 2 דקות סרט (לא זכה לתגובה אוהדת בקרב ותיקי הקיבוץ), "מכופף הבננות" (1977)  אולי הקליפ הישראלי הראשון, בצבע, מוקרן עד היום בהצלחה רבה. ב1977 במערכת הבחירות הסוערת ביצענו באולפן קטעי אנימציה רבים עבור מסע הבחירות של ה"מערך" (ייתכן שאנימציות אלה הביאו למפלת המערך ועליית מח"ל לשלטון). הלקוח ההמום מן ההפסד ההיסטורי השמיד את כל סרטי התעמולה וביניהם את האנימציות המעולות, שאבדו לנצח. סרטי עין גדי יצרו קטעי אנימציה לשני המחזורים הראשונים  של רחוב סומסום במהדורתו העברית וסרטי חיסכון באנרגיה ללשכת הפרסום הממשלתית - סדרת החרגול והנמלה.

להמשך קריאה אודות סרטי עין גדי: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה